Web Analytics Made Easy - Statcounter

دودمان گفت: شیراز با پیوستن به شهر دوستدار کودک، زیر ساخت مورد نیاز کودکان و ایجاد محیطی مناسب برای رشد کودکان فراهم خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز،  «لیلا دودمان»، امروز (دوشنبه 27 خرداد) در نشست «شهر دوستدار کودک» با حضور نماینده وزارت کشور و «وین پارکس»، رئیس یونیسف ایران که در محل شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد، گفت: غفلت از کودک باعث شد تا پنجمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز، پیوستن به شهرهای دوستدار کودک را درخواست کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه شیراز با پیوستن به شهر دوستدار کودک، زیر ساخت مورد نیاز کودکان و ایجاد محیطی مناسب برای رشد کودکان فراهم خواهد کرد، اضافه کرد: برای نیل به این هدف چهار کارگروه در بخش «معماری و شهرسازی»، «ترافیک و حمل و نقل»، «فرهنگی و اجتماعی» و همچنین «حقوق و بهداشت» تشکیل شده است.

 

وی افزود: ایمن سازی فضای بازی کودکان و ایجاد پارک تخصصی و مهارتی کودکان از جمله برنامه های کار گروه «شهرسازی و معماری» است، همچنین افتتاح 2 فرهنگسرای «خلاقیت کودکان» و کتابخانه کودک از برنامه های کارگروه «فرهنگی و اجتماعی» است.

 

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: خطبه نماز جمعه دهه کرامت شیراز دهه کرامت در فارس خطبه های نماز جمعه نماز جمعه شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت خبرگزاری شبستان حرم مطهر حضرت شاهچراغ ع جمال عرف شهر دوستدار کودک شورای اسلامی شهر شیراز شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۱۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسباب بازی‌هایی که مغز کودک شما را پرورش میدهند!

آفتاب‌‌نیوز :

مغز کودکان در سال‌های اولیه زندگی آن‌ها در شرایط حساسی قرار دارد. به‌طوری‌که می‌توانند هر چیزی را به‌خوبی یاد بگیرند. بنابراین، استفاده از اسباب بازی‌هایی که مغز کودک شما را پرورش میدهند یک پلن مهم برای آن‌ها خواهد بود. در این صفحه به چند اسباب‌بازی محبوب برای پرورش مغز کودک خودتان اشاره می‌کنیم. پس، این مطلب را از دست ندهید.

اکشن فیگور؛ اسباب‌بازی محبوب بچه‌ها

با پیش‌رفت صنعت اسباب‌بازی سازی اکشن فیگور‌ها پا به بازار اسباب‌بازی‌ها گذاشته و در مدت زمان کمی محبوبیت زیادی پیدا کردند. این نوع اسباب‌بازی از جنس پلاستیک ساخته شده است. همچنین، با اتصال‌های متحرک مفاصل به‌راحتی می‌ایستند. بیش‌تر اکشن فیگور‌ها از شخصیت کتاب‌ها، فیلم‌ها و قهرمانان واقعی ساخته می‌شوند. شخصیت‌هایی که در دنیای کارتون و انیمیشن برای کودکان نمایش داده می‌شوند، می‌توانند به شخصیت‌های مورد علاقه آنان تبدیل شوند.

به‌عبارتی، اکشن فیگور یک نوع شبیه ساز از شخصیت‌های مشهور فیلم‌ها، انیمیشن‌ها، داستان‌ها بازی‌های ویدیویی و شخصیت‌های تاریخی است. در سال‌های اولیه ساخت این محصول، اکشن فیگور‌ها به نام اسباب‌بازی پسرانه وارد بازار اسباب‌بازی شدند؛ اما پس از انتقاد بسیاری از مصرف کنندگان و خریداران تفکیک جنسیتی آن برداشته شد. امروزه بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده اسباب‌بازی دست به ساخت اکشن فیگور‌های متنوع کرده‌اند. اکشن فیگور‌ها می‌توانند انواع متفاوتی داشته باشند که در ادامه به چند تا از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

اکشن فیگور فوتبالی اکشن فیگور انیمه اکشن فیگور ابر قهرمانی اکشن فیگور افراد معروف علت محبوب بودن اکشن فیگور نسبت به عروسک

محبوبیت اکشن فیگور‌ها بین کودکان بسیار بالا است. به‌خاطر این‌که کودک می‌تواند با شخصیت‌های محبوب خود در دنیای فوتبال، انیمه و قهرمانان دنیای واقعی بازی کند. به‌عنوان‌مثال، اگر کودک شما عاشق شخصیت‌های فوتبالی است می‌توانید با تهیه اکشن فیگور فوتبالی او را خشنود سازید.

این اسباب‌بازی خلاقانه برای تشویق کودکان گزینه مناسبی است؛ چراکه کودک شما هنگام بازی کردن با آن احساسات خود را به خوبی بیان کرده و موجب رشد عاطفی خودش خواهد شد. علاوه‌براین، بازی کردن با اکشن فیگور دایره لغات کودکان را افزایش می‌دهد؛ چراکه کودکان هنگام بازی داستان پردازی کرده و کلمات و الفاظ جدیدی را به‌کار می‌گیرند. همچنین، این اسباب‌بازی ارزش بالایی دارد؛ به‌علت این‎که مورد علاقه کودکان در تمام مراحل سنی آن‌ها است. برای کسب اطلاعات بیش‌تر و آشنایی با قیمت انواع اکشن فیگور‌های سایت به صفحه قیمت اکشن فیگور اصل مراجعه کنید.

