Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش    گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،عبدالعلی جلیلیان رئیس اداره جنگلداری و جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت : با وجودی که در حال حاضر ۱۸ استان کشور اداره بیابان دارند، در استان اداره بیابان نداریم.

وی گفت : بر اساس شاخص‌های اکولوژیکی، در منابع طبیعی استان چه از نظر پوشش گیاهی و چه از نظر پوشش جانوری شرایط بیابانی بودن را نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره جنگلداری و جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه ادامه داد: در تعریف بیابان آمده هر جایی که بارندگی سالیانه کمتر از ۵۰ میلیمتر داشته باشد، بیابانی می‌شود که خوشبختانه در استان چنین شرایطی را در هیچ نقطه‌ای نداریم.

جلیلیان با تاکید بر اینکه در استان حساس هستیم که هیچ نقطه‌ای به سمت بیابانی شدن نرود، ادامه داد: اقدامات مدیریتی می‌تواند عرصه‌های در معرض خطر را از رفتن به سمت بیابانی شدن نجات دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه بخش‌هایی از "قصرشیرین" و "سومار" در استان کرمانشاه در معرض بیابانی شدن هستند، افزود: این بخش‌ها برای جلوگیری از بیابانی شدن نیازمند اقدامات حفاظتی و حمایتی هستند.

وی گفت: برای جلوگیری از بیابان زایی باید اقدامات مدیریتی برای افزایش پوشش گیاهی مثل بذرکاری، نهالکاری و... انجام داد.

جلیلیان با بیان اینکه استان کرمانشاه ۵۲۷ هزار هکتار جنگل دارد که باید برای حفاظت از این منابع جنگلی برنامه ریزی شود، تاکید کرد: باید برای جلوگیری از تغییر اقلیم استان و جهت گیری آن به سمت بیابانی شدن از طریق حفاظت و حراست از عرصه‌های جنگلی استان تلاش شود.

رئیس اداره جنگلداری و جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از مالچ پاشی کانون‌های گرد و غبار به عنوان یکی از اقدامات مفید برای جلوگیری از بیابانی شدن مناطق در معرض خطر یاد کرد و افزود: البته هنوز در استان کرمانشاه به جایی نرسیده ایم که نیاز به مالچ پاشی منطقه‌ای برای جلوگیری از بیابانی شدن آن منطقه باشد.

وی تاکید کرد: چرای بی رویه دام، بهره برداری‌های بی رویه از منابع طبیعی و... می‌توانند در بیابانی شدن نقاط دارای پوشش گیاهی اثرگذار باشد .

 

 

انتهای پیام/د

۱۸ استان کشور اداره بیابان دارند

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۱۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهالکاری مشارکتی با همکاری شهروند طبیعت دوست در شهرستان اشتهارد اجرا شد

به گزارش جام جم آنلاین البرز،با حضور بخشدار بخش پلنگ آباد، شهردار پلنگ آباد، روسای ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و جمعی از پرسنل این دو اداره، در فاز اول نهالکاری مشارکتی تعداد هزار اصله نهال در بخش پلنگ آباد در فرفورژه میانی جاده اشتهارد به ماهدشت غرص شد. گفتنی است فاز بعدی نهالکاری این خیر منابع طبیعی در آذرماه سال جاری اجرایی خواهد.

حسین نعمائی در حاشیه این مراسم با تاکید بر ترویج فرهنگ درختکاری و ضرورت توسعه فضای سبز و نیز اجرای پروژه بزرگ درختکاری فرفورژه میانی جاده اشتهارد به ماهدشت خواستار مشارکت بیشتر سازمان‌های مردم نهاد و همیاران طبیعت در اجرای این طرح شد و گفت: احساس تکلیف همگانی و ترویج فرهنگ نهالکاری نیازمند مشارکت عمومی است و در این راستا مشارکت مردم، سمن‌ها و ... و تلاش آنان برای اجرای این موضوع، امری اجتناب ناپذیر است و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اشتهارد در نظر دارد این پروژه مهم را با مشارکت و همکاری نهاد ها، ارگان‌ها و مردم، تا پایان سال جاری نهایی و به اتمام برساند.

دیگر خبرها

  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی
  • ممنوعیت چیدن لاله واژگون
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • خطر دستبرد به طبیعت با برداشت بی رویه گیاهان دارویی!
  • کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه
  • موردی از شیوع آفت «جوانه خوار بلوط» در کردستان گزارش نشده است
  • احداث آتش بُر در روستای بیشه لرستان
  • نهالکاری مشارکتی با همکاری شهروند طبیعت دوست در شهرستان اشتهارد اجرا شد
  • پلمب یک واحد دپوی چوب در شهرستان بهشهر