Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-20@01:02:11 GMT

حضور ۲۰ نیروی انگلیسی در خلیج فارس

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۱۵۸۳

حضور ۲۰ نیروی انگلیسی در خلیج فارس

اعزام ۱۰۰ نیروی انگلیسی به خلیج فارس تکذیب شد و گفته شده که تعداد آن ها ۲۰ نفر است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان، انگلیس که گفته شده بود ۱۰۰ نیروی خود را راهی خلیج فارس کرده حالا اعلام کرده که این نیروها ۲۰ نفر هستند.

 

در این زمینه، سخنگوی وزارت دفاع انگلیس در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط خبر اعزام ۱۰۰ نظامی انگلیسی به منطقه را تکذیب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طبق ترجمه مهر، وی اعلام کرد که این رقم تنها شامل ۲۰ نظامی است و این افراد به خلیج فارس اعزام می شوند تا به ماموریتی همچون آموزش های روتین بپردازند.

 

این در حالی است که روز گذشته روزنامه تایمز گزارش داد، انگلیس برای حفاظت از کشتی‌ها و سایر منافعش در منطقه ۱۰۰ نیروی دریایی سلطنتی به تنگه هرمز اعزام می‌کند.

 

طبق ترجمه ایسنا، روزنامه تایمز گزارش داد، همزمان با افزایش فشارها پس از حمله به تانکرهای نفت ژاپن و نروژ، انگلیس هم با آمریکا و عربستان و دیگران همراه شده است تا ایران را مقصر این حملات قلمداد کند؛ اتهامی واهی که ایران به شدت تکذیب می‌کند.

 

گشت‌زنی نیروهای ویژه انگلیسی از پایگاه جدید آنها در بحرین هماهنگ می‌شود.

 

گفتنی است، نیروهای مسلح بریتانیا رسماً نیروهای مسلح علیاحضرت ملکه که به نیروهای مسلح تاج هم شناخته می‌شوند، از لحاظ قانونی «نیروهای مسلح تاج و تخت سلطنت» هستند.

هم‌اکنون فرماندهی کل قوا بر عهده الیزابت دوم، ملکه بریتانیا و وارث مقام سلطنت بریتانیا است. وزارت دفاع بریتانیا، مسئولیت اداره نیروهای مسلح بریتانیا را برعهده دارد. کنترل نیروهای مسلح نیز بر عهده ستاد مشترک نیروهای مسلح بریتانیا است که هم‌اکنون توسط ژنرال «دیوید ریچارد» اداره می‌شود.

 

نیروهای مسلح بریتانیا یکی از قوی‌ترین نیروهای مسلح جهان است. این نیروها توانایی‌های عرض اندام و قدرت بسیار بالایی دارند. در حال حاضر، نیروی دریایی و نیروی هوایی بریتانیا، پس از نیروهای نظامی ایالات متحده آمریکا، دومین نیروی قدرت‌مند نظامی جهان است.

 

یادآور می شود، آمریکا نیز در حال اعزام ناو آبراهام لینکن خود به منطقه است و ۱۵۰۰ نیروی نظامی را نیز در خاک عراق مستقر کرده./

پایان پیام/281

منبع: شبستان

کلیدواژه: خطبه نماز جمعه نماز جمعه اردبیل غنی سازی اوقات فراغت دهه کرامت در فارس دهه کرامت شیراز شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کانون های فرهنگی هنری مساجد اعزام نیرو به خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۱۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریادار ایرانی: ناوشکن جماران با همه توان در خلیج عدن حضور دارد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر دریادار ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش امروز در مراسم روز ارتش اظهارکرد: ناوگروه‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران برای اسکورت کشتی‌های تجاری‌مان در حال انجام ماموریت هستند و هم اکنون ناوشکن جماران با همه توان در خلیج عدن حضور دارد و ادامه این ماموریت تا دریای سرخ هم خواهد بود.

وی افزود: ما کشتی‌هایمان را از خلیج عدن تا دهانه سوئز اسکورت می‌کنیم و آماده‌ایم تا از کشتی‌های کشور‌های دیگر نیز حفاظت کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: مدتهاست که  موازنه قوا در منطقه با وجود نیروی مقاومت تغییر کرده است. امروز با عملیات وعده صادق به همه ثابت شد که مسلمانان در کنار هم یک حرف می‌زنند و آن حرف، حمایت از مظلوم و مقابله با ظالم است.  

امیر ایرانی تأکید کرد: با عملیات وعده صادق به همه جهان ثابت شد که چگونه قدرت واقعی با قدرت پوشالی در صحنه چگونه عمل می‌کند.

وی همچنین گفت: ان‌شاءالله دولت‌های منطقه خواست مردم خود را انجام دهند و این دولت‌ها بیدار می‌شوند و متوجه می‌شوند که ملت‌های خود چه می‌خواهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار رئیس سیا درباره احتمال شکست اوکراین
  • ۸۶۰ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • سخنرانی دردناک محمدرضا شاه درباره اشغال ایران
  • اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ/ فرمانده نیروی دریایی ارتش: ناوشکن جماران با همه توان در خلیج عدن حضور دارد
  • رژه نیروهای مسلح در کرمانشاه برگزار شد + تصویر
  • ارتش در حوزه‌های مختلف همواره در کنار مردم بوده است
  • عملیات وحدت‌آفرین «وعده صادق» گوشه‌ای از توان نیروهای مسلح مابود
  • آمریکا باید از ‌آب‌های خلیج فارس خارج شود
  • دریادار ایرانی: ناوشکن جماران با همه توان در خلیج عدن حضور دارد
  • تثبیت موازنه قدرت نظامی منطقه با انجام عملیات صبح صادق