Web Analytics Made Easy - Statcounter

انگلیس برای آزادی جاسوس دوتابعیتی یک کارزار سیاسی، رسانه‌ای و تبلیغاتی گسترده علیه ایران تشکیل داده است، نکته قابل تأمل اینجاست که برخی رسانه های اصلاح طلب نیز در این عملیات روانی حضوری فعال دارند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*******

** روزنامه اصلاح طلب برای «جاسوس ملکه» سنگ تمام گذاشت

روزنامه شرق در گزارشی با عنوان «تنش دوباره بین ایران و بریتانیا» نوشت: «مسئله (نازنین) زاغری‌رتکلیف بار دیگر به صدر اخبار آمده است… ماجرای زندانی‌بودن نازنین زاغری‌رتکلیف به جرم جاسوسی در ایران بار دیگر مطرح شده است. زاغری‌رتکلیف از نگاه حکومت ایران شهروند ایرانی است؛ اما بریتانیا او را شهروند دوتابعیتی ایرانی - انگلیسی می‌خواند. او در سال ۹۵ به این جرم دستگیر و برای اجرای حکم پنج سال حبس به زندان منتقل شد. اکنون هم‌زمان با روز تولد پنج‌سالگی دخترش، دست به اعتصاب غذا زده است و از سوی دیگر خبر می‌رسد همسرش، ریچارد رتکلیف، در بریتانیا و در مقابل سفارت ایران در این کشور با اعتصاب غذای همسرش همراه شده است.جرمی هانت با انتشار تصویری از ملاقاتش با ریچارد رتکلیف در حساب توییتر، ضمن حمایت از او بار دیگر ایران را به آزادکردن زاغری‌رتکلیف فراخواند».

این روزنامه اصلاح طلب، با تمرکز بر مواردی همچون «اعتصاب غذای یک مادر همزمان با تولد پنج سالگی دخترش» و «همراهی مرد انگلیسی با اعتصاب غذای همسر ایرانی اش» دقیقاً در راستای عملیات روانی انگلیس به تطهیر و مظلوم نمایی از یک جاسوس دوتابعیتی پرداخته است.

«نازنین زاغری» - که با نام مستعار «پریسا» در ایران فعالیت می کرد، در طراحی و اجرای پروژه‌های رسانه‌ای و سایبری با موضوع براندازی نرم نقش ویژه ای داشت. پیش از این اعلام شده بود که برخی اتهامات زاغری هنوز مورد رسیدگی قرار نگرفته و بسیار سنگین است. این مهره چنان برای انگلیس با اهمیت است که تاکنون مقامات ارشد این کشور چندین بار برای آزادی وی به ایران سفر کرده اند.

انگلیس برای آزادی این جاسوس دوتابعیتی یک کارزار سیاسی، رسانه‌ای و تبلیغاتی گسترده علیه ایران تشکیل داده است. نکته قابل تأمل اینجاست که برخی رسانه های اصلاح طلب نیز در این عملیات روانی حضوری فعال دارند!

** قالیباف، آخرین فردی بود که شهرداری تهران، بدون مزاحم را تجربه کرد!

روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان «در تمنای تَکرار» نوشت: «محمدباقر قالیباف، آخرین شهردار اصولگرا و البته آخرین رئیس دستگاه مدیریت شهری تهران است که توانست سال ها ریاست بدون مزاحم را تجربه کند. دورانی که او آن را "پرافتخار" می خواند و برای اثبات ادعایش به گزارش سال ۸۷ "سایت انتخاب برترین شهرداران جهان" اشاره می کند.»

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «او روزها روزه سکوت گرفته بود و نامش را از سرتیتر خبرها پایین کشیده بود. اما گویی سردار دوباره عزم میدان رزم کرده است…او این بار در اقدامی که آخرین نمونه اش در سپهر سیاست ایران به سید محمد خاتمی بازمی گردد در پیامی ویدئویی عمده حامیان خود به ویژه جوانان را هدف قرار داده و آنان را به روزگاری نو نوید می دهد در "مجلسی نو".مجلسی که گویا سردار دیروز عزم تصاحبش را کرده، سودای بازگشت در ذهن دارد، بازگشت پیروزمندانه یک شکست خورده!».

کارنامه قالیباف در شهرداری تهران همچنان کابوسی بزرگ برای طیف اصلاح طلب است. اصلاح طلبان به خوبی می دانند که افکار عمومی، عملکرد فعلی شهرداری تهران را با عملکرد قالیباف مقایسه می کند؛ برای همین با بی اخلاقی کلیدواژه هایی همچون «شهردارِ بدون مزاحم» را به کار می گیرد تا بر رخوت و بی عملی اصلاحات سرپوش گذاشته و کارنامه پربار و موفق قالیباف را نیز کم اهمیت جلوه دهد.

اکنون حدود ۲ سال از عمر شورای شهر و شهرداری اصلاح طلب تهران سپری شده است. در این مدت به دلیل جنگ قدرت در طیف اصلاح طلب و بی توجهی به شایسته سالاری، ۳ شهردار توسط شورای شهر تهران انتخاب شده است. شورای شهر پنجم تهران در این ۲ سال صرفاً مشغول «انتخاب شهردار جدید»! و «اسم و فامیل بازی در انتخاب نام خیابان‌های تهران»! بوده است.

