Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@23:58:41 GMT

نذر صد تومانی برای شهادت!

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۰۷۹۳

نذر صد تومانی برای شهادت!

درب کوچکی بود. حمید گفت: چیه؟ من دوهزاریم افتاد که مهمان آقا شدیم. گفتم: بیا. دستش را گرفتم و بردم. آنجا یک بستنی سنتی خیلی خوشمزه به ما دادند و توفیق خواندن زیارت عاشورا نصیبمان شد.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - در پی انتشار خاطره «جگر «حمید» سوخت و دم نزد + عکس» یکی دیگر از همرزمان شهید حمید رضایی، خاطره ای را از این شهید نقل کرد:

در این خاطره به روایت سید مرتضی مرتضوی می خوانیم:

بعد کربلای یک و فتح مهران از هر دسته یا گروهان ۲ نفر انتخاب شدند و به همراه جمعی از گردانهای لشگر بعنوان تشویقی به مشهد مقدس فرستاده شدند که من و حمید رضایی با هم بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از مناجات و شوخیهاش که بگذریم خواستم بگویم حمید با صد تومن یعنی هزار ریال شهید شد!

روی سنگ قبر شهید پشت کوهی که واقعاً شهادتش انتخابی بود جمله قشنگی به این مزموم نوشته که شهادت اتفاقی نیست؛ انتخاب است و شهادت حمید هم مستثنی نبود.

از راست سید مرتضی مرتضوی، روای خاطره / شهید کلانتر / جانباز حمید یکتا

اون روز داشتیم می رفتیم حرم که یک پیرزن را دیدیم. می خواست برود آن سوی خیابان. از ما کمک خواست. دستش را گرفتیم و بردیم. بعد همین که وارد محوطه حیاط و بنای حرم شدیم یکی از خدام گفت: بفرمایید بالا.

درب کوچکی بود. حمید گفت: چیه؟ من دوهزاریم افتاد که مهمان آقا شدیم. گفتم: بیا. دستش را گرفتم و بردم. آنجا یک بستنی سنتی خیلی خوشمزه به ما دادند و توفیق خواندن زیارت عاشورا نصیبمان شد. وقتی آمدیم بیرون، گفتم: این جواب کار خیری بود که برای آن پیرزن کردیم.

با خوشحالی وارد حرم شدیم و پس از خواندن ادعیه و کمی خلوت، حمید واقعاً حالش منقلب شد. به من گفت: سید بیا صد تومن بندازیم توی حرم تا از این قاقی در بیایم… در دسته ما تکیه کلام شده بود که باز هم قاق (آخر شدن) شدیم...

از راست / سید محمد رضا موسوی / قاسم عباسی / مهدی حق شنو / شهید حمید رضایی / دو سه ماه قبل شهادت حمید / سد دز آموزش غواصی

گفتم: حمید، جون مادرت بی خیال شو. امام رضا شوخی نداره. این همه دعا کردیم عدل همین یکی مستجاب میشه ها! من که نیستم.

کمی شوخی کردیم ولی با جدیت گفت: من صد تومن می ندازم تا از قاقی در بیام.

بعد از اینکه انداخت، امد و به شوخی گفتم: بریم منطقه شهید میشی.

البته شهادتش کمی با تاخیر شد و فکر کنم کربلای ۴ بود که یک نخودی (ترکش ریز) خورد. گفتم: دعات گرفت. ولی بالاخره از قاقی در آمد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: وعده های روحانی بازار سکه و ارز قتل همسر نجفی شهید نصیری امام رضا حرم امام رضا شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۰۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد صادق هاشمی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن در جریان سفر استانی به بوشهر در اولین جلسه شورا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با جامعه پردازی برای رسیدن به جامعه اسلامی حرکت کنیم، بهترین راه و کارگشاترین پیشرانه برای انقلاب اسلامی، حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی با اشاره به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری گفت: بیشتر سیاست‌های رهبری برای بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و شهادت است. در بند پنجم ابلاغی سیاست‌های مقام معظم رهبری، رهبر انقلاب تاکید بر شبکه سازی عوامل این فرهنگ در میان دستگاه‌ها و لایه‌های مختلف اجتماعی دارند و یکی از بهترین ابزارهای ما برای تقویت آن. شورای عالی توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور است.

هاشمی بیان کرد: توقع و خواهش ما از شورای توسعه و ترویج این است که نقش مؤثری در پای کار آوردن دستگاه‌ها داشته باشند و با به میان آوردن تشکل‌های فرهنگی و خود جوش مردمی در راستای ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و شهادت موفق باشند.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: ما هیچ مانعی برای حمایت از برنامه‌های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کل کشور به ویژه استان بوشهر نداریم.

وی ادامه داد: انتظار داریم در تولید آثار هنری، هنرمندان استان پای کار بیایند و با رعایت استانداردها طرح‌هایی را ارائه کنند و ما از طرح‌ها حمایت خواهیم کرد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: لازم است هم تشکل‌های فرهنگی و هم هنرمندان استان پای کار بیایند و دستگاه‌ها به صورت هماهنگ فعالیت داشته باشند و ما موانعی برای اعتبار این حوزه نداریم.

کد خبر 6082290

دیگر خبرها

  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
  • نماهنگ شوقِ عاشقانِ وصل + فیلم
  • گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرلشکر حجازی در مهاباد
  • شهیدی که پارتی‌بازی نکرد
  • «سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد
  • از وطن تا حرم؛ ذاتِ این خاک قهرمان‌پرور است
  • روایت شهادت شهید فرهمند در جبهه غرب کشور
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد کلیوند عباسی در اهواز
  • روایت زندگی شهید حسین نیا از زبان خانواده شهید
  • کتاب «سربلند میدان» برای سومین بار تجدید چاپ شد