Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-23@16:55:01 GMT

اسناد کاغذی کشتی ها با فناوری بلاک چین حذف می شود

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۱۴۶۸

اسناد کاغذی کشتی ها با فناوری بلاک چین حذف می شود

تین‌نیوز | 

سناد مربوط به اطلاعات کشتی ها با استفاده از فناوری بلاک چین به صورت یک کتابچه الکترونیکی در اختیار فرماندهان کشتی قرار می گیرد در این ارتباط اسناد کاغذی مربوط به اطلاعات کشتی حذف می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از مانا، انجمن طبقه بندی RINA ایتالیا به منظور به روز کردن اطلاعات مربوط به خدمه، کالا و تمامی آنچه فرماندهان و خدمه کشتی باید در بنادر گزارش دهند کلیه اطلاعات به صورت یک کتاب الکترونیکی در آمده که این اطلاعات از طریق کنترل از راه دور قابل ردیابی و دریافت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش مسئولان انجمن طبقه بندی RINA در این ارتباط می گویند: این کتب الکترونیکی میزان اطمینان و همچنین پشتیبانی از خدمه کشتی ها را بالا برده و تطابق قانونی را به حداکثر می رساند.

به گفته یکی از مسئولان با استفاده از این فناوری خطرات انسانی به حداقل می رسد و تمامی اطلاعات ثبت شده در مدت زمان معین به هیچ عنوان قابل تغییر نیستند و تمام داده ها به طور رسمی برای مقامات بندری قابل دسترس هستند.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: کتب الکترونیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۱۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا از مرز ۴۰۰ هزار مجوز عبور کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،آقای امیر سیاح رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار در گفتگو با بخش خبری اقتصاد و بازار شبکه خبر به تشریح وضعیت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا پرداخت . متن این گفتگو به شرح ذیل است : 

سوال: بفرمایید که چه تعداد از مجوز‌های کاغذی چه صنفی و چه دستگاهی تاکنون شناسه یکتا گرفتند؟

آقای سیاح: ساعاتی پیش ۴۰۰ هزارمین مجوز کاغذی شناسه یکتا شد و تعداد مجوز‌های کاغذی که تا امروز شناسه یکتا گرفتند از ۴۰۰ هزار تا گذشت، دو دقیقه پیش ۴۰۱ هزار و ۴۹۰ تا بوده و به همت الحمدلله فراخوانی که صدا و سیما داده و اتحادیه و استانداری‌ها داده این لحظه‌ای بالا می‌رود، استان‌هایی که پیشتاز هستند همچنان لرستان و گیلان با فاصله پیشتازند بعد از آن همدان و خراسان جنوبی و چهارمحال دارند تعقیب شان می‌کنند، تهران و زنجان و البرز هم خوب هستند، آنهایی که عقب هستند و باید حرکت کنند و هنوز ۱۰ درصد هم نشدند گلستان و بوشهر و ایلام باید بیشتر تلاش کنند، آنهایی که رشدشان حرکتی زدند از پریروز تاکنون اردبیل رشدش زیاد بوده، قم زیاد بوده، کهگیلویه و بویراحمد نسبت به هفته پیش خیلی رشد کرده، تهران و زنجان و البرز هم ششم و هفتم و هشتم هستند جزو بالا و آذربایجان شرقی دارد تعقیب شان می‌کند. در دستگاهی ها، ملی استاندارد از همه جلوتر است و بعد از آن وزارت ورزش اینها همه بالای ۲۰ درصد مجوزهایشان را الکترونیکی کردند، انرژی اتمی، نظام پزشکی، وزارت نفت، نظام مهندسی کشاورزی و نظام دامپزشکی مجوزهایشان را بیشتر از همه الکترونیکی کردند. امروز خبر خاصی که اتفاق افتاد به جز این که از مرز ۴۰۰ هزار تا عبور کردند این است که بزرگان اتحادیه املاک کشور تشریف آوردند به مرکز ملی بهبود کسب و کار و خودشان مجوز‌های کاغذی شان را الکترونیکی کردند و اعضای اتحادیه را در سراسر کشور دعوت کردند که مجوزشان را الکترونیکی کنند و نشان دهند که جلوتر از همه به قانون احترام می‌گذارند و آماده نظارت‌های پسینی هستند و آماده هستند که آنهایی که زیرزمینی کار می‌کنند، بدون مجوز کار می‌کنند ان شاءالله یا قانونی و با مجوز باشند یا از میدان کاسبی حذف شوند، بدون مجوز نباید کشی باشد. امیدواریم که با همت اتاق اصناف و وزارت صمت و همه اتحادیه‌های املاک در سطح کشور واقعاً اولین اتحادیه‌ای که همه مجوزهایش الکترونیکی شود و جشن خداحافظی با مجوز‌های کاغذی را می‌گیرد همین مشاوره‌های املاک باشند.

