Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

معاون حمل‌و‌نقل وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: ایران از سرمایه‌گذاری بخش‌های خصوصی روسیه در ساخت و توسعه فرودگاه‌های داخلی و بین‌المللی ایران استقبال می‌کند.

به گزارش تین نیوز، شهرام آدم نژاد در مراسم آغاز دهمین نشست کارگروه مشترک همکاری‌های حمل‌و‌نقل جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه، اظهار داشت: در راستای بهره‌مندی حداکثری از فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه همکاری‌های مشترک دو کشور، جمهوری اسلامی ایران از سرمایه‌گذاری بخش‌های خصوصی روسیه در ساخت و توسعه فرودگاه‌های داخلی و بین‌المللی ایران استقبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امیدوار هستم با توجه به همگرایی و اشتراک نظر دو کشور ایران و روسیه در عمده مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و به ویژه تعاملات مؤثر در زمینه حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانزیت، می‌توانیم در دهمین اجلاس جامع گروه کاری همکاری‌های حمل‌ونقل به نتایج مثبت و سازنده‌ای دست یابیم.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: با مروری بر مصوبات پیشین این اجلاس و نشست‌های مشابه، درمی‌یابیم که تا به امروز همکاری‌های مشترک و موفقیت‌آمیزی میان دو کشور شکل گرفته و در حال حاضر، فضای مناسبی جهت تقویت و ارتقای این همکاری‌ها، در محورهای اساسی که در ادامه به استحضار شما می‌رسانم، فراهم گردیده است.

وی با بیان اینکه هیأت محترم روسیه، به عنوان یکی از کشورهای مؤسس، نقش مهم و برجسته‌ای در اتخاذ تصمیمات هفتمین اجلاس شورای هماهنگی کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال- جنوب، که در اسفند ماه سال ۱۳۹۷ مصادف با مارس ۲۰۱۹ میلادی در تهران برگزار شد، داشتند. افزود: اجرایی کردن کلیه مصوبات اجلاس مذکور، به عنوان گامی اساسی در فعال‌سازی هرچه بیش‌تر و پیشبرد برنامه کریدور شمال – جنوب، در حال پیگیری توسط دبیرخانه مستقر در ایران است. همچنین، همزمان با نشست مذکور، مراسم افتتاحیه تکمیل احداث مسیر ریلی قزوین – رشت نیز برگزار شد.

تکمیل خط ریلی رشت- آستارا تحول بزرگ در شاخه غربی کریدور شمال – جنوب

آدم نژاد خاطرنشان کرد: بدون شک تکمیل خط ریلی رشت- آستارا در سال‌های آتی تحول بزرگی را در میزان ترانزیت و جابه‌جایی کالا و مسافر در شاخه غربی کریدور شمال – جنوب ایفا می‌کند. در حوزه حمل و نقل ریلی، آغاز عملیات پروژه برقی‌سازی گرمسار- اینچه برون، دولت جمهوری اسلامی ایران را بر آن داشته تا برنامه سایر پروژه‌های راهبردی ریلی خود، از جمله احداث مسیر چابهار- زاهدان و همچنین برقی‌سازی راه‌آهن سرخس- بندرعباس را، جهت ایجاد زمینه‌های همکاری، در نشست حاضر طرح و ارائه کند.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در خصوص حوزه حمل و نقل جاده‌ای و همکاری‌های دو جانبه اظهار داشت: با توجه به این که جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش کرده تسهیلات لازم را برای ناوگان روسیه فراهم آورد، انتظار داریم طی مذاکرات تخصصی در این اجلاس، برخی چالش‌های فعلی از جمله جریمه‌های ناوگان ایرانی به دلیل وزن‌های غیرمجاز و مشکلات اخذ ویزا برای رانندگان طرح و زمینه‌های لازم برای مرتفع نمودن آن‌ها و نتیجتا، ارتقا روابط تجاری دو کشور، فراهم آید.

ایران آماده پیاده سازی آزمایشی گلوناس در شبکه ملی ترانزیت است

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده پیاده‌سازی آزمایشی سامانه گلوناس در شبکه ملی ترانزیت جاده‌ای ایران است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در ادامه به حوزه لجستیک و همچنین حمل‌ونقل دریایی، اشاره کرد و گفت: اعلام می‌دارم که مکان‌یابی و احداث مراکز لجستیکی در ایران با هدف کاهش زمان و هزینه در زنجیره‌های تأمین در حال انجام است و اتصال این زنجیره لجستیکی به سایر مراکز لجستیکی در سایر کشورها نیز در دستور کار جمهوری اسلامی ایران قرار دارد. لذا، توسعه همکاری‌های لجستیکی از طریق فراهم‌سازی حمل‌ونقل کانتینر بین بنادر شمالی ایران و بنادر روسیه در دریای خزر از همیت بالایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: در این راستا جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری نزدیک جهت تسهیل سرمایه‌گذاری‌های مشترک بخش‌های خصوصی دو کشور به منظور احداث مراکز لجستیک است و مشوق‌های سرمایه‌گذاری نیز پیش‌بینی شده‌اند. امیدوارم به منظور افزایش تعاملات حمل‌ونقلی و تجاری میان دو کشور سند یادداشت تفاهم سفرهای نزدیک به ساحل در این نشست به امضا برسد.

