Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-25@06:38:46 GMT

افت شدید فروش گوشی‌های هواوی

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۱۹۲۲

افت شدید فروش گوشی‌های هواوی

ایتنا - ​​​​​​​بلومبرگ اعلام کرده که هواوی خود را برای کاهش ۴۰ تا ۶۰ درصدی میزان فروش گوشی‌های هوشمند آماده کرده است.
 هواوی که بدون شک بزرگترین اپراتور مخابراتی و توسعه دهنده تجهیزات اینترنتی در جهان به شمار می‌رود، در کشورهای متعددی اقدام به ارائه خدمات و توسعه تجهیزات لازم برای برقراری شبکه نسل پنجم اینترنت 5G کرده اما با توجه به اعمال تحریم‌های جدید از سوی کاخ سفید و تلاش دولت آمریکا برای متقاعد کردن متحدانش همچون کانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن و برخی دیگر از کشورهای اروپایی همچون انگلستان، هلند و آلمان، با مشکلات متعددی در خصوص فروش محصولات، گوشی‌های هوشمند و همچنین نصب و راه اندازی تجهیزات و زیرساخت‌های مربوط به شبکه 5G مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از ایسنا، بر اساس منابع خبری بلومبرگ، به نظر می‌رسد که احتمالاً تحت تأثیر تشدید نگرانی‌های امنیتی و اعمال تحریم و محدودیت‌های جدید واشنگتن علیه هواوی، ۴۰ تا ۶۰ درصد از میزان فروش و صادرات گوشی‌های هوشمند این برند چینی کاهش خواهد یافت.
این در حالیست که پیش‌تر هواوی اعلام کرده بود تحریم‌های تجاری و تنش‌های سیاسی کاخ سفید برای این غول تکنولوژی هیچ مشکلی ایجاد نخواهد کرد و سهم این شرکت را در بازارهای مهم و بزرگی که تاکنون در اختیار گرفته است، از دست نخواهد داد.

بر اساس گزارش وب سایت CNA ، اما حالا کارشناسان و تحلیلگران با بررسی شرایط موجود و همچنین عدم تمایل کشور و شرکت‌های مختلف برای همکاری با هواوی، پیش‌بینی کرده‌اند که میزان فروش و صادرات گوشی‌های این برند چینی به میزان قابل توجهی سقوط خواهد کرد و این شرکت را با خطر ورشکستگی مواجه کند.

البته این در حالیست که برخی دیگر از تحلیلگران برآورد کرده‌اند که کاربران چینی به منظور مقابله با تحریم‌های خصمانه و یک جانبه گرایانه آمریکا و همچنین حمایت از هواوی، از گوشی‌های این برند بیشتر از پیش استقبال و خریداری خواهند کرد به گونه‌ای که سعی می‌کنند هواوی را جایگزین سایر برندها کنند.
هواوی که دومین شرکت تولید و عرضه کننده گوشی‌های هوشمند در جهان به شمار می‌رود، بعد از سامسونگ و قبل از اپل در جایگاه پرفروش‌ترین برندهای جهان قرار گرفته است.

این غول تکنولوژی چینی در طول یک سال گذشته از سوی کاخ سفید به شدت تحت فشارهای سیاسی، امنیتی و تجاری قرار گرفته است به گونه‌ای که دولت ترامپ، ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا سعی داشت در این مدت سایر متحدانش همچون کانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن و برخی دیگر از کشورهای اروپایی را متقاعد کند تا به لغو مجوز فروش گوشی‌های هوشمند و محصولات هواوی و همچنین هرگونه فعالیت و همکاری مخابراتی برای توسعه زیرساخت‌های لازم برای شبکه نسل پنجم اینترنت 5G بپردازد.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: اپل هواوی موبایل گوشی هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۱۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوآوی از نرم‌افزار جدید خودروی هوشمند رونمایی کرد

 به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، شرکت فناوری هوآوی در چین از یک برند نرم‌افزاری جدید برای رانندگی هوشمند رونمایی کرد تا جدیدترین دستاورد خود را برای تبدیل شدن به بازیگر اصلی در صنعت خودروهای الکتریکی به رخ بکشد.

جین یوژی (Jin Yuzhi)، مدیرعامل واحد خودروی هوشمند در هوآوی گفت نام تجاری این خودرو «کیان کان» (Qiankun) است و در عین خودران بودن، صندلی راننده دارد و مجهز به سیستم صوتی تحت فرمان راننده است.

جین گفت: «امسال رانندگی هوشمند برای نخستین بار در حد انبوه و گسترده تجاری‌سازی خواهد شد و تعداد خودرو‌های مجهز به سیستم خودران هوآوی در جاده‌ها تا پایان سال به بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه خواهد رسید.»

هوآوی در نوامبر گذشته اعلام کرده بود این واحد به یک شرکت جدید تبدیل می‌شود که فناوری‌ها و منابع اصلی واحد را دریافت می‌کند و از شرکای خود مانند خودروسازی چانگان (Changan) نیز دعوت به سرمایه‌گذای کرده است.

جین گفت، همچنین تاکنون از هفت مدل خودروی برقی با مشارکت خودروسازان چینی رونمایی کرده است که فروش خوبی داشتند.

این ایجاد تنوع در مدل خودرو‌های برقی در بحبوحه تشدید جنگ قیمت در بازار خودرو‌های جهان آغاز است چرا که این بازار با کاهش سرعت فروش و عمیق‌تر شدن نگرانی‌های مربوط به ظرفیت مازاد دست‌وپنجه نرم می‌کند و بیش از ۴۰ برند برای جلب‌توجه مصرف‌کننده با یکدیگر در حال رقابت هستند.

انتهای پیام/

نازنین احسانی طباطبایی

دیگر خبرها

  • (ویدیو) غوغای دوربین گوشی پی ۷۰ هواوی؛ سامسونگ و اپل گرفتار شدند
  • غوغای دوربین گوشی پی70 هواوی / سامسونگ و اپل گرفتار شدند (فیلم)
  • هوآوی از نرم‌افزار جدید خودروی هوشمند رونمایی کرد
  • افت فروش آیفون در چین؛ اپل به رتبه سوم سقوط کرد
  • فاو J6-460 در بورس کالا به فروش می‌رسد
  • خرید آیفون در چین کاهش یافت
  • تصاویر واقعی از گوگل پیکسل ۸A منتشر شد/ پرچمدار گوگل در رنگ‌های جدید در راه است
  • نگاهی به بدترین گوشی های هوشمند جهان؛ از آیفون ۶ تا گلکسی نوت ۷ انفجاری (+عکس)
  • افراد ۱۴۴ بار در روز تلفن‌های خود را چک می‌کنند!
  • سندرم انگشت آیفون چیست و پزشکان در موردش چه می‌گویند؟