Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن غفرانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملیات ساخت این طرح مهم ورزشی از سال گذشته با گستره ۱۲ هزار متر مربع در دانشکده فنی مهندسی دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز شد.

وی افزود: برای تکمیل این طرح مهم ورزشی حدود سه میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

رئیس ورزش دانشگاهی سیستان و بلوچستان از اعزام دانشجویان استان به رقابت‌های قهرمانی کشور خبر داد و افزود: دانشجویان دختر دانشگاه‌های ملی این استان ۲۶ تیر به تهران و پسران پنج مرداد به همدان برای حضور در رقابت‌های کشوری اعزام خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این دوره از رقابت‌های دانشجویی شرکت کنندگان در ۹ رشته به رقابت خواهند پرداخت.

۷۳۱۶**۶۰۸۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزشی ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۲۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت رشد فزاینده بیماری‌های غیرواگیر در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی، رشد فزاینده بیماری‌های غیرواگیر را در کشور ناشی از سبک غیرصحیح زندگی افراد ذکر کرد که باعث افزایش بروز بیماری‌های غیرواگیر به خصوص سندرم متابولیک می‌شود.

به گفته وی، سندرم متابولیک شالوده بسیاری از بیماری‌های غیرواگیر است و بر اساس آخرین پیمایش‌های صورت گرفته بخش زیادی از شهروندان تهرانی امروز به درجاتی از سندرم متابولیک (دیابت، فشارخون بالا، چاقی، افزایش وزن، تغذیه نامطلوب، چربی خون بالا) مبتلا هستند.

زالی، انجام فعالیت‌های ورزشی و فیزیکی منظم را یکی از معتبرترین و بهترین راهکارها برای کاهش عوارض و فاکتورهای خطر در سندروم متابولیک برشمرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، نظم، انسجام، استمرار، پیوستگی و ثبات فعالیت‌های فیزیکی را از اصول مهم در این خصوص ذکر کرد و افزود: بر اساس توصیه سازمان بهداشت جهانی برای کاهش عوامل خطر هر فرد حداقل باید پنج روز متوالی در هفته به ورزش منظم بپردازد.

وی، انجام فعالیت‌های ورزشی را از ضروریات اجتناب ناپذیر برای ارتقای سلامت به خصوص در افراد مسن عنوان کرد.

به گفته زالی، ورزش باعث افزایش کارآیی فیزیکی و ذهنی افراد می‌شود به ویژه برای دانشجویان گروه علوم پزشکی که دوران طولانی را برای تحصیل طی می‌کنند و ممکن است دچار خستگی ناشی از فعالیت‌های حرفه‌ای شوند.

وی با اشاره به مطالعات صورت گرفته خاطرنشان کرد: میان بسیاری از بیماری‌های فرسایشی و اضمحلالی جسمی و مغزی با انجام فعالیت‌های ورزشی ارتباط معکوس وجود دارد؛ اخیراً مشخص شده که انجام فعالیت‌های ورزشی منظم در میانسالی احتمال ابتلاء به برخی بیماری‌ها نظیر پوکی استخوان، آرتروز پیشرونده، آلزایمر و…، را کاهش می‌دهد.

کد خبر 6083962 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ۷۰۰ میلیون مترکعب آب وارد سیستان و بلوچستان شد
  • بزرگترین میز نقاشی سیستان و بلوچستان در چابهار برگزار شد
  • بیش از ۸۰ درصد واحدهای زلزله زده درخوی بازسازی شد
  • جابجایی مسافر در پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان ۴۶ درصد افزایش یافت
  • علت رشد فزاینده بیماری‌های غیرواگیر در کشور چیست؟
  • علت رشد فزاینده بیماری‌های غیرواگیر در کشور
  • سیستان و بلوچستان بر سکوی سوم رقابت کوراش قهرمانی کشور قرار گرفت
  • سامانه پیامکی سلامت برای اولین بار در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد
  • راه اندازی سامانه پیامکی با هدف آشنایی مردم به خدمات حوزه سلامت
  • سیستان وبلوچستان برسکوی سوم مسابقات کوراش قهرمانی کشور