Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-16@21:49:56 GMT

خسارات شدید طوفان در فرانسه

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۱۴۴۵

وقوع طوفان‌های شدید و ریزش تگرگ‌هایی به بزرگی توپ‌ پینگ‌پنگ روز گذشته (یک‌شنبه) در فرانسه خسارات سنگینی به مناطق شهری و همچنین باغ‌های میوه و تاکستان‌های این کشور در فصل تابستان وارد کرده است. ناطقان: مرکز این طوفان شهر "رومان-سور-ایزر " فرانسه بوده که به دلیل بارندگی‌های شدید، سیل‌گرفتگی در خیابان‌های آن رخ داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بارش تگرگ‌های بزرگ در این طوفان نیز به حدی بوده که منجر به شکستن شیشه‌های اتومبیل‌ها  و هم‌چنین آسیب دیدن سقف ده‌ها ساختمان شده است.

طبق اعلام مقامات فرانسوی ۱۰ نفر در این طوفان زخمی شده و امدادگران  به صدها درخواست کمک از سوی خودروهای گرفتار در طوفان پاسخ داده‌اند.

در شهرستان "اوت سووآ" فرانسه نیز یک زن ۵۱ ساله آلمانی به دلیل سقوط درخت روی اتومبیلش جان باخته است.

همچنین یک کشاورز در شهرستان "دروم" در فاصله حدود یک ساعتی از جنوب شهر "لیون" که باغ زردآلو، هلو و گیلاس دارد با بیان این که تمام برداشت‌هایش در این طوفان نابود شده، اظهار کرده که وقوع تگرگ‌ها باعث شده تا حتی میوه‌هایی که روی تورهای پهن شده بر زمین نیز افتاده بودند به طور کامل نابود شوند.

خسارات ناشی از طوفان روز گذشته فرانسه به حدی بوده که تمامی مزارع، گلخانه‌ها، باغ‌های میوه، تاکستان‌ها، سبزیجات و غلات نابود شده‌اند.

ویدیوهای زیادی در فضای مجازی منتشر شده که خسارات سنگین وارد شده به کشاورزان فرانسوی را در طوفان و تگرگ روز یک‌شنبه این کشور نشان می‌دهد.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر کشاورزی فرانسه با فاجعه‌بار خواندن این اتفاق  اظهار کرده که دولت این کشور برای اقدام به پرداخت‌های بیمه و کمک‌های دیگر به کشاورزان در برابر خسارات سنگینی که این طوفان به آن‌ها وارد کرده است، یک وضعیت اضطراری طبیعی اعلام کرده است، چرا که کشاورزان نباید به دلیل این اتفاق طبیعی به ورشکستگی برسند. منبع: ایسنا برچسب ها: خسارات ، طوفان ، فرانسه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: خسارات طوفان فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۱۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار قرمز صادر شد | بارش‌ سیل‌آسا و طوفان در ۵ استان | از دریا در این استان دور بمانید

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور درخصوص تشدید فعالیت سامانه بارشی همراه با بارش شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید، گرد و خاک و تگرگ هشدار قرمز صادر کرد.

بر اساس این هشدار، سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ هرمزگان، جنوب فارس، جنوب غرب و غرب سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان و بوشهر و چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان دچار مخاطره جوی خواهند شد.

بارش برف و باران و تگرگ از جنوب تا شمال کشور | شدت بارش‌ها در این استان‌هاست

بر اثر این مخاطره جوی بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، رعد و برق و تگرگ، آبگرفتگی معابر به صورت گسترده، سرریز سدها، انسداد راه‌ها و احتمال تخریب پل، اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهر، خسارت دیدن محصولات باغی و زراعی، خسارت دیدن برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و غیره، تخریب تاسیسات و سازه‌های واقع شده در حریم و بستر رودخانه، تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید و اختلال در سفرهای هوایی و دریایی پیش‌بینی شده است.

سازمان مذکور موارد زیر را توصیه کرد:

عدم توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی کانال‌ها و آبروهای درون و برون‌ شهری، آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان، بازگشایی دهانه پل‌ها، اجتناب از سفرهای برون‌ شهری، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، خروج شهروندان از تفرجگاه‌ها و سکونتگاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه، مدیریت زمین‌های کشاورزی، عدم تردد دامداران و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها و انتقال محصولات کشاورزی دپو شده در فضای باز به مکان‌های مسقف.

طوفان در سواحل یک استان

همچنین، سازمان هواشناسی درخصوص وزش باد شدید لحظه‌ای با سرعت ۲۴ تا ۲۸ نات و بیشینه ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل بین ۱ تا ۱/۵ متر همراه با بارندگی و رعد و برق در استان خوزستان و خلیج فارس از اواخر وقت امروز (یکشنبه) تا فردا (دوشنبه) هشدار زرد صادر کرد.

اثر این مخاطره جوی نیز اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب دیدن قفس‌های پرورش ماهی پیش‌بینی شده است.

این سازمان توصیه کرد از تردد شناورهای سبک و فعالیت‌های تفریحی خودداری و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری اندیشیده شود.

کد خبر 844316 برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي باران گرد و خاک

دیگر خبرها

  • فیلم | سیل در فرودگاه دبی پرواز ها را لغو کرد
  • طوفان امارات را مختل کرد + عکس
  • محور قصرقند به نیکشهر مسدود شد
  • آغاز بارش باران در استان‌های جنوبی کشور
  • هشدار سطح قرمز دریایی در سیستان و بلوچستان
  • هشدار قرمز هواشناسی؛ آماده باش مدیریت بحران سیستان و بلوچستان
  • هشدار قرمز دریایی،ناپایداری شدیدجوی ودریایی درسیستان وبلوچستان
  • پیش بینی بارندگی شدید در استان بوشهر
  • هشدار قرمز صادر شد | بارش‌ سیل‌آسا و طوفان در ۵ استان | از دریا در این استان دور بمانید
  • تحمیل خسارات نظامی و روانی بر رژیم صهیونیستی/ معادلات منطقه‌ای یک بار دیگر پس از هفتم اکتبر تغییر کرد/ چالش‌های جدید و سردرگمی نتانیاهو/ امشب در ترازوی مقاومت امتیازات زیادی به دست آمد/طوفان الاقصی ادامه دارد