Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-03-28@08:00:57 GMT

کاهش نرخ تورم در هلند

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۱۶۶۵

کاهش نرخ تورم در هلند

پول‌نیوز - تا پایان دوازده ماه منتهی به می‌نرخ تورم هلند با ۰.۵ درصد کاهش در مقایسه با مدت مشابه ماه قبل به ۲.۴ درصد رسید که پایین‌ترین نرخ تورم ثبت شده امسال این کشور پس از تورم ماه ژانویه است.

طی این مدت بیشترین کاهش قیمت‌ها در حمل و نقل (از ۵.۵ درصد ماه آوریل به ۲.۲ درصد در ماه می)، غذا و نوشیدنی‌های غیر الکلی (از ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درصد به ۳.۵ درصد) لوازم منزل (از ۲ درصد به ۱.۳ درصد) و رستوران و هتلداری (از ۵ درصد به ۳.۹ درصد) مشاهده شده است.

از سوی دیگر تورم در هزینه‌های آب و برق ثابت بوده است اما در بخش پوشاک افزایش یافته است. هسته تورمی که به دلیل نوسانات بالا، تغییرات قیمتی گروه مواد غذایی و انرژی را در نظر نمی‌گیرد از دو درصد در ماه آوریل به ۱.۶ درصد در ماه می کاهش پیدا کرده است. تورم ماهانه این کشور نیز تنها ۰.۱ درصد بوده است.

متوسط نرخ تورم هلند در بازه زمانی ۱۹۷۱ تا ۲۰۱۹ برابر ۳.۲۱ درصد بوده است که بیشترین رقم ثبت شده مربوط به نوامبر ۱۹۷۴ با ۱۱.۱۹ درصد و کمترین رقم ثبت شده نیز مربوط به فوریه ۱۹۸۷ با منفی ۱.۳ درصد بوده است. در هلند بیشترین وزنه تورم مربوط به تورم آب و برق و گاز با ۲۴.۵ درصد است و پس از این بخش، حمل و نقل با ۱۱.۶ درصد و غذا و نوشیدنی با ۱۱.۳ درصد قرار دارند.

فاصله گرفتن تورم هلند از سه درصد می‌تواند خبر خوبی برای دولت این کشور تلقی شود چرا که بانک مرکزی اروپا دستیابی به نرخ تورم دو درصدی را برای اعضای خود هدف گذاری کرده است و در ماه‌های اخیر هلند همواره جز کشورهای دارای تورم بالا در بین اعضای منطقه یورو بوده است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: نرخ تورم هلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۱۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم انگلیس ماندگار است؟

عضو کمیته سیاست پولی بانک مرکزی انگلیس اظهار کرد: بانک مرکزی با کاهش نرخ بهره فاصله زیادی دارد.

به گزارش ایسنا، جاناتان هسکل، عضو کمیته سیاست پولی بانک مرکزی انگلیس (BoE) گفت که کاهش نرخ بهره در مسیر طولانی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: داده‌های تورم دریافتی در مورد آنچه واقعا برای ما اهمیت دارد حاوی اطلاعات مفیدی نیست و بیانگر تورم مداوم و زمینه‌ای است.

هسکل می‌گوید که رشد دستمزدها بسیار بالاست و احتمالا خودش به آرامی کاهش می‌یابد.

وی همچنین نسبت به بازار کار ابراز نگرانی کرد که نشان دهنده افزایش تعداد مشاغل خالی برای همان تعداد افراد جویای کار است که نشان می‌دهد جویندگان کار ممکن است در مسیر اشتباهی قرار گرفته یا مهارت‌های مغایر با کار ارائه شده داشته باشند.

هسکل نتیجه گرفت که به نظر نمی‌رسد ارقام سرفصل تورم فعلی راهنمای خوبی باشد و هشدار داد که کاهش نرخ‌ها فرآیندی طولانی و آهسته خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تورم انگلیس ماندگار است؟
  • کاهش چشمگیر تورم قم در سال گذشته
  • استاندار قم: تورم سالانه استان قم ۶ درصد کاهش یافت
  • عامل تورم در سال ۱۴۰۲ چگونه مهار شد؟
  • وضعیت بازارهای مالی داخلی در سالی که گذشت
  • پیش‌بینی وضعیت تورم در کشورهای مختلف جهان در سال ۲۰۲۴ (+ اینفوگرافی)
  • نرخ رشد نقدینگی در پایان ۱۴۰۲ به ۲۵٫۶ درصد کاهش یافت
  • واکنش مخبر به انتقادها از «وعده ناممکن دولت» / تولید ۴ میلیون مسکن، مصوبه مجلس بود / کاهش تورم زمان بر است
  • بوشهر رتبه برتر در کنترل تورم را کسب کرد
  • نرخ رشد نقدینگی در پایان سال ۱۴۰۲ به ۲۵.۶ درصد کاهش یافت