Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@09:20:02 GMT

موگرینی خواستار خویشتنداری در غرب آسیا شد

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۲۳۱۵

به گزارش فارس، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا صبح امروز دوشنبه در آغاز نشست شواری خارجی اروپا در لوکزامبورگ گفت که در نشست امروز، طیف گسترده‌ای از مسایل در  مورد بحث قرار می‌گیرد.

وی نخست به سالگرد امضای توافق میان یونان و مقدونیه اشاره کرد و گفت که وزرای خارجه و دفاعی ۲۸ کشور در جلسه امروز حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعالیت‌های دفاعی بیشتری باید صورت بگیرد و  در نشست امروز به این پرداخته می‌شود که اتحادیه اروپا چطور می‌تواند در شرایطی که به این اتحادیه نیاز است،  نقش بیشتری در جهان داشته باشد. تحولات سودان دیگر موضوعی بود که بنابر اعلام مسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا در دستور کار نشست امروز قرار دارد.

موگرینی همچنین گفت که با حضور وزیر خارجه اردن علاوه بر روابط دوجانبه به تحولات منطقه غرب آسیا هم پرداخته خواهد شد. وی در پاسخ به خبرنگاری درباره تحولات منطقه  و خلیج فارس هم گفت: «شما دیدید که در روزهای گذشته ما خواستار حداکثر خویشتنداری بودیم و من فکر می‌کنم این حرف «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد مبنی بر اینکه جهان دیگر نمی‌تواند بحران دیگری را به ویژه در  چنین منطقه‌ای تحمل کند را رویکردی هوشمندانه می‌دانم و قطعا در این مورد با وزرا صحبت خواهیم کرد... و یک بار دیگر می‌گویم که نهایت خویشتنداری باید رعایت شود.»

مسئول سیاست‌خارجی اروپا همچنین با اشاره به نقش اردن در منطقه و ارتباط این کشور با اروپا هم گفت که قطعا با وزیر اردنی درباره مسایل مربوط به فلسطینیان و اسرائیل هم صحبت خواهد شد و راهکار دو دولتی باید حفظ شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۲۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: اتحادیه اروپا نمی‌تواند سپاه را «تروریستی» اعلام کند

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی گفت که این اتحادیه در شرایط فعلی نمی‌تواند سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران را «تروریستی» اعلام کند.

به گزارش مشرق، «جوزپ بورل» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با روزنامه لوموند در این باره گفت: «ما بارها درباره افزودن سپاه پاسداران به فهرست سازمان‌های تروریستی صحبت کرده‌ایم و این کاری بود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا انجام داد، با این وجود مقام قضایی اتحادیه اروپا باید تشخیص دهد که سپاه مرتکب اقدام تروریستی شده است و در حال حاضر چنین نیست.»

وی درباره تحریم‌های جدید علیه تهران نیز گفت: این اقدام ابتدا مستلزم وجود چیزهایی است که قابل تحریم باشد.

بورل همچنین تاکید کرد: در پی پاسخ احتمالی اسرائیل به حمله‌ای که ایران با پهپاد و موشک انجام داده است، به نفع همه است که شاهد رویارویی منطقه‌ای نباشیم.

وی تاکید کرد: اتحادیه اروپا قدرت دیپلماتیک دارد و هدفش کاهش تنش در منطقه از طریق روابط خود با تل‌آویو و کشورهای عضو، به ویژه آلمان، و متحدان بین‌المللی آن مانند واشنگتن است.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درپی پاسخ تنبیهی جمهوری اسلامی ایران خواستار تحریم کشورمان و قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست به اصطلاح «تروریسم» اتحادیه اروپا شد.

روابط عمومی کل سپاه بامداد روز یکشنبه در اطلاعیه‌ای از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، از حمله و اصابت موفق ده‌ها فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

این حملات علاوه بر تخریب مواضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از جمله پایگاه اطلاعاتی در منطقه «جبل الشیخ» و پایگاه هوایی «نواتیم»، هزینه‌های هنگفتی نیز برای رژیم صهیونیستی و سامانه‌های پدافند هوایی آن به همراه داشته است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • فون درلاین خواستار خویشتنداری در خاورمیانه شد
  • بورل: غزه مثل سطح ماه شده؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست
  • اتحادیه اروپا : غزه مثل سطح ماه شده ؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست
  • سایه درگیری‌های جهانی بر سر نشست اقتصادی اروپا
  • رقابت اسرائیل و اوکراین برای جلب توجه غرب در نشست سران اروپا
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: به امنیت اسرائیل متعهد هستیم
  • حمایت بورل از رژیم صهیونیستی
  • اتحادیه اروپا بزودی درباره ارسال ضدهوایی به اوکراین تصمیم نمی‌گیرد
  • نمی‌توانیم سپاه را «تروریستی» اعلام کنیم
  • بورل: اتحادیه اروپا نمی‌تواند سپاه را «تروریستی» اعلام کند