Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-23@23:24:35 GMT

پروژه های تحقیقاتی، تقاضامحور شود

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۰۵۵۳

پروژه های تحقیقاتی، تقاضامحور شود

خبرگزاری میزان- رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: یکی از گرایش های ما تقاضا محور شدن پروژه های بهره وری در حوزه معدن، فولاد، مس، آلومینیوم، سیمان است.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، خداداد غریب پور اظهار کرد: پروژه‌های تحقیقاتی حتما بر اساس نیاز‌ها و برطرف شدن آن‌ها تعریف شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در طرح‌های تحقیقاتی به دنبال رشد بهره وری در کاهش مصارف انرژی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه همکاری با دانشگاه‌ها باید بر اساس قرارداد‌هایی باشد که به رشد بهره وری کمک کند، تاکید کرد: سال آینده یکی از رویکرد‌های ما در این همایش باید ارائه دستاورد‌های بهره وری باشد.

غریب پور یادآور شد: اگر زمانی که تجهیزات از خارج کشور وارد می‌شد شرکت‌های خارجی را ملزم به آموزش نیرو‌ها می‌کردیم اکنون نرخ بهره وری بالاتری داشتیم.

معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت افزود: نیروی انسانی جایگاه والایی در ارتقای سطح بهره وری شرکت‌ها دارد.

وی با بیان اینکه زمانی که به دانش فنی دست یابیم گام موثری در ارتقای شاخص بهره وری برداشته ایم، تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های این همایش معرفی اقدامات و دستاورد‌های بهره وری شرکت‌ها است.

به گفته غریب پور، استفاده از ظرفیت‌های کنسرسیو‌های اکتشافی کمک شایانی به رشد بهره وری می‌کند.

رئیس هیات عامل ایمیدرو در بخش دیگری از سخنانش به شرایط فعلی اشاره کرد و گفت: بهره گیری از ظرفیت‌های موجود و همچنین معطل در دوران تحریم، رشد نرخ بهره وری را به همراه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: مدیران از نیرو‌های سازمانی برای پست‌های تخصصی استفاده کنند، این امر به ایجاد انگیزش و رشد عوامل تولید می‌انجامد.

به اعتقاد وی، استفاده از نیرو‌های درون سازمانی هزینه کمتری نسبت به نیرو‌های برون سازمانی دارد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: معدن اکتشاف تحریم بهره وری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۰۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی وزارت نیرو به تولید کنندگان برق ۱۰۰ همت است

به گزارش خبرنگار مهر مصطفی رجبی مشهدی مدیر عامل شرکت توانیر در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: اقداماتی برای گذر از اوج بار در نظر گفته شده است که ۱۸۰ برنامه عملیاتی در ۶ محور که بخشی مربوط به توسعه نیروگاه‌ها است.

وی ادامه داد: ۸ هزار و ۳۰۰ مگاوات برق از ابتدای دولت تا کنون به ظرفیت شبکه برق افزوده شد.

وی ادامه داد: صنایع انرژی بر مکلف به ساخت ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه بودند که کمک شایانی به شبکه برق می‌کند. همچنین در خصوص ماده ۴ صنایعی که اقدامی نکرده اند برنامه‌های تنظیم شده‌ای وجود دارد که در حال هماهنگی با وزارت صمت هستیم همچنین صنایعی که اقدام به ساخت نیروگاه کرده اند معاف از برنامه مدیریت مصرف می‌شوند.

مدیر عامل شرکت توانیر در پاسخ به سوال مهر مبنی بر اینکه چه تدبیری برای پرداخت بدهی ۱۰۰ همتی وزارت نیرو به نیروگاه‌ها در نظر دارد، خاطر نشان کرد: اواخر سال گذشته ۳۰ همت بین شرکت‌های تولید برق پرداخت شده است و اکنون بدهی وزارت نیرو به تولید کنندگان برق ۱۰۰ همت است که ۴۰ درصد مربوط به بانک‌ها و ما بقیه مربوط به تولید کنندگان است که طبق برنامه این بدهی باید طی ۳ سال تسویه شود. همچنین پیش بینی می‌شود که ۴۰ همت از طریق بورس انرژی در اختیار تولید کنندگان قرار دهیم و ما بقیه آن را از راه‌های دیگر تأمین کنیم.

ادامه دارد....

کد خبر 6086570 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • بدهی وزارت نیرو به تولید کنندگان برق ۱۰۰ همت است
  • ۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا
  • تمرکز جدی بر اجرای طرح مولدسازی و مصوبات سفر رئیس جمهور
  • پروژه خط ۱۴ اینچ تبریز _ ارومیه در آستانه بهره‌برداری
  • خط لوله فرآورده تبریز - خوی - ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره‌برداری از ۶ پروژه خیران سلامت در خراسان شمالی تا شهریور
  • رای مجلس به برخورداری سپند از امتیازات و تخفیفات صنایع دفاعی و سایر مراکز تحقیقاتی
  • بهره مندی سازمان سپند از تخفیف های صنایع نظامی
  • بهره برداری از فاز اول پایانه شرق تا پایان خرداد ۱۴۰۳
  • لزوم بهره‌گیری از گنجینه معرفت قرآنی