Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا؛ محسن پور سید آقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در نشست خبری که با عنوان آغاز طرح کنترل آلودگی هوا (طرح زوج و فرد)  برگزار شد، گفت: سال گذشته شاهد اجرای مرحله اول طرح ترافیک بودیم که ابهامات زیادی در خصوص آن وجود داشت. عموما افراد نسبت به چیزهای مجهول مخالفت دارند اما با پیشرفت کار، نتایجش همه را قانع کرد که بعد از ۳۸ سال طرح پیشرفته را توانستیم اجرا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون شهردار تهران افزود: این طرح از نظر سامانه ها و نحوه محاسبات پا به پای شهرهای دنیا آمد که بر اساس نوع خودرو، نوع معاینه فنی و روزهای ورود و خروج، عوارض از حساب شهروندان برداشت شد.

پورسید آقایی عنوان کرد: شکایت بسیار کمی در رابطه با طرح ترافیک داشتیم که مربوط به مخدوش کردن برخی پلاک های خودرو بوده که توانستیم رضایت افراد را با  پاسخگویی جلب کنیم.

معاون شهردار تهران در رابطه با طرح ترافیک جدید افزود: کاهش آلودگی هوا و کاهش ترافیک از نتایج این این طرح جدید بود که ۲۲ درصد کاهش ورود خودرو در محدوده طرح را داشتیم.

وی با اشاره به موفقیت طرح ترافیک افزود: مصمم شدیم گام دوم و تکمیلی را آغاز کنیم.

پور سید آقایی تصریح کرد: برای آلودگی تهران طرح زوج فرد از ۱۴ سال گذشته اجرا شد اما زمانی که خودرو ها دو برابر شدند عملا کاهش آلودگی هوا فایده نداشت بنابراین با مطالعات تطبیقی به این نتیجه رسیدیم کارایی خود را از دست داده است و طرح دیگری را جایگزین کردیم.

وی با اشاره به جلسه شورای ترافیک عنوان کرد: به این نتیجه رسیدیم طرح جدید جایگزین شود.

معاون شهردار تهران عنوان کرد: قرار شد پلاک خودرو ها مهم نباشد تا پلاک فروشی نداشته باشیم و نهایتا باعث شد ۲۰ روز در هر فصل تردد در محدود زوج و فرد سابق یا همان محدوده کنترل آلودگی هوا داشته باشیم.

 

پور سید آقایی گفت: در گذشته پلاک های فرد ۲۶ روز و زوج ۳۶ روز مجاز بودند اما ما این را با ۲۰ روز عوض کردیم. مزیت دیگر این است اگر کسی عوارض طرح ترافیک را پرداخت می کند جز ۲۰ روز محاسبه نخواهد شد.

وی افزود: چنانچه فردی ناچار بود بیش از ۲۰ روز در فصل بیاید، بر اساس مصوبه شورای شهر نصف عوارض طرح ترافیک را باید پرداخت کرد.

معاون شهردار با اشاره به اینکه باید شهروندان در سامانه تهران من ثبت نام کنند افزود: خودرو افراد در این سامانه باید ثبت شود تا علاوه بر مشخص شدن تعداد روزهای مصرفی، شرط استفاده از این طرح ثبت نام در طرح است.

وی اضافه کرد: با وضع عوارض به مردم می گوییم به نفع است از خودرو استفاده نشود و این قوانین برای درآمد زایی نیست.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: در حال حاضر نزدیک به یک میلیون خودرو در تهران من ثبت نام شده است این در حالی است که ۴ میلیون خودرو در تهران تردد کرده که حدود دو میلیون در طرح حرکت می کنند و اگر ثبت نام نکنند از همان روز اول باید عوارض پرداخت کنند.

پور سید آقایی در رابطه با وضعیت پنجشنبه ها گفت: طبق مصوبه شورای عالی ترافیک، روزهای پنجشنبه طرح نخواهد بود اما محدوده کنترل آلودگی هوا تردد کند از ساعت ۶ تا ۱۳ برقرار است و جز ۲۰ روز تردد محاسبه می شود اما عوارض طرح ترافیک دریافت نمی شود.

وی ادامه داد: در گذشته افراد باید وجه کافی در حساب می داشتند اما با توجه به این که رسیدگی به پلاک ها یک هفته زمان می برد شهروندان انتقاد داشتند پول ها بلوکه شده اما همه کسانی که رزرو می کنند پولی بلوکه نخواهد شد. در صورتی که تردد نکنند چون وجهی دریافت نکردیم از حسابشان کسر نمی شود.

