Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-24@05:35:27 GMT

سمینار “مدیریت مصرف “شرکت برق البرز برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۰۹۹۹

سمینار “مدیریت مصرف “شرکت برق البرز برگزار شد

به گزارش خبرآنلاین ، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز، در ابتدای این مراسم اظهار داشت: مدیریت مصرف برق یک رویکرد اجتماعی است و کاهش مصرف انرژی نیازمند مشارکت همگانی می‌باشد.

وی افزود:  سعی می کنیم با کمک ادارات و دستگاههای اجرایی استان و صرفه جویی توسط این بخش ، علاوه بر تامین برق مطمئن و پایدار برای تمامی بخشها و مشترکین ، نسبت به تقویت بخش های تولیدی اقدام و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص رونق تولید قدم برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهنام بیات با تاکید براینکه تلاش مجموعه ما عبور از تابستان بدون خاموشی است گفت: هیچ برنامه ای برای اعمال خاموشی های برنامه ریزی شده نداریم و توان و تمرکز ما بر اصلاح الگوی مصرف استوار است.

وی از رشد بیش از ۸ درصدی مصرف برق استان در ۳ ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبرداد و  گفت: تلاش صنعت برق بر این است که خاموشی در ساعات پیک مصرف امسال وجود نداشته باشد اما از آنجا که تجهیزات برق ممکن است در دمای بالای ۳۸ درجه دچار تنش گردد، امیدواریم با اصلاح الگو و مدیریت بهینه مصرف بتوانیم از این اوج مصرف بدون خاموشی عبور کنیم.

بیات با اشاره به اینکه میزان مصرف برق در صنایع استان بالغ بر ۳۵ درصد می باشد و ادامه داد : استفاده از تجهیزات دیجیتالی والکترونیکی سبب افزایش مصرف برق شده که برای کاهش مصرف و پایداری شبکه باید تلاش بیشتری صورت بگیرد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق البرز با بیان اینکه با پیاده سازی راهکارهای علمی می‌توان گام‌های بلندی در عرصه کاهش مصرف برق برداشت، افزود: دستگاه‌های اجرایی تقریباً ۱۰ درصد از مصارف استان را به خود اختصاص می‌دهند و اگر ما بتوانیم یک کاهش سه درصدی از این مصارف انرژی در بخش دستگاه‌های اجرایی داشته باشیم حتماً به اهداف خود می‌رسیم.

وی در پایان به دیگر اقدامات این شرکت برای کاهش مصرف برق وافزایش بهره وری اشاره کرد و گفت: برگزاری نشست با شهرک های صنعتی در خصوص جابجایی پیک مصرف، تغییر ساعت کار ادارات، اجرای طرح سرویس کولرهای آبی، تشکیل اکیپ های سیار مدیریت بهینه مصرف و تعویض لامپ های فلورسنت و خیابانی با ال ای دی از جمله مهمترین اقدامات ما در جهت کاهش و کنترل مصرف برق در استان البرز است.

در ادامه حجت الاسلام قنبری، مشاور امور فرهنگی درمورد اعتدال مصرف و جلوگیری از اسراف افزودند: در تمام امور باید نسبت به منابع اعتدال وجود داشته باشد و اگر منابع محدود باشد اعتدال هم دچار اختلال و محدودیت می شود .

ایشان در ادامه برلزوم برنامه ریزی از سوی مدیران و بحران های اقتصادی تاکید و گفت:هرچند مدیر جامعه باید همیشه آمادگی داشته باشد و بحران نمی تواند توجیه گر باشد اما مسئولین باید پختگی و آمادگی مواجهه با این مسائل را داشته باشند.

مشاور نیروگاه توزیع برق تهران  نیز در این مراسم بیان داشت: انرژی برق بر خلاف سایر انرژی ها که توان ذخیره شدن دارند انرژی از تولید به مصرف است.

یاقوتی گفت: در بحث انرژی الکترونیکی با دو بخش شبکه و مصرف کننده مواجه هستیم و اینکه مدام تولید کننده تولید کند و مصرف کننده فقط مصرف گر باشد صحیح نیست.بلکه باید با این مصرف ایجاد درآمد و ارزش افزوده کرد.

وی در ادامه به ظرفیت های شبکه و اینکه چگونه از تجهیزات استفاده کنیم تا بهره بری بیشتر داشته باشند اشاره کرد و گفت: متاسفانه آمار روند مصرف به ازای هر نفر کمی نگران کننده است .

ایشان بیان کرد با همکاری و ایجاد تفاهم نامه با برخی مشترکین می توان تغییراتی در راستای کنترل و بهینه سازی مصرف انجام داد.

در ادامه جلسه آقای دکتر مهرور( مدیر کل مدیریت بحران استانداری البرز) بر ضرورت مدیریت بهینه مصرف در تمامی بخشها ، خصوصا بخش دولتی و ادارات تاکید و از همراهی استانداری با شرکت توزیع نیروی برق استان جهت گذر از پیک سال جاری خبر داد.

در این همایش مقالات علمی و تحقیقاتی و نیز راهکار های مدیریت بهینه مصرف و همچنین مشوق های ابلاغی از سوی وزارت نیرو برای مشترکین دولتی توسط استاد مدعو ونیز همکاران دفتر مدیریت مصرف شرکت ، به سمع و نظر شرکت کنندگان در جلسه رسانده شد

۴۶

کد خبر 1270859

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان البرز برق انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۰۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از برق کشور در بخش تولید مصرف می‌شود

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق و مدیرعامل شرکت توانیر گفت: به صورت میانگین ۵۰ درصد برق کشور در بخش تولید واحد‌های صنعتی و کشاورزی مصرف می‌شود. در سال ۱۴۰۰ با ناترازی شدیدی مواجه بودیم، اما طی دو سال گذشته با مجموع اقدامات انجام شده این ناترازی با درایت و برنامه ریزی‌های دقیق به حداقل رسید.

وی با بیان این که برای گذر از اوج بار تابستان امسال ١٨٠ اقدام تامین انرژی در کشور تعریف شده، اظهار امیدواری کرد سال جاری نیز سال مطلوبی برای صنعت برق کشور باشد.

به گفته مدیرعامل توانیر، در این زمینه ظرفیت‌های مناسبی در حوزه صنعت برق ایجاد شده که ساخت نیروگاه‌های حرارتی جدید و راه اندازی نیروگاه‌های تجدید پذیر و احداث شبکه‌های توزیع و انتقال برق از جمله آنها است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • ادارات تهران باید تا ۱۵ خرداد امسال برچسب انرژی بگیرند
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار می‌شود
  • برگزاری سمینار کوچینگ ورزش‌های رینگی
  • اولین جلسه کمیته مدیریت مصرف برق توزیع برق استان سمنان برگزار شد
  • با وجود بارش های اخیر؛ البرز همچنان عطش دارد
  • الناز سخائیان به عنوان اولین مدیر ایرانی شرکت نستله ایران منصوب شد
  • البرزهم چنان عطش دارد
  • بخش خصوصی ‌۱۲۲ هکتار گلخانه در استان البرز احداث کرد
  • ۵۰ درصد برق کشور در واحدهای صنعتی مصرف می‌شود
  • نیمی از برق کشور در بخش تولید مصرف می‌شود