Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@11:03:30 GMT

تفکر ولایی پیام مهم غدیر است

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۰۷۱۹

تفکر ولایی پیام مهم غدیر است

به گزارش ایرنا، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» روز دوشنبه در نشست هم اندیشی برنامه های عید سعید غدیر در استان مرکزی، افزود: پشتیبانی و صیانت از جایگاه ولایت فقیه مهمترین پیام غدیر است و باید در ایام دهه امامت و ولایت این محور به خوبی در جامعه تشریح شود.

وی ادامه داد: تفکر ولایی قدرت نرم و از اصول پایه دین مبین اسلام است و پیام واقعه غدیر، ولایت پذیری و تبعیت از قرآن و عترت است که باید زوایا و ابعاد این پیام مترقی به بهترین شکل بازگو و منتشر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: انس با غدیر موجب علاقه بیشتر به امامت و ولایت، اطاعت‌پذیری بدون قید و شرط، وحدت بین مسلمانان و همچنین روشن شدن مسیر حرکت انسان به سوی کمال و سعادت می‌شود و فاصله گرفتن از غدیر موجب خسران و نابودی است.

آیت الله دری نجف آبادی اضافه کرد: برنامه های عید سعید غدیر باید بر پایه استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت‌های مردمی و نقش محوری جوانان برنامه ریزی شود و دستگاه‌های دولتی مسئول نظارت گسترده در امور را انجام دهند.

وی ادامه داد: واگذاری کارها به مردم به ویژه در بخش‌های مذهبی و فرهنگی به مراتب بازدهی مطلوبی را به دنبال خواهد داشت، بنابراین تمام مناسبت‌ها و آیین‌ها مذهبی باید بر این اساس برنامه ریزی شود.

امام جمعه اراک اضافه کرد: اقشار مختلف مردم به خصوص روحانیان در انتقال پیام غدیر به نسل‌های بعدی تکلیف الهی دارند و نسل جوان و نسل‌های آینده باید با محتوای غدیر انس بگیرند و این امر نیازمند تبیین و تشریح ابعاد این واقعه مهم است.

حد فاصل اعیاد قربان تا غدیر با عنوان دهه امات و لایت نامگذاری شده است.

۳۰۱۷/‏۶۰۱۳/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برنامه ملی مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۰۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی افطاری خیابانی به مناسبت ولادت کریم اهلبیت در پارک ساحلی غدیر بندرعباس+عکس

کاظم یحیایی مدیرکانون‌های خدمت رضوی شهرستان بندرعباس گفت: به مناسبت ولادت پر خیر و برکت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه السلام به همت خادمیاران یاوران رضوی بندرعباس  و به مشارکت کانون محله ایی نخل پیرمرد نماز جماعت  و مراسم افطاری ساده شامل (نان پنیر، آش، چای ،شله زرد)  در محوطه پارک ساحلی غدیر زیر پرچم در شهر بندرعباس برگزار شد. 

یحیایی در پایان افزود:خدا رو شکر توانستیم با مشارکت خادمیاران خیرین مردمی  میزبان ۱۰۰۰ نفر از شهروندان مسافران نوروزی روزه دار  از سر تا سر ایران  در این مراسم  باشیم .

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • مسئولان با برنامه‌ریزی و عملکرد خود ولایت‌مداری مردم را حفظ کنند
  • ضرورت تقویت تفکر توحیدی در بین دانش آموزان خوزستان
  • تلگرام برای مقاصد تروریستی استفاده می‌شود
  • اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر در بوستان غدیر مشهد
  • برپایی افطاری خیابانی به مناسبت ولادت کریم اهلبیت در پارک ساحلی غدیر بندرعباس+عکس
  • تئاتر به مثابه تجربه تجلی همزمان تفکر و زیبایی
  • ترویج افطاری ساده در رادیو پیام
  • معرفی آداب و رسوم ماه رمضان استان‌ها در رادیو پیام
  • راه کار موسسه خودکفایی صنعتی کشور با استفاده از ظرفیت و تفکر نخبگان بومی است
  • چرا ادامه تونل غدیر قم بازگشایی نمی‌شود؟