Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-19@22:32:16 GMT

علم‌الهدی: دشمن سفره مردم را هدف قرار داده است

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۱۳۹۶

علم‌الهدی: دشمن سفره مردم را هدف قرار داده است

   امام جمعه مشهد گفت: تجربه جهاد سازندگی در کشور ما الگویی عالی و مهم برای مدیریت جهادی در گام دوم انقلاب است.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد علم الهدی روز دوشنبه در مراسم تجدید میثاق کارکنان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری با بیان اینکه رسالت مدیریت جهادی به عنوان یک رسالت قطعی در گام دوم انقلاب به همه نهاد‌ها و آحاد این کشور و نظام اعلام شده است افزود: ما برای جریان حرکت جهادی چه در مدیریت و چه عملیات جهادی در کشور یک الگوی تجربی داریم و آن جهاد سازندگی است که می‌تواند ارزشمندترین راهبرد در تمامی جریان‌های مختلف کشور باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: سرآغاز جهاد سازندگی در سال اول پیروزی انقلاب از برخورد با یک توطئه نابکارانه شیطانی آغاز شد یعنی روزی که امام راحل فرمان جهاد سازندگی را اعلام فرمودند: زمانی بود که دشمن در حرکت‌های فتنه گرانه گروهک‌ها دست به توطئه‌ای زده بود که حرکت انقلابی مردم را در سال اول در تامین معیشت و غذای روزمره و سفره مردم دچار مشکل کند.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: گروهک‌های الحادی آن روز یک حرکت شیطانی را اجرا کردند و آن آتش زدن مزارع گندم در روستا‌ها بود که با این اقدام جریان اولیه و اصلی غذایی ملت را با چالش مقابل کنند و ثابت کنند نظام انقلابی از نظر اداره زندگی و غذای مردم عاجز است و مردم در تداوم انقلاب باید دچار خالی بودن سفره باشند.

علم الهدی این اقدام را نخستین توطئه دشمن در مقابله با انقلاب دانست و افزود: انقلابی نظیر انقلاب اسلامی در جهان وجود ندارد، زیرا در سایر انقلاب‌های مردمی با گذشت زمانی مردم انقلابی از عرصه انقلاب کنار رفتند، اما انقلاب ایران انقلابی است که مردم آن هنوز هم پای آن ایستاده‌اند.

وی ادامه داد: این انقلاب از روز اول تا امروز در هیچ جهت شکست پذیر نبوده است و تنها در دو مورد است که می‌شود مردم را از انقلاب کنار زد نخست اینکه سفره دین را از زیر پای مردم جمع کنند یعنی وابستگی دینی مردم را بگیرند و مردم را بی دین کنند تا ضد انقلاب شوند و دوم اینکه مدیریت نظام انقلابی را زیر سوال ببرند و ادعا کنند که با نظام انقلابی نمی‌شود یک کشور را مدیریت کرد.

امام جمعه مشهد گفت: در جریان اول دشمن تلاش کرد تا نسلی ولنگار را در جامعه هدایت کند، اما در نهایت موفق نشد چادر را از سر زنان ما بگیرد لذا الان دشمن به جریان دوم دور کردن مردم از انقلاب متوسل شده است و بر اساس آن این تفکر را ترویج می‌دهد که نظام انقلابی قدرت اداره مردم و معیشت آن‌ها را ندارد.

علم الهدی افزود: متاسفانه این منطق دشمنان هم اکنون در برخی مراکز آکادمیک و آموزشی ما مطرح می‌شود و در برخی بینش‌های آلوده انحرافی جریان‌های سیاسی غیر همسو با نظام نیز در حال تقویت است.

وی ادامه داد: بر این اساس دشمن تلاش دارد تا بگوید امروز باید آرمان‌های انقلابی و اصل استکبار ستیزی انقلاب را کنار گذاشت تا بتوان با جهان تعامل کرد و اساساً دشمن از اول به دنبال این بود که بگوید نمی‌شود با یک نظام انقلابی با جهان تعامل کرد.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: الگوی جهاد سازندگی الگویی مهم، کاربردی و راهبردی در همه عرصه‌های کشور است که جهادگران در این الگو وارد همه عرصه‌های مختلف می‌شدند تا بتوانند به عنوان یک جریان قطعی پیشقراول نظام و انقلاب قرار گیرند و در نهایت در دوران دفاع مقدس، جهاد سازندگی در کنار سپاه نقش همراه با دستگاه‌های نظامی آن روز را ایفا کرد.

علم الهدی ادامه داد: ایثارگری نیرو‌های جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس بر سایر نیرو‌ها مقدم بوده است و خوشبختانه هنوز هم در جهاد کشاورزی استان و عرصه نهاد مقدس جهاد کشاورزی نیرو‌های ارزشی دوران جهاد سازندگی می‌درخشند و حضور دارند و امیدواریم از این نیرو‌های ارزشمند بهره برداری بیشتری در فعالیت‌های جهادی و مدیریت‌ها شود.