فرفره انفجاری؛ الهام گرفته شده از انیمیشن ژاپنی

پس از اکران انیمیشن محبوب Beyblade ژاپنی اسباب‌بازی فرفره انفجاری وارد عرضه اسباب‌بازی جهان شد. فرفره انفجاری از سال ۱۹۹۹ تا کنون یکی از بهترین اسباب بازی‌ها برای سرگرم کردن کودکان و نوجوانان است. کمپانی تاراکتومی ژاپنی و کمپانی هاسبرو آمریکایی ساخت فرفره انفجاری را بر عهده دارند. کشور ژاپن سرعت و استقامت بالایی برای ساخت این اسباب‌بازی در نظر می‌گیرد؛ اما کمپانی هاسبرو می‌تواند از لحاظ رعایت اصول ایمنی عملکرد بهتری داشته باشد. هر دو شرکت آمریکایی و ژاپنی در تولید فرفره انفجاری اصل از مواد اولیه مخصوص و با کیفیت و قطعات مناسب آن استفاده کرده‌اند. بنابراین، هیچ گونه مواد شیمیایی و سمی ندارد. به‌همین‌دلیل، این اسباب‌بازی برای کودکان بی‌خطر است. علاوه‌براین، فرفره‌های انفجاری اصل پس از یک الی دو بار بازی کردن به سرعت خراب نمی‌شوند. بنابراین، هنگام خرید باید به اصل بودن آن توجه کرد.

قطعات فرفره انفجاری و انواع آن

این اسباب‌بازی دارای سه قسمت لایه انرژی، دیسک فورج و کنترل کننده عملکرد است. اصلی‌ترین قسمت فرفره انفجاری لایه انرژی است که هدف را شناسایی می‌کند. دیسک فورج نحوه حرکت فرفره را تغییر داده و بر وزن فرفره موثر است. کنترل کننده عملکرد یا به اصطلاح استادیوم در تماس مستقیم با صفحه هدف قرار گرفته و به آن برخورد می‌کند.

دو شرکت گفته شده چهار نوع فرفره انفجاری پر هیجان را برای کودکان شما تولید کرده‌اند:

فرفره انفجاری مخصوص حمله: این نوع فرفره انفجاری با داشتن فرفره‌ای تخت سرعت و تحرک بالایی دارد. بنابراین، تاثیر بیش‌تری روی هدف خواهد گذاشت. فرفره انفجاری مخصوص دفاع: فرفره انفجاری دفاعی نسبت به فرفره انفجاری مخصوص حمله از فرفره‌ای گرد و صاف‌تری برخوردار است. به‌همین‌دلیل، این فرفره‌ها نسبت به فرفره‌های مخصوص حمله ثبات بالایی دارند. فرفره انفجاری استقامتی: فرفره انفجاری استقامتی سرعت چرخش را در طولانی مدت ثابت نگه می‌دارد. همچنین، با کاهش اصطکاک میان استادیوم و تیغه سرعت و کارایی بهتری خواهد داشت. فرفره انفجاری تعادلی: اگر بخواهیم سه نوع گفته شده فرفره حمله، دفاع و استقامتی را با هم یکدیگر ترکیب کنیم به فرفره انفجاری تعادلی خواهیم رسید. فرفره انفجاری از نوع تعادلی یک اسباب بازی همه‌کاره است. شما می‌توانید این نوع فرفره را در خانه با ترکیب فورج دیسک و لایه انرژی دندانه‌دار بسازید.

هنگامی‌که کودک شما با این اسباب‌بازی محبوب بازی کند، مهارت حل مسئله خود را افزایش خواهد داد. همچنین، بازی با انواع فرفره‌های انفجاری به‌قدری هیجان‌انگیز است که میزان هیجان کودک را حد زیادی بالا خواهد برد. بنابراین، فرفری انفجاری از اسباب‌بازی‌هایی است که می‌تواند مغز کودک شما را پرورش دهد. پس از خواندن این مطلب، می‌توانید به صفحه خرید فرفره انفجاری برای تهیه این اسباب‌بازی محبوب برای کودک دلبندتان مراجعه کنید.

چرا باید اسباب‌بازی اصل بخریم؟

اسباب بازی‌ها در صورتی برای کودکان لذت بخش هستند که از کیفیت و ماندگاری بالایی برخوردار باشند. در مورد خرید أسباب بازی خارجی، اصل بودن آن اهمیت بسیار زیادی دارد. اسباب‌بازی‌های فیک یا تقلبی پس از چند بار استفاده به‌راحتی خراب شده و غیر قابل استفاده خواهند شد. پس، اگر نمی‌خواهید فرزند دلبندتان هنگام بازی کردن از خراب شدن اسباب‌بازی‌های خود غمگین شود، لازم است نسبت به حساسیت زیادی به خرج دهید.

دیگر خبرها

  • به این دلایل به کودکتان زیاد بستنی ندهید
  • دلیل پرخاشگری در کودکان چیست؟
  • اجرای طرح و برنامه‌های محله دوستدار کودک
  • درآمد ۶۰ میلیون تومانی کودکان کار!
  • شکل گیری اعتماد‌به‌نفس از دوران کودکی
  • ابهام در تعداد کودکان کار در تهران/ لزوم ایجاد سرپناه برای افراد آسیب دیده خشونت‌های خانوادگی
  • امشب کودکان غزه در آرامش می‌خوابند
  • جان کودکان روی مین جا ماند/ ۳ کشته در انفجار پاکستان
  • اسباب بازی‌هایی که مغز کودک شما را پرورش میدهند!
  • الزمات رفتار با کودک 2 تا 3 ساله