Web Analytics Made Easy - Statcounter

پادیاب گفت: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی یکصدوهشتادوسومین مرغداری در صومعه‌سرا با ظرفیت ۲۵ هزار قطعه به بهره‌برداری رسید.

«احمد پادیاب» پیش از ظهر امروز(27خرداد) در حاشیه افتتاح مرغداری به خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا اظهار کرد: اعتقاد ما بر این است که توسعه در بخش کشاورزی باید همه جانبه صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر جهادکشاورزی صومعه‌سرا با بیان اینکه جهاد کشاورزی کارهای زیربنایی، خدماتی و تولیدی انجام می‌دهد، افزود: در ارتباط با کارهای زیربنایی تاکنون در 14 هزار هکتار از شالیزارهای شهرستان طرح تجهیز و نوسازی اجرا و امسال هم در 6 روستا انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی کاهش هزینه‌ها و ورود ماشین آلات کشاورزی را در پی داشته است، گفت: توسعه بانک نشاء از دیگر کارهای این نهاد است.

 

پادیاب تصریح کرد: برای توسعه بخش کشاورزی ظرف یکسال گذشته هشت میلیارد و 500 میلیون تومان برای خرید انواع ماشین آلات کشاورزی تسهیلات داده‌ایم تا زیر ساخت‌های کشت برنج به توانایی خود برسد.

 

مدیر جهاد کشاورزی، مدرن سازی کارخانه‌های شالی‌کوبی را از دیگر برنامه‌های این نهاد عنوان و خاطرنشان کرد: اجرای این برنامه کاهش ضایعات کمی و کیفی را در بر دارد.

 

وی با بیان اینکه طرح‌های تامین آب و کشت ترکیبی و توسعهه کشت تلفیقی شامل پاچ باقلا و حبوبات در برنامه‌های خود داریم، اظهار کرد: در داخل باغا‌ت صنوبر که 12 هکتار است این کشت را ادامه می‌دهیم.

 

پادیاب با بیان اینکه صومعه‌سرا یکی از قطب‌های گوشت سفید در استان است، افزود: یکصدوهشتادوسومین مرغداری در صومعه‌سرا با ظرفیت 25 هزار قطعه به بهره‌برداری رسید.

 

مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا با بیان اینکه سالانه حدود 300تن تولید مرغ در این مرغداری انجام می‌شود، گفت: توسط خدابنده صاحب مرغداری  2 میلیارد و 300 میلیون تومان هزینه شده که برای چهار نفر به صورت مستقیم و هشت نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.

 

وی تصریح کرد: در مجموع در شهرستان صومعه‌سرا در هر دوره چهار میلیون و 500 هزار قطعه مرغ تولید می‌شود که صنعت مرغداری این شهرستان نقش کارسازی در تولید گوشت سفید و ایجاد اشتغال در شهرستان داشته است.

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت شیراز شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت اردبیل دهه کرامت در فارس حرم مطهر حضرت شاهچراغ ع کانون های فرهنگی هنری مساجد خطبه های نماز جمعه جشن های دهه کرامت قطب تولید مرغ افتتاح مرغداری تولید مرغ گوشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۲۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی نقش مؤثری در ایجاد اشتغال دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛  فرماندار رزن در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه اقتصادی این شهرستان، با اشاره به وضعیت گلخانه‌های سطح شهرستان رزن گفت: شهرستان رزن تا قبل از دولت سیزدهم تنها دارای ۲۱ هکتار گلخانه بود که در دولت سیزدهم در حال حاضر ۳۵ هکتار گلخانه در حال فعالیت است و ۱۱۸ هکتار نیز مجوز تغییر کاربری برای ساخت گلخانه صادر شده و منتظر اخذ تسهیلات است.

علی اصغر غفاری‌آثار با بیان اینکه واحد مرغداری توجیه اقتصادی خوبی دارد و نیاز واقعی کشور است و کشور را از واردات بی‌نیاز می‌کند افزود: در تلاش هستیم تا با جذب تسهیلات مورد نیاز تعداد واحد‌های مرغداری شهرستان رزن را افزایش دهیم.

او یکی از اقدامات خوب در راستای توسعه مرغداری شهرستان رزن انجام شده را ساخت واحد تولید غذای مرغ دانست و گفت:این واحد توسط بخش خصوصی در دست ساخت است که امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

او با تأکید بر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در بحث مهارت‌آموزی و اشتغال پایدار برای تحقق شعار سال یادآور شد: توجه به برگزاری دوره‌های آموزشی میراث فرهنگی در بحث صنایع دستی هر یک می‌تواند از نقش مؤثری در اشتغال برخودار باشد.

دیگر خبرها

  • ۳۲۷ واحد مرغداری در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است
  • برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی نقش مؤثری در ایجاد اشتغال دارد
  • جوجه ریزی یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه در سیستان و بلوچستان
  • یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری سیستان و بلوچستان
  • قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز در صومعه بخش مرکزی شهرستان نیشابور
  • خسارت بیش از ۵ هزار میلیارد ریالی به بخش کشاورزی کنارک
  • خسارت ۵ هزار میلیاردی به بخش کشاورزی کنارک براثر بارندگی دو روز اخیر
  • معرفی واحد تولید کننده آلاینده محیط زیست به دستگاه قضا در گیلان
  • بارندگی اخیر بیش از ۵ هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی کنارک خسارت زد
  • احداث ۸ واحد جدید مرغداری در شهرستان فنوج