وی افزود: امروز هم دشمن به همان سمت رفته است که اقتصاد و سفره مردم را هدف قرار دهد تا با تعطیلی سفره مردم و سقوط اقتصادی، انقلاب مقدس اسلامی ما را به سقوط بکشاند که البته تا زمانی که میراث بران جهاد سازندگی در عرصه‌های مدیریت‌ها و مسئولیت‌های نظام حضور دارند دشمن مانند گذشته چنین آرزویی را به گور خواهد برد، اما مهم این است که الگوی جهاد سازندگی را در همه صحنه‌ها و عرصه‌های تولیدی کشور در نظر بگیریم.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: کشور ایران با همه پیشرفت‌ها در فناوری‌ها در اصل یک کشور کشاورزی است اگرچه در سرزمینی خشک قرار داریم، اما حرف اول را در کشور ما تولیدات کشاورزی می‌زند و فعالیت‌ها در این بخش محور جریانات اقتصادی ماست.

علم الهدی افزود: در سال‌های گذشته نیز در جمع بندی رشد اقتصادی کشور تکیه بر بخش کشاورزی است که جریان توسعه اقتصادی ما را رو به تزاید کرده است

وی ادامه داد: رسالت اولیه جهاد کشاورزی تولید و توسعه کشاورزی است و بزرگترین اجحاف به این بخش این است که وظیفه وزارت بازرگانی قدیم را به جهاد کشاوری داده‌اند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: علم الهدی جنگ روانی جنگ اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۱۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتظار مردم از دولت ، کار جهادی و انقلابی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ رئیس جمهور در شورای اداری استان  سمنان  گفت : انتظار رهبر انقلاب و مردم از دولت  انقلابی زیستن و انقلابی عمل کردن و انقلابی اندیشیدن از یک مدیر مجرب این است که یک طرح نو ایجاد کنند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی،  بر ضرورت توسعه در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعت، معدن و مسئله استقلال و اجرای عدالت در همه حوزه‌ها تاکید کرد
وی رشد اقتصادی استان سمنان را پنج و هفت دهم درصد اعلام کرد و گفت: وضعیت اشتغال در استان سمنان خوب و نرخ بیکاری کاهشی است.
رئیس جمهور گفت: وحدت، انسجام و امنیت نعمت‌های موجود در استان سمنان هستند که باید همواره قدردان ان‌ها بود و مورد توجه قرار گیرند.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ضمن تاکید بر اینکه کار دولت هدایت، حمایت و نظارت است گفت: توانمند سازی، گفتمان سازی و رفع موانع می‌تواند موجب افزایش مشارکت اجتماعی شود.

رئیس جمهور با اشاره به پیشرفت‌های کشور در حوزه علم و فناوری گفت: باید روند پیشرفت و حرکت کشور در این حوزه بررسی و واکاوی تا فناورانه‌تر در این مسیر حرکت کنیم.
رئیس جمهور ابراز داشت: ۱۰۰ هزار  نفر عضو هیات های علمی دانشگاه های کشور  هستند که می‌توان با استفاده از این پشتوانه علمی، پژوهشی و تحقیق، اقدامات بسیار خوبی انجام داد.
وی اضافه کرد: سمنان، استانی علمی و فرهنگی است و باید در همه وزارت خانه‌ها و حوزه‌های مدیریتی کشور در بهره وری بازنگری شود.
رئیس جمهور ضمن بیان اینکه ۲۱۱ واحد راکد در دولت سیزدهم در استان سمنان به چرخه تولید بازگشت  خاطرنشان کرد:  با این اقدام برای چهار هزارو ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد شد.

دیگر خبرها

  • وعده صادق انقلاب دوباره نظام اسلامی در مقابله با استکبار بود
  • معارفه اعضای نظام دامپزشکی آذربایجان غربی
  • انتظار مردم از دولت ، کار جهادی و انقلابی است
  • رئیس جمهور: ساز و کارهای مشارکت مردم برای تحقق شعار سال فراهم شود / توسعه یافتگی همگام با نظام انقلابی
  • فعالیت هزارو ۵۷۲ گروه جهادی در نوروز و رمضان ۱۴۰۳
  • دشمنان نظام رشد اقتصادی ایران را هدف قرار داده‌اند
  • دشمنان نظام رشد اقتصادی ایران را هدف قرار داده است
  • خدشه‌دار کردن رشد اقتصادی ایران، هدف دشمنان نظام است
  • توطئه های دشمن برای تعرض به امنیت ایران باحضورارتش مقتدرخنثی شد
  • جذب ۲۶ هزار نیروی ‌جدید در ‌وزارت بهداشت