Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز، دوشنبه 27 خرداد، هنگام دریافت استوارنامه آقای  «فیلیپ تی یبو»، سفیر جدید فرانسه در تهران، گفت: ایران و فرانسه در سال‌های اخیر، افق روشنی را برای آینده روابط مشترک خود ترسیم کرده‌اند و بدین لحاظ تسریع در اجرای توافقات، ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی با اشاره به صبر و خویشتنداری ایران طی یک سال گذشته به درخواست فرانسه و اتحادیه اروپا برای جبران اثرات و تبعات خروج آمریکا از برجام، اظهار کرد: شرایط کنونی حساس است و فرانسه همچنان فرصت دارد در کنار دیگر اعضای برجام، و در فرصت بسیار کوتاهی که وجود دارد، نقش تاریخی خود را برای حفظ این توافق ایفا کند چرا که بی‌تردید از بین رفتن برجام، به نفع ایران، فرانسه، منطقه و جهان نیست.

روحانی تأکید کرد: اراده تهران روابط صمیمی با پاریس، انجام تعهدات در مسئله برجام و همکاری و مشارکت فعالانه برای ثبات و امنیت منطقه و بویژه ادامه مبارزه با تروریسم است.

رئیس‌جمهور همچنین تأکید کرد که برخی موضوعات از جمله واردات دارو و تجهیزات پزشکی، قطعات یدکی هواپیماهای مسافربری، تجارت مواد غذایی و یا قطعات برخی کارخانه‌ها که بر نیازمندی‌ها و اشتغال مردم اثر می‌گذارند، فرای مسئله برجام و حتی روابط دوجانبه هستند و ایجاد محدودیت و ممنوعیت در این قبیل کالاها از سوی آمریکا کاملا غیرانسانی بوده و نشان از جنگ اقتصادی گسترده‌ای است که آمریکا علیه تک تک آحاد مردم ایران آغاز کرده است.

آقای فیلیپ تی یبو، سفیر جدید فرانسه در تهران، نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام گرم رئیس‌جمهور فرانسه به دکتر روحانی و تقدیم استوارنامه خود، اظهار کرد: فرانسه مصمم است روابط خود را با ایران در همه عرصه ها هرچه بیشتر توسعه دهد.

وی با بیان اینکه دولت فرانسه از هیچ تلاشی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی با تهران دریغ نخواهد کرد، افزود: تهران به تمام تعهداتش در برجام عمل کرده و فرانسه می‌کوشد این توافق را که از حمایت جامعه جهانی برخوردار است، حفظ کند.

سفیر فرانسه با بیان اینکه کشورش از افزایش تنش‌ها در منطقه نگران است، گفت: پاریس برای رایزنی با ایران درباره ثبات و امنیت منطقه آماگی دارد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: حجت الاسلام روحانی برجام فرانسه اتحادیه اروپا تروریسم ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۲۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار فرانسه برای کمبود پلیس در المپیک پاریس

فرانسه راهکار جدیدی برای کمبود پلیس در راستای تامین امنیت المپیک پاریس در نظر گرفته است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از لوموند؛ مقامات فرانسه در نظر دارند برای تامین امنیت المپیک و با توجه به کمبود پلیس، نیروهای شرکت‌های خصوصی امنیتی را به خدمت بگیرند.

هشدار ASOIF نسبت به تضعیف جنبش المپیک با پرداخت پول

به گفته این منبع؛ کمیته برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک پاریس از کمبود نیروهای پلیس برای تضمین برگزاری ایمن مسابقات خبر داد. یک گزینه جایگزین برای سازماندهی امنیت، مشارکت نیروهای امنیتی دیگر سازمان‌ها است.

بازی‌های المپیک پاریس از 26 جولای تا 11 آگوست 2024 (5 تا 21 مرداد) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راهکار فرانسه برای کمبود پلیس در المپیک پاریس
  • رئیس‌جمهور: اراده ایران و پاکستان بر توسعه روابط همه جانبه است
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله مؤثر با هر گونه اجحاف به کشورهای اسلامی
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله موثر با هر گونه اجحاف به کشور‌های اسلامی
  • فرانسه: حضور ما در خاورمیانه باعث مهار تنش است!
  • اراده ایران در کنشگری فرامنطقه‌ای
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف: ترامپ برای مذاکره از من دعوت کرد
  • نتانیاهو دست به دامن فرانسه شد
  • نتانیاهو برای آتش‌بس با حزب‌الله دست به دامن فرانسه شد