Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حسن روحانی روز دوشنبه هنگام دریافت استوار نامه سفیر جدید لهستان در تهران، اظهارداشت: در مقاطع بسیار حساس تاریخی، ایران همواره علاقه خود را به مردم لهستان نشان داده است، دو ملت در طول قرنها روابط نزدیک و صمیمانه ای داشته اند و علاقمند هستیم این روابط در همه زمینه ها توسعه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروز دو کشور مصمم هستند روابط دوستانه خود را تقویت کنند، افزود: اراده ما تداوم روابط خوب در همه زمینه ها با کشور دوست لهستان است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دو کشور ظرفیت های بسیار خوبی در روابط اقتصادی، علمی و فرهنگی دارند، ابراز امیدواری کرد که در دوره فعالیت سفیر جدید لهستان در تهران فرصتی ایجاد شود که بخش های خصوصی و شرکت ها بتوانند روابط گسترده تری برقرار کنند.

روحانی روابط ایران و لهستان را دیرینه و تاریخی خواند و تصریح کرد: در سال های گذشته نیز روابط دو کشور همواره خوب و رو به پیشرفت بوده و امیدواریم شاهد تحرک بیشتری در روابط باشیم.

«ماچی فائو کوفسکی» سفیر جدید لهستان در تهران نیز ضمن تقدیم استوارنامه خود در سخنانی، ایران را کشوری با تمدن و تاریخ کهن دانست و افزود: روابط دیرینه تهران – ورشو که نزدیک به ۵۰۰ سال ادامه داشته همواره خوب و براساس احترام متقابل و دوستی بوده است.

فائو کوفسکی با تاکید بر اینکه برای توسعه روابط دو کشور در همه زمینه ها همه سعی و تلاش خود را انجام خواهد داد، افزود: روابط دو جانبه ما در حافظه تاریخ ثبت شده و کمک ایرانیان به پناهندگان جنگی لهستان هیچ گاه فراموش شدنی نیست.

سفیر جدید لهستان در تهران، با اشاره به اهمیت و جایگاه نقش موثر ایران دربرقراری صلح و ثبات در منطقه، بر همکاری ورشو با تهران و جامعه بین المللی در این جهت تاکید کرد.

فائو کوفسکی ابراز امیدواری کرد که روابط ایران و لهستان همچنان مستحکم ادامه یابد.

کد خبر 4643188

منبع: مهر

کلیدواژه: حسن روحانی لهستان دولت دوازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۲۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۹۱ میلیارد تومان برای تملک بنا‌های تاریخی در سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ معاون وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: بنابر آخرین آمارها، تا کنون ۳۴ هزار و ۴۳۷ اثر ثبت ملی شده اند که از این میان، ۲هزار بنای تاریخی در مالکیت سایر دستگاه‌های دولتی و یک هزار و ۹۰۰ بنا نیز در اختیار اوقاف قرار دارد که وفق قانون حفظ، احیا و مرمت، مکلفند از این بنا‌ها حفاظت کنند.

دارابی با بیان این که اعتبارات در حوزه میراث‌فرهنگی جوابگوی نیاز‌ها نیست، تصریح کرد: از ۲۰هزار میلیارد تومان (۲۰ همت) که در سال ۱۴۰۲ نیاز داشتیم تنها ۹۱ میلیارد تومان اختصاص داده شد که ۶۰ میلیارد آن اوراق قرضه است.

او با اشاره به اقدامات مهم حفاظتی در دولت سیزدهم گفت: با وجود محدودیت‌ها، وزارت میراث‌فرهنگی در دولت سیزدهم برنامه‌ها و اقدامات مهمی را برای توسعه حفاظت از آثار دنبال کرده است که می‌توان به افزایش سواد میراثی جامعه با برنامه‌هایی از جمله برگزاری جشنواره تولیدات چند رسانه‌ای، اهتمام بر مرجعیت بخشی میراث فرهنگی، نهضت معرفی، آموزش و خوانش و روایتگری، اتکا بر آرای صاحب‌نظران و پیشکسوتان و تجلیل از چهره‌های ماندگار میراث فرهنگی، ارتقای جایگاه کشور در مناسبات فرهنگی جهانی و منطقه‌ای که ثبت «یلدا»، «افطار و سنت‌های وابسته آن» در حوزه میراث ناملموس و «۵۴ کاروانسرا» در حوزه میراث ملموس به عنوان نمونه‌هایی از این اقدامات هستند.

معاون وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، توسعه و مردمی کردن حفاظت از میراث با تشکیل «انجمن خیرین میراث فرهنگی» (مردم نهاد) و «انجمن میراث فرهنگی» در سراسر کشور به ریاست استانداران، فرمانداران و حمایت از حقوق عامه و کمک بایسته به رشد و توسعه کشور از دیگر اقدامات مهم حفاظتی معاونت میراث فرهنگی در دولت سیزدهم عنوان کرد.

دارابی درباره برنامه‌های پیش رو معاونت میراث‌فرهنگی گفت: سال ۱۴۰۳ را در معاونت میراث‌فرهنگی «سال حفاظت از محوطه‌ها و مقاوم‌سازی بنا‌های تاریخی» اعلام کرده‌ایم. افزایش ضریب امنیتی در حوزه حفاظت فیزیکی و الکترونیکی، تلاش برای اتمام مرمت‌های نیمه کاره، کیفیت بخشی به اقدامات و پروژه‌های مرمت بناها، نظام‌مند کردن و فعال کردن شورا‌های فنی استان‌ها، تدوین سند ملی میراث‌فرهنگی، آیین‌نامه ارزشیابی میراث‌داران تمدنی از جمله برنامه‌های مهم در سال پیش رو است.

او در پایان افزود: امروز میزبان عزیزانی از خیل عظیم حافظان میراث فرهنگی هستیم و از استادان و هنرمندان تلاشگر، خیران و همه کنشگران و فعالانی که در قامت‌های مختلف اجتماعی حفاظت و احیای این میراث گرانبها را تحقق  بخشیده‌اند سپاسگزاری می کنیم.

 

دیگر خبرها

  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه
  • تلاش دولت سیزدهم به مهار تورم و توسعه روابط بین‌الملل منجر شد
  • اختصاص ۹۱ میلیارد تومان برای تملک بنا‌های تاریخی در سال ۱۴۰۲
  • زمینه همکاری و توسعه روابط بین کرمان و روسیه وجود دارد
  • همکاری با ایران اولویت سیاست خارجه روسیه است
  • هرمزگان رتبه نخست صدور گواهی کشف معادن در کشور
  • هرمزگان رتبه نخست صدور گواهی کشف معادن کشور
  • سخنگوی وزارت خارجه : روابط ما با اردن دوستانه است/ کشورهای منطقه « تنبیه متجاوز » را حمایت کنند
  • تأکید رهبر کره شمالی بر توسعه روابط پایدار با چین
  • تأکید رهبر کره شمالی بر توسعه روابط پایدار و بلندمدت با چین