استقبال ایران از سرمایه‌گذاری بخش‌های خصوصی روسیه در ساخت و توسعه فرودگاه‌های داخلی و بین‌المللی ایران

آدم نژاد در حوزه حمل‌ونقل هوایی، ضمن ابراز خرسندی از اجرایی شدن موافقت‌نامه تسهیل صدور روادید برای خدمه پروازی بیان داشت: در راستای بهره‌مندی حداکثری از فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه همکاری‌های مشترک دو کشور، جمهوری اسلامی ایران از سرمایه‌گذاری بخش‌های خصوصی روسیه در ساخت و توسعه فرودگاه‌های داخلی و بین‌المللی ایران استقبال می‌کند.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در پایان نسبت به تشکیل پنج کمیته کاری تخصصی شامل کمیته حمل‌ونقل ترکیبی و کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال – جنوب، کمیته حمل‌ونقل ریلی، کمیته حمل‌ونقل دریایی،‌ کمیته حمل‌ونقل جاده‌ای،‌ کمیته حمل‌ونقل هوایی ابراز امیدواری کرد و گفت: با توجه به برنامه‌ریزی صورت پذیرفته و دستور کارهای مشخص هریک از کمیته‌ها،  امیدواریم بتوانیم به پروتکلی سازنده و اثرگذار دست یابیم و در اجلاس آتی، شاهد پیشرفت و اجرایی شدن مندرجات این پروتکل باشیم.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: ایران و روسیه ساخت فرودگاه شهرام آدم نژاد ریلی رشت آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۱۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال باشکوه مردم سمنان از رئیس دولت سیزدهم

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان و سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان در پیامی از اقشار مختلف مردم مؤمن و متدیّن استان سمنان خواستار استقبال گسترده مردم از رئیس جمهور و هیأت دولت شدند.

متن پیام به این شرح است:

استان پهناور و ممتاز سمنان خود را آماده می‌کند تا یکبار دیگر میزبان ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عالی‌ترین مقام اجرایی کشور و اعضای محترم کابینه دولت سیزدهم باشد.

مردم مؤمن و ولایتمدار استان سمنان که به تعبیر رهبر فرزانه و دوراندیش انقلاب اسلامی به دینداری، دانش پژوهی، برجستگی‌های علمی و نیز هوش و استعداد بالا شناخته می‌شوند در ادوار مختلف بارها و بارها انسجام، اتحاد و همدلی خود را در دفاع از ارزش‌های والای انقلاب اسلامی ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی به جهانیان نشان داده و در مسیر نورانی شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی بویژه سه هزار شهید استان سمنان گام برداشته‌اند.

استان سمنان با وجود مردمانی فداکار و سخت‌کوش و نیز ذخایر طبیعی ارزشمند و کم‌نظیر همواره یکی از استان‌های پیشرو در عرصه‌های گوناگون فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بوده که تحقق این مهم را مرهون تلاش آحاد مردم در شهرها و روستاهای مختلف و بصورت خاص فداکاری سه هزار شهید والامقام استان سمنان، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، جانبازان و آزادگان می‌دانیم.

اینک و در آستانه دومین دور از سفر استانی آیت‌الله رئیسی ریاست محترم و محبوب جمهوری اسلامی ایران به استان سمنان و دیدار رئیس و اعضای دولت سیزدهم با مردم این استان و با عنایت به افتخارآفرینی اخیر غیورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح در عملیات «وعده صادق» و به منظور حمایت از برنامه‌ها و همراهی با سیاست‌های دولت مردمی آیت‌الله رئیسی در جهت رفع مشکلات ملی و استانی از آحاد مردم شریف، مؤمن و متدین استان سمنان دعوت می‌کنیم با حضور گرم خود در برنامه‌های سفر ریاست محترم جمهوری به استان بار دیگر پیوند عمیق و ناگسستنی خود را با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به نمایش بگذارند.

کد خبر 6081307

دیگر خبرها

  • واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند
  • همراهی بانک ها در تامین مالی پروژه‌ها و طرح‌های توسعه شرکت مس
  • مشارکت راهبردی ایران و روسیه در صنعت نفت و گاز
  • همکاری ایران و روسیه برای رسیدن به ائتلاف دفاعی
  • استقبال باشکوه مردم سمنان از رییس دولت سیزدهم
  • استقبال باشکوه مردم سمنان از رئیس دولت سیزدهم
  • انعقاد تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی ایران و آلمان
  • صفر شدن تعرفه صادرات محصولات ایران به روسیه
  • اولین گفتگوی رئیسی و پوتین بعد از عملیات سپاه
  • اولین گفتگوی رئیسی و پوتین بعد از حمله سپاه پاسداران به اسرائیل