Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) گفت: اکنون بی نتیجه بودن و خسارت بار بودن برجام و مذاکرات بصورت جامع و فراگیر مشخص شده و رهبری اعلام کردند که مذاکره با دروغگو و بدعهد بی فایده است و این موضوع در سفر نخست وزیر ژاپن به ایران تصریح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا خانلری در گفت‌وگو باصبح قزوین اظهار کرد: ما در گذشته بنا به جهاتی مجبور به مذاکراتی با دشمن شدیم که ناموفق بود؛ رهبر معظم انقلاب نیز اجازه دادند که مسیر بصورت منطقی و طبیعی پیش رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برجام برای ما دستاورد مثبتی به همراه نداشت به جز اینکه برای مسئولین و همگان آشکار شد که امریکا نمی‌تواند طرف مذاکره باشد.

استاد دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) ابراز کرد: در شرایط فعلی و با تاکید رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخست وزیر ژاپن و با کنار کشیدن امریکا از برجام، ماهیت رژیم امریکا بخوبی نمایان شد و روشنگری صورت گرفت و بستر آشنایی با چهره واقعی دشمن از زمانی که با 5+1پای مذاکره نشسته بودیم بیشتر فراهم شد.

وی افزود: اکنون بی نتیجه و خسارت بار بودن برجام و مذاکرات بصورت جامع و فراگیر مشخص شده و رهبری اعلام کردند که مذاکره با دروغگو و بدعهد بی فایده است.

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: براساس آموزه‌های دینی نیز مذاکره با کشوری که امتحان خود را پس داده درست نیست، از این رو در سفر نخست وزیر ژاپن و میانجیگیری او با صراحت بیان شد که ما با امریکا مذاکره نمی‌کنیم.

اروپا به عنوان متحد اجباری امریکا قابل اعتماد نیست

وی اذعان کرد: اروپا به عنوان متحدین اجباری امریکا نیز قابل اعتماد نیست و امتخان خود را پس داده است، البته اروپا تمایلی به ادامه حرکت‌های امثال ترامپ ندارد اما منافعش در همراهی با امریکا است.

خانلری ادامه داد: در شرایط کنونی باید از مواضع به حق خود کنیم و بدانیم مذاکره بی فایده است، با این اوصاف دشمن مجبور به عقب نشینی خواهد شد.

وی درباره منطق مقاومت بیان کرد: انقلاب اسلامی براساس مقابله با ظلم و استبداد شکل گرفت و در کنار آن مقاومت در برابر ظلم اصلی بدبهی است، بنابراین نمی‌توانیم استکبار را عزیز شمرده و سلطه بر خود را بپذیریم.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) افزود: سود دشمن در تسلط است‌ از این رو باید از آنچه به آن باور داریم دفاع کرده و درصورت لزوم هزینه هم پرداخت کرد که ما این اقدام را انجام داده و در نتیجه به کشوری مقتدر و مستقل تبدیل شدیم. 

وی اظهار کرد: در نتیجه مقاومت، جامعه استکبار مجبور شده در مواردی به خواسته‌های برحق ما تن دهد، البته اگر در گذشته و اکنون برخی افراد و سیاستمداران به گونه‌ای دیگر فکر می‌کنند باید به پای غفلت و عدم بصیرت گذاشت.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: با داشتن بصیرت و نگاه بی پیرایه و صحیح می‌توان دریافت که مقاومت در جامعه لازم، ضروری و بدیهی است و توسط اصل حیات اجتماعی و در راستای خفظ استقلال و سربلندی جامعه تایید می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۱۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم مقام معظم رهبری درباره برگشت شخص روزه‌ دار به وطن خویش

مقام معظم رهبری در قالب پاسخ به پرسشی حکم روزه شخص روزه‌دار ر در برگشت به وطن خویش بیان کردند.   به گزارش ایسنا، متن این پرسش و پاسخ مقام معظم رهبری به این شرح است :   اگر مسافر، قبل از اذان ظهر ماه رمضان، به وطن برسد، آیا واجب است روزه را بگیرد؟   انسان در ماه رمضان، می‌تواند در سفر (مشروط به اینکه از شب قبل، قصد سفر داشته باشد) روزه خود را افطار کند، هر چند که یقین دارد قبل از ظهر به وطن می‌رسد؛ اما اگر در سفر روزه خود را افطار نکرد، در صورتی که قبل از ظهر به وطن رسید، واجب است روزه را ادامه دهد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • قالیباف: نتیجه عملیات طوفان الاقصی تحت هیچ شرایطی قابل تغییر نیست/ فروپاشی هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی در هفته نخست پس از عملیات طوفان الاقصی/ زیاد نخاله: قطعاً گزینه تسلیم، گزینه ما نخواهد بود
  • جنایات رژیم صهیونیستی در غزه فراتر از نسل کشی است
  • جنایات رژیم صهیونیستی در غزه فراتر از نسل کشی
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری استان
  • حکم مقام معظم رهبری درباره برگشت شخص روزه‌ دار به وطن خویش
  • مخالفت حزب الله با درخواست آمریکا برای مذاکره مستقیم
  • رژیم صهیونیستی به خواسته‌های ملت و مقاومت فلسطین پاسخ نداد
  • حماس: رژیم صهیونیستی به خواسته‌های ملت و مقاومت فلسطین پاسخ نداد
  • مقام حزب‌الله: درخواست‌های آمریکا برای مذاکره را رد کردیم
  • حماس: نتانیاهو مسئول کامل شکست مذاکرات است