Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام موسوی، از عضویت ۳۳ دستگاه در شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت الاسلام «سیدعلی موسوی» در اولین نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت استان سمنان،بر ضرورت برگزاری حداقل یک برنامه توسط دستگاه های عضو این شورا تاکید کرد و گفت: 33 دستگاه عضو شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان ، رئیس شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت را استاندار اعلام کردوگفت: دبیری این شورا را مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بر عهده دارد.

 

وی با تاکید بر اینکه در دهه کرامت باید شور و نشاط معنوی با اجرای برنامه های مناسب در جامعه ایجاد شود اظهارداشت: «خدمت کریمانه، شادی به رسم اهل بیت» و خدمت به مناطق سیل زده شعار دهه کرامت امسال اعلام شده است.

 

موسوی تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با تربیت نیرو‌های متعهد و انقلابی می‌تواند نقش مهمی در نهادینه سازی فرهنگ دینی، تربیت آینده‌سازان جامعه و مقابله با توطئه‌های دشمنان و تقویت فرهنگ دینی داشته باشد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان دهه کرامت را فرصتی مغتنم برای تبیین و ترویج فرهنگ اهل بیت(علیه السلام ) در بین جامعه عنوان کردوافزود: امروز دشمنان جهان اسلام تلاش می کنند  تا دین مبین اسلام را دینی خشن جلوه دهند لذا باید با ترویج فرهنگ اهل بیت(علیه السلام) در جامعه و گسترش سیره و روش آن بزرگوران در جهت مقابله با نقشه های شوم دشمنان اسلام برنامه ریزی های قوی صورت گیرد.

 

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان نیز در این جلسه با اشاره به برنامه‌های دهه کرامت در استان گفت: از جمله مهمترین برنامه‌ها در این ایام آذین بندی سطح شهر‌های استان و عیادت از بیماران خاص است.

 

«امیربینایی» افزود: باید در مناطق کم برخوردار شهر‌ها در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی، کار‌های عملیاتی انجام شود.

 

وی افزود: از فرصت های اینچنینی باید بتوانیم در راستای الگوسازی های در خور شأن نظام اسلامی ایران، بیشترین بهره را ببریم.

 

بینایی یادآور شد: باید بتوانیم بر اساس سیره نبوی و با استفاده از آموزه های دینی و مذهبی، الگویی مناسب به جامعه ارائه دهیم.

 

در این نشست که مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان و سایر اعضا نیز حضور داشتند در خصوص برگزاری برنامه های بزرگداشت دهه کرامت در استان سمنان با محوریت مساجد و بقاع متبرکه و نیز ایجاد شور و نشاط اجتماعی و ترویج فرهنگ رضوی بحث و تبادل نظر شد.

 

اول ذیقعده سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) تا 11 ذیعقده سالروز ولادت با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.

 

 

 

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز دهه کرامت اردبیل غنی سازی اوقات فراغت شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت اوقات فراغت دهه کرامت در فارس کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان جشن های دهه کرامت برنامه های دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۰۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علی خاتمی ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد برگزاری مراسم دهه کرامت که در محل دفتر امام جمعه زنجان برگزار شد، با بیان اینکه یکی از ضرورت‌های برنامه‌های این دهه، استفاده از ظرفیت مردمی برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این برنامه‌ها است، گفت: بی‌شک با برخورداری از مشارکت مردمی می‌توان در برگزاری هر چه بهتر این برنامه‌ها گام برداشت.

وی با بیان اینکه در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت، همه دستگاه‌ها باید از حداکثر توان خود استفاده کرده و هم‌افزایی در برگزاری این برنامه‌ها را جزو اولویت‌های اصلی خود قرار دهند، افزود: یکی از تأکیدات ما به برگزارکنندگان برنامه‌های دهه کرامت این است که از انجام کارهای موازی به جد اجتناب کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه تشکیل کمیته اجرایی و عملیاتی ستاد دهه کرامت یکی از ضروریات برنامه‌های این دهه به شمار می‌رود، اظهار کرد: معتقدیم در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت باید رویکرد برنامه‌ها به گونه‌ای باشد که باعث ایجاد نشاط و شادی در مردم شود، به همین خاطر هر چقدر مشارکت مردم در برگزاری این برنامه‌ها بیشتر باشد، به همان میزان نشاط به همراه خواهد داشت.

آیت‌الله خاتمی همچنین به نقش ارزنده دستگاه‌های فرهنگی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت اشاره و خاطرنشان کرد: بدون شک، دستگاه‌های فرهنگی باید به واسطه بودجه‌ای که دریافت می‌کنند، در برگزاری این برنامه‌ها پیشگام بوده و نقش حمایتی خود را در این زمینه به خوبی ایفا کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه می‌توان از ظرفیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در استان در برگزاری باشکوه برنامه‌های دهه کرامت استفاده کرد، افزود: یکی از رویکردهای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در برگزاری چنین برنامه‌هایی، مردمی کردن این برنامه‌ها است.

محسن اسلامی از فعال بودن ۴۰۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان زنجان خبر داد و خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد، قادر است برنامه‌ها و جشن‌های امسال دهه کرامت را در مساجد روستایی استان نیز برگزار کند.

کد خبر 6087634

دیگر خبرها

  • اجرای پرشور برنامه های انقلابی در اسلامشهر اهمیت فراوانی دارد
  • اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌ها در کرج
  • همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • آیین اختتامیه هفته بزرگداشت سعدی شیرازی برگزار شد
  • از دختران شهدای مدافع حرم تجلیل شود
  • برگزاری نشست شورای هماهنگی ستاد مرکزی راهیان نور
  • نشست هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت با حضور مسوولان ملی برگزار شد