Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام حسن روحانی روز دوشنبه هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید تاجیکستان در تهران با اشاره به اینکه ایران و تاجیکستان برای قرون متمادی دوستی و علاقه ویژه ای نسبت به یکدیگر داشته اند، افزود: روابط دو کشور باید در راستای منافع دو ملت تعمیق یابد و باید از فرهنگ مشترک بین دو ملت به عنوان پایه ای برای توسعه روابط بهره برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور با بیان اینکه تهران آمادگی دارد در همه زمینه ها با دوشنبه همکاری کند، گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران از همکاری با دولت تاجیکستان در همه عرصه های اقتصادی، فرهنگی و بین المللی استقبال می کند و این روابط را به نفع دو ملت و منطقه می داند.

روحانی با اشاره به اهمیت بندر چابهار برای توسعه منطقه و از جمله کشورهای آسیای مرکزی، تاکید کرد: با توسعه کریدورهای ارتباطی و بویژه حمل و نقل ریلی، زمینه توسعه روابط گسترده تر اقتصادی نیز افزایش خواهد یافت.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه رفت و آمد های بازرگانان و مردم ایران و تاجیکستان می تواند به ارتقای روابط کمک کند، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از گسترش همکاری ها بین دو کشور در بخش های کشاورزی، انرژی، هنری، فرهنگی، دانشگاهی و فن آوری استقبال می کند.

روحانی همچنین از میزبانی و برگزاری شایسته اجلاس سران سیکا توسط دولت تاجیکستان تقدیر کرد.

"نظام الدین زاهدی"  سفیر جدید تاجیکستان در کشورمان نیز با تاکید بر اینکه اشتراکات زبانی، فرهنگی و تاریخی ایران و تاجیکستان زمینه خوبی برای توسعه روابط همه جانبه است، تاکید کرد: تحکیم و توسعه مناسبات بین ایران و تاجیکستان اهمیت اساسی دارد و سفر شما به تاجیکستان فصل نوینی از مناسبات فی مابین دو کشور دوست و برادر است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۲۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| چرا گسترش روابط ایران و پاکستان آمریکا را نگران کرده؟

کشور پاکستان به‌‌دلیل هم‌مرزی و همچنین قرابت‌های فرهنگی با ایران، ظرفیت بزرگی برای تعاملات سیاسی، اقتصادی و امنیتی با کشورمان را دارد. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، کشور پاکستان به‌‌دلیل هم‌مرزی و همچنین قرابت‌های فرهنگی با ایران، ظرفیت بزرگی برای تعاملات سیاسی، اقتصادی و امنیتی با کشورمان را دارد.اما از سال‌ها پیش آمریکا و همدستان غربی او برای استثمار کشورهای منطقه و جلوگیری از استقلال آن‌ها، مشکلات متعددی را در روابط آن‌ها ایجاد کرده اند.یکی از بزرگ‌ترین مفاسد، ایجاد گروهک‌های تروریستی در مناطق مشترک مرزی ایران و پاکستان است که برای جلوگیری از همکاری‌های دوکشور ایجاد شده است.

 

.

تهیه شده در اداره کل رسانه های نوین خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

دیگر خبرها

  • ایران به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم
  • آماده گسترش روابط با ایران و اصفهان هستیم
  • فیلم| چرا گسترش روابط ایران و پاکستان آمریکا را نگران کرده؟
  • رئیسی: برخی کشورها برای خدشه وارد کردن به روابط دوستانه تهران و اسلام‌آباد تلاش می‌کنند
  • برخی کشورها برای خدشه وارد کردن به روابط دوستانه تهران و اسلام‌آباد تلاش می‌کنند
  • «تبادل ظرفیت‌های متقابل» قدرت تهران و اسلام‌آباد را افزایش می‌دهد
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری ایران و پاکستان در حوزه انرژی فراهم است
  • پیام رئیس جمهور به زبان اردو
  • قطار روابط تهران - اسلام‌آباد روی ریل توسعه