سوال:  اگر فعالان اقتصادی چه صنفی، چه دستگاهی اقدام نکنند برای دریافت و تبدیل مجوز‌های کاغذی به مجوز‌های الکترونیکی و شناسه یکتا تبعاتش چیست؟

آقای سیاح: ما امیدواریم که این اتفاق نیفتد و تا ۲۵ اردیبهشت دیگر همه مجوز‌های کاغذی شناسه یکتا شده باشند، اما اگر کسی خدایی نکرده نه به دلیل لجبازی با قانون مثلاً مسافرت بوده مریض بوده نتوانسته برود و این کار را انجام بدهد به تدریج خدمات دولتی شان قطع می‌شود چرا که طبق نص صریح قانون دو سال بعد از لازم الاجرا شدن قانون تصویب صدور مجوز‌ها یعنی روز ۲۶-۲-۱۴۰۳ دو سالگی لازم الاجرا شدن این قانون دیگر مجوز‌های کاغذی بدون اعتبار هستند و، چون ارتباطات شهروندان با حکومت و فعالان اقتصادی و حکومت دارد الکترونیکی می‌شود، سیستم‌های حکومتی و بانکی و قضایی و اماکن پلیس و همه سیستم‌های حکومتی دیگر مجوز‌های کاغذی را از فردای ۲۵ اردیبهشت یعنی ۲۴ اردیبهشت دیگر نمی‌شناسند و خدایی نکرده اگر کسی تا آن موقع مجوزش را الکترونیکی نکرده باشد ممکن است دچار مشکل شود، این کار هم خیلی آسان است ۲۴ ساعته در خانه شب با گوشی هر کسی می‌تواند انجام دهد در مجوز‌های آر بروند یک فیلم راهنما است فیلم دو دقیقه بیشتر نیست، فیلم را نگاه کنند و مراحلش را یاد بگیرند ۱ - ۲- ۳- ۴ چهار مرحله بیشتر ندارد و یک کد می‌دهند به گوشی شان و پروانه الکترونیکی شان صادر می‌شود، کاملاً غیرحضوری، کاملاً بدون کاغذ و رایگان شبانه روزی هم است یک کار آسانی است که کسبه محترم، فعالان اقتصادی انجام بدهند تا ان شاءالله ارتباط شان با حکومت غیرحضوری شود و سرویس‌های حکومتی را غیرحضوری بگیرند و از آن مهمتر آنهایی که زیرزمینی و بدون مجوز کار می‌کنند را سیستم‌های دولتی بتوانند بشناسند و ان شاءالله آنها را حذف کنند یا بیایند تحت نظارت با جواز و مجوز کار کنند یا اگر نمی‌توانند قانونی کار کنند، اگر نمی‌توانند استاندارد داشته باشند، تأییدیه بهداشتی داشته باشند، تحت نظارت پلیس باشند و قانونی نمی‌توانند کار کنند حذف شوند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هیچ مجوز کاغذی از ۲۵ اردیبهشت در دستگاه‌ها قابل پذیرش نخواهد بود
  • ◄ دیدار کنسول هند با 16 خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries
  • ۵۱ هزار درخواست صدور مجوز الکترونیکی در استان مرکزی ثبت شد
  • صدور مجوزهای کاغذی ممنوع شد
  • بارگذاری اطلاعات مربوط به مراکز انتفاعی در وبگاه شفافیت شهرداری
  • بارگذاری اطلاعات مربوط به مراکز انتفاعی در سایت شفافیت شهرداری
  • دیدار کنسول هند با ۱۶ خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries
  • تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا از مرز ۴۰۰ هزار مجوز عبور کرد
  • ۲۶ اردیبهشت آخرین مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیکی
  • شناسه یکتا ؛ جایگزینِ پروانه هایِ کسب کاغذی