Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت‌های «سیلیکن ولی» که بسیار نگران از دست دادن قریب‌الوقوع میلیاردها دلار در تجارت با هواوی هستند، با دولت ترامپ برای تخفیف تحریم فروش قطعات به این شرکت تکنولوژی چینی رایزنی می‌کنند. ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷ اقتصادی صنعت و تجارت نظرات - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، شرکت‌های «سیلیکن ولی» که بسیار نگران از دست دادن قریب‌الوقوع میلیاردها دلار در تجارت با هواوی هستند، با دولت ترامپ برای تخفیف تحریم فروش قطعات به این شرکت تکنولوژی چینی رایزنی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 هواوی سال گذشته حدود 11 میلیارد دلار برای خرید قطعات از چندین شرکت آمریکایی هزینه کرد که شامل ریزتراشه از شرکت کوالکام و نرم افزار از مایکروسافت و گوگل می شد. شرکت های آمریکایی پس از انقضای مجوزهای موقت 90 روزه شان در 20 اوت، این تجارت را از دست می دهند. واشنگتن پس از تحریم هواوی و هفتاد شعبه آن این معافیت ها را داده بود.

تراشه سازان بزرگ آمریکایی مثل اینتل، کوالکام و زیلینکس برای جلوگیری از این اتفاق به آرامی با وزارت اقتصاد برای تخفیف تحریم فروش به این شرکت چینی رایزنی میکنند.

در حالی که جزئیات این مذاکرات منتشرنشده ، هوآوی تاکید کرده از شرکای تجاری آمریکایی خود درخواستی برای رایزنی نکرده است.

 اندرو ویلیامسون، نایب‌رئیس هواوی توضیح داد:« آنها این کار را با خواست خودشان انجام می دهند چون برای بسیاری از این شرکت‌ها هواوی یک مشتری بزرگ است. از دست دادن بازار چین برای بسیاری از آن‌ها پیامدهای فاجعه باری دارد».

 به نظر می رسد تکنولوژی هایی که ربطی به امنیت ملی ندارند، در حوزه این تحریم‌ها قرار نمی گیرند و این موضوع مورد بحث  شرکت های آمریکایی با دولت است.

افت 26 درصدی تقاضا برای گوشی‌های هواوی در جهان به دلیل تحریم‌های آمریکاجنگ تجاری با چین بزرگترین اشتباه استراتژیک آمریکاست

 انتهای پیام/42

R7586/P/S7,78,85,86/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۱۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت هوشمند هواوی Watch Fit 3 به زودی عرضه می‎‌شود

ساعت هوشمند هواوی Watch Fit 3 از اتصال بلوتوث و قابلیت ردیابی فعالیت‌های فیزیکی پشتیبانی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ساعت هوشمند هواوی Watch Fit 3 در پایگاه‌های داده گواهینامه‌های متعدد مانند SDPPI اندونزی و CQC چین مشاهده شده است، به تازگی نیز در فهرست SIRIM مالزی رویت شده است، به نظر می‌رسد که این محصول جدید از اتصال بلوتوث، نمایش اعلان‌ها، ردیابی فعالیت‌های فیزیکی کاربران و قابلیت پخش پشتیبانی می‌کند، هنوز جزئیات دقیق‌تری مانند مشخصات، ویژگی‌ها، قیمت و طراحی آن ارائه نشده است.

پیش از این، ساعت هوشمند هواوی Watch Fit 2 در سال ۲۰۲۲ میلادی عرضه شد، این محصول دارای نمایشگر ۱.۷۴ اینچی AMOLED مستطیلی شکل با تراکم پیکسل 336 PPI و وضوح تصویر ۳۳۶ * ۴۸۰ پیکسل است، گجت پوشیدنی یادشده نمایشگر همیشه روشن و بدنه‌ای مقاوم در برابر آب را ارائه می‌دهد، از فناوری بلوتوث ۵.۲ و NFC پشتیبانی می‌کند و انرژی مورد نیاز آن نیز با استفاده از یک بسته باتری ۲۹۲ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود.

انتظار می‌رود که ساعت هوشمند هواوی Watch Fit 3 نیز طراحی مشابه نسل قبلی خود را با مشخصات بهبودیافته داشته باشد.

کد خبر 744704

دیگر خبرها

  • روزنامه آمریکایی: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • روزنامه آمریکایی: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • تاسیس بانک مشترک ایران-پاکستان فعلا معلق مانده است
  • تحریم جدید، فیک یا واقعی؟/ کارشناسان: سقف تحریم ایران پُر شده
  • بایدن از پس تبعات تحریم نفت ایران برنمی‌آید
  • تحریم‌ناپذیری در فروش نفت‌خام و تجارت انرژی کشور با اجرای سیاست پالایشگاه‌داری فراسرزمینی
  • به نظر آمریکایی‌ها دوره ریاست ترامپ از زمان بایدن بهتر بوده است
  • دلزدگی مردم آمریکا از رقابت دوباره بایدن و ترامپ
  • آمریکا متحد چینی اینتل و انویدیا را تحریم کرد
  • ساعت هوشمند هواوی Watch Fit 3 به زودی عرضه می‎‌شود