Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-16@15:23:54 GMT

مخالفت حامد کرزای با حمله به مواضع طالبان

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۱۴۹۷

مخالفت حامد کرزای با حمله به مواضع طالبان

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «خاورمیانه» افغانستان؛ حامد کرزای، رئیس‌جمهور پیشین افغانستان با اعلام مخالفت خود با این اقدام، آن را در تضاد با تلاش‌های ایجاد صلح در کشور دانسته است.

در خبر منتشر شده از سوی دفتر کرزای، آمده است که وی نگرانی عمیق خود را از افزایش تلفات اقوام ملکی (یکی از قوم‌های مستقر در افغانستان با مذهب تسنن) ابراز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرزای همچنین از حکومت افغانستان و آمریکا درخواست کرده است سیاست دوگانه و متناقض با کوشش‌‌ها برای صلح را متوقف کنند.

در این خبر حملات هوایی نیروهای خارجی در روستای «شیوان» منطقه بالابلوک استان «فراه» افغانستان به شدت محکوم شده است. این عملیات کشته و مجروح ‌شدن غیرنظامیان را در پی داشت.

کرزای پیش از این، در زمان ریاست‌جمهوری خود‌ و پس از آن، از حملات هوایی نیروهای خارجی در افغانستان به ‌شدت انتقاد کرده بود.

این در حالی است که نیروهای خارجی و داخلی حملات هوایی به مواضع طالبان را یکی از راه‌های اساسی برای نابودی مخالفان دولت به ویژه طالبان مسلح دانسته‌اند و تأکید دارند که حملات آنها به مواضع طالبان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا بین الملل قرآن ایکنا کرزای حمله مخالف طالبان مواضع افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۱۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان حمله موشکی ایران به اسرائیل را دفاع مشروع خواند

وزارت امور خارجه طالبان در واکنش به حمله ایران به اسرائیل گفت: حملات موشکی و پهپادی ایران، در خاک اسرائیل دفاع مشروع این کشور بود.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه طالبان در واکنش به حمله ایران به اسرائیل گفت: حملات موشکی و پهپادی ایران، در خاک اسراییل دفاع مشروع این کشور بود.

عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت امور خارجه طالبان امروز یک‌شنبه ۲۶ فروردین در واکنش به حملات موشکی و پهپاد سپاه پاسداران ایران به خاک اسرائیل نوشت: رژیم صهیونیستی در ادامه جنایات خود کنسولگری سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق پایتخت سوریه را به خلاف تمامی موازین دیپلماتیک و قوانین بین‌المللی هدف قرار داده بود.

بلخی نوشت: اقدامات نظامی شب گذشته جمهوری اسلامی ایران علیه اسراییل دفاع مشروع بود.

سخنگوی وزارت خارجه طالبان تاکید کرد که رژیم صهیونیستی به نسل کشی در نوارغزه ادامه داده و تاکنون بیش از ۳۳ هزار غیرنظامی را شهید و سعی در تجاوز به مقدسات سایر کشورها و گسترش ناامنی در منطقه داشته است تا توجه جهان را از جنایات خود در غزه منحرف کنند.

وی گفت: افغانستان از همه کشورهای جهان و منطقه می‌خواهد تا برای جلوگیری از گسترش بیشتر بحران، تلاش‌های خود را برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی تسریع بخشند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شنبه شب و در پاسخ به جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق و به شهادت رساندن جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی در سوریه، حملات گسترده ای را با صدها موشک و پهپاد علیه مواضع رژیم صهیونیستی انجام داد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • دیدار مقامات طالبان در ارگ ریاست جمهوری
  • حمله هوایی آمریکا و انگلیس به شمال غرب یمن
  • سیل های اخیر در افغانستان دست کم ۳۳ کشته بر جای گذاشته است
  • بیانیه وزارتخارجه طالبان درباره حملات ایران علیه اسرائیل
  • طالبان حمله موشکی ایران به اسرائیل را دفاع مشروع خواند
  • حمایت طالبان از حمله ایران به اسرائیل
  • اعلام آمادگی چین برای بازسازی افغانستان
  • تلفات سنگین در حمله اوکراین به نیروگاه هسته ای زاپروژیا/ لیتوانی برای جنگ با روسیه آماده می‌شود/ وضعیت وخیم ارتش اوکراین در جبهه شرقی
  • تلفات سنگین در حمله اوکراین به نیروگاه هسته ای زاپروژیا/ وضعیت وخیم ارتش اوکراین در جبهه شرقی
  • تلفات سنگین در حمله اوکراین به نیروگاه هسته ای زاپروژیا