وی افزود: گاهی ممکن است فردی حسابش موجودی نداشته باشد اما در محدوده زوج و فرد تردد کند این افراد تا ۳۰ روز مجاز به پرداخت از طریق اپلیکیشن ها و سایت تهران من هستند‌ اما اگر تا ۳۰ روز پرداخت نشود، بخشودگی ها لغو خواهد شد و ۲۵ درصد عوارض بیشتری پرداخت می کنند و از سمت پلیس هم جریمه خواهند شد.

وی ادامه داد: در مصوبه امسال اگر فردی عوارض را به موقع پرداخت نکنند علاوه بر دریافت عوارض، پلیس هم جریمه می کند.

وی اضافه کرد: ما با دریافت عوارض، ۱۰۰ درصد این مبلغ را به توسعه، خرید و تجهیز حمل و نقل عمومی اختصاص خواهیم داد. با این سیاست ها سعی کردیم تا حمل و نقل شخصی را کاهش و حمل و نقل عمومی را توسعه بدهیم.

پور سید آقایی در پایان عنوان کرد: تخفیف معاینه فنی برتر در سال جاری تا ۲۵ درصد افزایش پیدا کرد تا بگوییم به دنبال درآمد نیستیم و بدین ترتیب مردم تشویق شوند از خودرو پاک استفاده کنند

 

خبرنگار: سیمین برادران

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آلودگی هوا ترافیک حمل و نقل شهردار تهران معاینه فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۰۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۱ هزار میلیارد تومان حق آلایندگی استان بوشهر

رئیس کل دادگستری استان بوشهر پیگیری پرداخت حق آلایندگی استان را یکی از برنامه‌های مهم دستگاه قضا استان دانست و گفت: در این راستا از دی ماه ۱۴۰۰ تاکنون در مجموع بیش از ۲۱ هزار میلیارد تومان از سوی صنایع آلاینده استان پرداخت می‌شود. - اخبار استانها -

مهدی مهرانگیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر عدم پرداخت حق آلایندگی صنایع و شرکت‌های مختلف استان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: صنایع و شرکت‌هایی که در فعالیت خود سبب آلایندگی می‌شود بر اساس قانون باید به محیط پیرامونی عوارض آلایندگی پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه از دی ماه سال 1400 وصول عوارض آلایندگی در استان بوشهر متوقف شد گفت: پرداخت این عوارض در دستور دستگاه قضایی استان بوشهر قرار گرفت که بر اساس بررسی‌ها صنایع مختلف گاز، پتروشیمی، سیمان، نفت و دیگر مجموعه‌ها 22 هزار میلیارد عوارض آلایندگی از دی ماه سال 1400 تاکنون پرداخت نکرده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه بخشی از عوارض آلایندگی صنایع استان به‌زودی واریز می‌شود گفت: با تشکیل کارگروه تخصصی و با پیگیری قضایی پرداخت یک‌هزار میلیارد تومان از این حق آلایندگی قطعی شده و یک‌هزار و 900 میلیارد تومان هم هشتم اردیبهشت ماه وصول می‌شود.

مهرانگیز با بیان اینکه بیش از 19 هزار میلیارد تومان دیگر از عوارض آلایندگی صنایع استان تا تیر ماه امسال پرداخت می‌شود گفت: مرحله اجرا و وصول این عوارض آلایندگی ممکن است چند روزی طول بکشد ولی با پیگیری دادگستری بوشهر و استاندار بوشهر توانستیم به این جریان خاتمه دهیم.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از وصول عوارض آلایندگی استان بوشهر مربوط به صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است ادامه داد: وصول تمام مطالبات عوارض آلایندگی باید برای پیشرفت استان بوشهر هزینه شود.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • حتا تعمیر خودرو در کنار خیابان ممنوع است + جزئیات
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • واژگونی تانکر روغن به دلیل خواب‌آلودگی راننده
  • وصول بیش از ۸ هزار میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان
  • محرومیت و جریمه نقدی برای رحمتی
  • کشف پاتوق مافیای زباله در این منطقه تهران | ۱۲ میلیارد تومان جریمه پیمانکاران شهرداری در صورت دیدن زباله گرد بر سر مخازن
  • پرداخت ۲۱ هزار میلیارد تومان حق آلایندگی استان بوشهر
  • پلاک‌گذاری تاکسی‌های برقی در انتظار نامه شورای عالی ترافیک
  • قاچاقچی پارچه ۱۲۰ میلیارد ریال جریمه شد
  • وضعیت ترافیکی شهر تهران در دومین روز از اردیبهشت ماه ۱۴۰۳