Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزاری خارجه کشور‌های عضو اتحادیه اروپا ضمن تاکید بر عدم نزدیکی مواضع کشورهایشان با موضع آمریکا علیه ایران، خواستار تحقیقات بیشتر در مورد حوادث اخیر در دریای عمان شدند. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ وزیر خارجه آلمان روز دوشنبه اعلام کرد مواضع اتحادیه اروپا در موضوع حوادث اخیر نفتکش‌ها در دریای عمان، به مواضع آمریکا نزدیک نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش تله ریپورت، هایکو ماس در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در «لوکزامبورگ» تاکید کرد که اتحادیه اروپا از اتهامات آمریکا علیه ایران در موضوع حوادث اخیر برای نفتکش‌ها در دریای عمان حمایت نمی‌کند.
ماس و همتایان اروپایی‎اش تاکید کردند در حال حاضر قصد ندارند، نتیجه گیری خود از این موضوع را اعلام کنند.   وزیر خارجه آلمان با اشاره به آگاهی از گزارش‌های سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس گفت: "ما همچنان به جمع آوری اطلاعات ادامه می‌دهیم و هنوز تصمیم نهایی خود در این باره را اتخاذ نکرده‎ایم. "
در همین حال «جین آسلبورن» وزیر خارجه لوکزامبورگ که میزبانی نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا را بر عهده دارد نیز اظهار داشت آمریکا در سال ۲۰۰۳ آگاهانه یا ناآگاهانه بر اساس اطلاعات نادرست در مورد تسلیحات کشتار جمعی صدام، به عراق حمله کرد.   وی در ادامه با اشاره به پیشنهاد دبیرکل سازمان ملل مبنی بر تشکیل کمیته حقیقت یاب مستقل گفت: "من معتقدم وظیفه اصلی وزرای خارجه جلوگیری از جنگ است و ما باید این کار را امروز انجام دهیم".
«استف بلوک» وزیر خارجه هلند نیز با اعلام آمادگی کشورش برای شنیدن هر توضیح در دسترسی، گفت هلند اطلاعات خاصی در مورد عوامل پشت این حوادث ندارد.  
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اتحادیه اروپا هایکو ماس ایران آمریکا نشست وزرای خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۱۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت «سرکوب و برخورد خشن پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا با اساتید و دانشجویان معترض به نسل‌کُشی و جنایات جنگی رژیم اسرائیل در دانشگاه‌های مختلف این کشور، عمیقا مورد نگرانی و انزجار افکار عمومی جهان است».

به گزارش ایسنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران به اعتراضات گسترده دانشجویان برخی از دانشگاه‌های آمریکا درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت آمریکا از این رژیم واکنش نشان داد.

امیرعبداللهیان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌عیار واشنگتن از رژیم اسرائیل بوده و به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است.»

او در ادامه نوشت: «در پی نسل‌کشی ده‌ها هزار نفر از زنان و کودکان فلسطین، به‌ویژه پس از کشف گورهای دسته جمعی بیماران و مجروحان و کادر درمانی در محیط بیمارستان ناصر در نوار غزه، موج جهانی انزجار از رژیم اسرائیل و حامیان آن غیرقابل کتمان است.

وزیر خارجه ایران تاکید کرد «کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را فورا متوقف کند و پاسخگو باشد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند
  • امیرعبداللهیان: اروپا نباید از توصیه واشنگتن پیروی کند