Web Analytics Made Easy - Statcounter

زین الدین جویبان روز دوشنبه در حاشیه رزمایش ملی «بسیج کشاورزی، جهاد خدمت» در جمع خبرنگاران افزود: این گروه های جهادی با کمک متولیان بخش کشاورزی، بسیجیان، دامپزشکی، مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان ها و سایر در زمینه های مختلف به خدمت رسانی در روستاهای محروم و دور افتاده استان خواهند پرداخت.

وی هدف اصل بسیج مهندسین کشاورزی را کمک به کارآمدی نظام و متولیان بخش کشاورزی دانست و بیان کرد: مقام معظم رهبری در ارتباط با اهمیت بخش کشاورزی می فرمایند، «کشاورزی می تواند محور توسعه همه جانبه کشور شود» و از طرفی با توجه به شعار سال با عنوان رونق تولید، رزمایش «بسیج کشاورزی، جهاد خدمت» آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جویبان اظهار داشت: گروه های جهادی اعزامی به مناطق مختلف استان در حوزه های کشاورزی از جمله آموزش، مشاوره، واکسیناسیون دام و طیور، زراعت، باغبانی، سم پاشی، آبخیزداری و سایر خدمت رسانی خواهند کرد.

وی عنوان کرد: هر گروه جهادی از سه تا هفت نفر با نام و یاد شهدای کشاورز در سطح روستاها سازماندهی شده اند.

وی بسیج مهندسین کشاورزی را بازوی علمی و اجرایی سازمان جهاد کشاورزی دانست و یادآور شد: در سطح استان و شهرستان ها کانون های بسیج مهندسین کشاورزی فعال است که مهندسین به کمک کشاورزان شتافته و خدماتی در حوزه کشاورزی و دامپزشکی ارائه می دهند.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی گفت: روستاهایی که دارای محرومیت و ظرفیت های کشاورزی بالایی دارند جزو اولویت اجرای برنامه ها و ارائه خدمات کشاورزی هستند.

وی با اشاره به اجرای طرح «بسیج همگام با کشاورز» در استان افزود: در حال حاضر ۲۰۰ شبکه علمی سازی کشاورزی در سطح استان فعال شده است که هر شبکه دارای ۲ پایگاه مقاومت روستایی است.

جویبان ادامه داد: کشاورزان پرعملکرد و کارشناسان کشاورزی بسیجی در سطح پایگاه های مقاومت بسیج شرکت کرده و به صورت تئوری و عملی راه های علمی سازی کشاورزی را که نیاز استان نیز هست است را آموزش می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه کشاورزان استان تشنه آموزش هستند اظهار داشت: در این زمینه میز تخصصی محصولات استراتژیک استان برگزار می شود که کاشت تا برداشت محصول، فرآوری و عرضه آن به بازار مدنظر است و مشکلات از طریق این میزهای تخصصی احصا و راهکارها ارائه می شود.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی ادامه داد: میزهای تخصصی با حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه ها، متولیان بخش کشاورزی، کشاورزان با تجربه و خبره برگزار می شود.

۷۵۵۷ * ۶۰۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دامپزشکی محصولات کشاورزی جهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۱۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به سد‌های خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ وحید واسطه به خبرگزاری صدا و سیما گفت: بارش دو روز گذشته بطور میانگین بیش از ۲۰ میلیمتر در استان ثبت شد.

وی افزود: بیشترین ورودی با یک میلیون و ۷۰۰ متر مکعب به سد شیرین دره بوده و سد‌های بیداواز و بارزو هر یک با  ۷۰۰ مترمکعب بیشترین آبگیری را داشتند.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان هم با بیان اینکه این بارشها کشاورزان را به سالی پربار امیدوار کرد به آنها توصیه کرد از کودهای سرک و پتاس در مزارع استفاده کنند.

همچنین مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان هم از کشاورزان خواست در صورت مشاده آفت زنگ زرد گندم هر چه سریعتر با آن مبارزه کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ارائه ۲۵ هزار خدمت به مردم طی نوروز توسط گروه‌های جهادی
  • اردوی جهادی رمضانی سپاه در شهرستان راز و جرگلان برقرار است
  • ۱۱ هزار گروه جهادی در نوروز خدمت‌رسانی می‌کنند
  • تامین تجهیزات عمرانی برای تقویت گروه های جهادی سازندگي
  • تقویت گروه های جهادی با تامین تجهیزات عمرانی
  • امید آفرینی برای محرومین جامعه به همت گروه‌های جهادی بسیج
  • بسیج سازندگی در شهرستان‌های تازه تاسیس منشا خدمت ویژه باشد
  • خدمت رسانی ۵۳۰ گروه جهادی در مناطق محروم گلستان
  • ۱۰ روز مجاهدت در غلامان خراسان شمالی/فرمانده سپاه استان از اردوی جهادی دانشجویی بازدید کرد+فیلم
  • ورود ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به سد‌های خراسان‌شمالی