اتفاقاً شهردارِ بدون مزاحم، «محمد علی نجفی» بود. نجفی یکی از شاهکارهای شورای شهر اصلاح طلب تهران است. شهرداری که در پروسه انتخابش، نه خبری از نظارت استصوابی شورای نگهبان-انتخابات شورای شهر- بود و نه توجهی به تذکرات دقیق و دلسوزانه نهادهای امنیتی شد و این انتخاب در نهایت به یک جنایت ختم شد؛ جنایتی که به اذعان اصلاح طلبان، مصداق انحطاط اخلاقی این طیف بود.

** فاصله گیری انتخاباتی اصلاح طلبان از دولت، مردم را فریب نمی دهد

«کمال‌الدین پیرمؤذن» فعال سیاسی اصلاح طلب و نماینده سابق مجلس در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «در منظر افکار عمومی توفیقات و عدم توفیقات دولت و اصلاح‌طلبان در تمام حوزه‌های سیاسی و اقتصادی با هم گره خورده و افکار عمومی به سبب فاصله‌گیری اصلاح‌طلبان از دولت گول نمی‌خورند چرا که خوب یا بد اصلاح‌طلبان باید پاسخگوی عملکرد دولت مورد حمایت خود باشند».

چندی پیش «مصطفی ایزدی» از فعالین اصلاح طلب گفته بود: «اصلاح‌طلبان بر سر دوراهی قرار گرفته‌اند. اگر بخواهند دولت و آقای روحانی را به طور کامل رها کنند، دیگر در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، نمی‌توانند از فرد دیگری حمایت کنند. چرا؟ به این دلیل که مردم خواهند گفت که اصلاح‌طلبان از روحانی حمایت کردند تا رأی بیاورد، اما میانه راه او را تنها گذاشتند! مردم این مسائل را می‌دانند و خواهند فهمید. از سویی هم اگر بخواهند با تمام توان و پتانسیل خود از روحانی حمایت کنند، عملکردها و نمرات منفی دولت روحانی به پای اصلاح‌طلبان نوشته خواهد شد و باید پاسخگو باشند».

«وضع موجود» نتیجه حضور اصلاح طلبان در دولت است. طیف اصلاح طلب باید در این خصوص به افکار عمومی پاسخگو باشد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: وعده های روحانی بازار سکه و ارز قتل همسر نجفی شهید نصیری ویژه های مشرق اصلاح طلبان اصلاح طلبان بریتانیا جرمی هانت روزنامه اعتماد سفارت انگلیس سیدمحمد خاتمی شورای شهر محمد علی نجفی محمدباقر قالیباف نازنین زاغری ویژه های مشرق ویژه های مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۱۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخراج مهاجران بی خانمان از پاریس در آستانه المپیک

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ چهار ماه مانده به آغاز بازی‌های المیپک، شهرداری پاریس با چراغ سبز دولت اقدام به اخراج مهاجران بی سرپناه و کارتن خواب‌ها کرده است.
این اقدام شهرداری پاریس مبنی بر اخراج مهاجران بی سرپناه و کارتن خواب‌ها و بی خانمان‌ها و فرستان آنها به برخی از شهر‌ها موجی از مخالفت‌ها و انتقادات را برانگیخته است.
این تصمیم و اقدام که با چراغ سبز دولت مکرون همراه بوده جهت پاکسازی پاریس در آستانه برگزاری رقابت‌های المپیک است.
نیرو‌های پلیس چادر‌های مهاجران را که در زیرپل‌ها و در گوشه و کنار خیابان‌های پاریس روزگار می‌گذرانند تخریب و جمع آوری کرده و مهاجران را به صورت گروهی و با صد‌ها اتوبوس راهی شهر‌های مختلف می‌کنند.
شهردار شهر اورلئان در مرکز فرانسه اعلام کرد این شهر ظرفیت پذیرش ۱۰۰ هزار مهاجر و بی خانمان را ندارد و شهرداری پاریس بدون اطلاع شهرداران و بدون هماهنگی این تصمیم را گرفته است.
تعدادی از شهرداران در این زمینه شکایاتی را به مقامات مسئول ارائه کرده اند.
امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه چندی پیش از طرح پراکنده کردن مهاجران به سراسر کشور حمایت کرده بود.

دیگر خبرها

  • نبیل باهویی: بدون شک پرسپولیس قهرمان می‌شود؛ از خورشت بادمجان خیلی خوشم آمد!
  • رأی آوری قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم سخت‌تر است
  • قالیباف: عملیات طوفان الاقصی نقطه عطفی در تاریخ فلسطین، جهان اسلام و تمام دنیا است/زیاد النخاله: جمهوری اسلامی ایران با تمام ظرفیت‌های خود در حال همکاری با فلسطین است.
  • تئاتر و نقش آن در بالا بردن توانایی فردی در کودکان
  • اخراج مهاجران بی خانمان از پاریس در آستانه المپیک
  • روحانی: تمام وزرا را بدون استثنا با رهبری چک کردم | سردار سلیمانی درخواست وزیر دفاع سپاهی کرد
  • همنشینی اصلاح طلبان و اصولگرایان نامدار زیر سقف الار مجلل | تصویر
  • همنشینی اصلاح طلبان و اصولگرایان زیر یک سقف /کواکبیان: صلح امام حسن یعنی درحکومت نباید، نظر اکثریت مردم نادیده گرفته شود
  • جهش تولید بدون اصلاح انگاره‌های ذهنی وجود ندارد
  • شریعتی: پایگاه رأی قالیباف در انتخابات شرکت نکرد/ اگر شورای نگهبان و رئیسی بیعت کنند، اصول‌گرایان هم در انتخابات بعدی رای نمی دهند