Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@21:47:28 GMT

برگزاری طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه لرستان

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۲۴۵۰

برگزاری طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه لرستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان، از برگزاری طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه شاخص استان خبرداد و گفت: این طرح با رویکرد تقویت فرهنگ دینی در جامعه برگزار می شود.

حجت الاسلام محمد حسن طباطبایی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان خرم آباد، افزود:  طرح « نشاط معنوی» با رویکرد جذب جوانان و نوجوانان به مساجد و تقویت فرهنگ دینی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان لرستان، اظهار داشت: طرح نشاط معنوی با هدف غنی سازی اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان در کشور به صورت همزمان برگزار می شود و تربیت قاریان برجسته، جذب علاقمندان به دوره های آموزشی قرآن و مفاهیم قرآنی، اذان و اقامه و تکمیل هسته فرهنگی در امامزادگان با حضور جوانان فرهیخته از نتایج برگزاری این دوره در سال های گذشته بوده است.

 

وی بیان کرد: تابستان امسال طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه شاخص استان لرستان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام طباطبایی، اذعان داشت: برگزاری خیمه های معرفتی، ارائه مشاوره های لازم، حضور مبلغین برجسته کشوری، برگزاری اردوهای مشارکتی از مهم ترین برنامه هایی است که در کنار طرح نشاط معنوی برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: در شرایطی که رهبر معظم انقلاب بارها و بارها در خصوص جبهه های جنگ نرم و استفاده از ظرفیت‌های جوانان برجسته و انقلابی سخن گفته و توصیاتی داشته اند اجرای طرح های این چنینی میتواند نگاهی دوباره به این مسئله باشد و زمینه را برای حضور، جذب و حمایت از این جوانان فراهم نماید.

 

حجت الاسلام طباطبایی، با بیان اینکه برنامه ریزی جهت غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان‏‏‏، حقیقتا سرمایه های گرانبهای این مرزو بوم اند‏‏‏،  افزود: لازم است تمامی نیروهای دلسوز فرهنگی و مجاهدان عرصه جنگ نرم،  نسبت به غنی سازی اوقات فراغت اهتمام داشته و آن را مغتنم شمارند.

 

وی اظهار کرد: جذب نسل جوان و نوجوان به بقاع متبرکه در جهت کادرسازی برای مدیریت بقاع متبرکه مخصوصا مراکز افق، تعامل و مشارکت با نهادهای فرهنگی همسو، جهت همپوشانی و وحدت رویه در انجام امور فرهنگی و ترویج معارف اسلامی و غنی نمودن اوقات فراغت دانش آموزان از اهداف مهم طرح نشاط معنوی است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان، بیان کرد:  زمان تبلیغات و ثبت نام مخاطبین طرح نشاط معنوی از۲۵ خرداد ماه آغاز شده و تا۱۲ تیر ۹۸ ادامه دارد.

 

حجت الاسلام طباطبایی، با اشاره به  زمان اجرای طرح، گفت: افتتاحیه طرح نشاط معنوی ۱۳ تیر، همزمان با ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها وشروع دهه کرامت و اختتامیه هم طی۲۹ مردادماه مصادف با عیدسعید غدیر خواهد بود.

پایان پیام/85

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز دهه کرامت اردبیل مجلس دهه کرامت در فارس اوقات فراغت کانون های مساجد غنی سازی اوقات فراغت خطبه نماز جمعه طرح نشاط معنوی اوقات فراغت افتتاحیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۲۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بیش از ۶ میلیون زائر در بقاع متبرکه کشور

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سیدمحمدکاظم موسوی متقی، مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به مقارن شدن ماه بهار قرآن و بهار طبیعت و اجرای طرح «ضیافت الهی» و «آرامش بهاری» در بقاع متبرکه سراسر کشور گفت: بر این اساس طبق آماری که از استان‌های مختلف جمع آوری شده است، از ابتدای اجرای طرح آرامش بهاری (از ۲۸ اسفندماه تا پنجم فروردین)، قریب به ۶ میلیون ۸۰۰ هزار زائر در بقاع متبرکه حضور یافتند.

وی با بیان اینکه اسکان در بقاع متبرکه به دو صورت رسمی (در اتاق و سوئیت) و اسکان موقت (در چادر و اسکان‌های اضطراری) صورت می‌پذیرد، اظهار کرد: جمعا ۱۹۷ هزار شب اسکان رسمی در بقاع متبرکه صورت گرفته که به ترتیب استان‌های خراسان رضوی با اسکان ۳۳ هزار زائر، استان اصفهان ۳۰ هزار نفر، استان خراسان جنوبی ۲۴ هزار نفر، استان فارس ۲۲ هزار نفر و استان سمنان با اسکان ۲۰۹۰۰ نفر شب اسکان، رتبه‌های اول تا پنجم را در اسکان زائر در زائرسرا و سوئیت به خود اختصاص داده‌اند.

موسوی متقی افزود: در کل کشور ۴۲۵ امامزاده امکان استقرار زائر را دارند که جمعا ۵ هزار و ۴۸۹ باب اتاق را شامل می‌شود که بر اساس آماری که از استان‌های مختلف کشور بدست ما رسیده از ۲۸ اسفند تا پایان پنجم فروردین حدود ۲۰۰ هزار نفر شب در زائرسرا‌ها اسکان داشته اند. همچنین در اسکان اضطراری که در جوار بقاع و در فضای پیرامونی آستان مقدس امامزادگان و کمپ‌های موقت صورت می‌پذیرد، حدود ۷۷۰ هزار نفر شب اسکان داشته‌اند.

وی عنوان کرد: یکی از برنامه‌هایی که در قالب طرح آرامش بهاری در نظر گرفته شده، برنامه افطاری ساده در ماه رمضان است. ممکن است خیلی از مسافران روزه نباشند، اما خیلی از مجاوران و ساکنان بومی که در جوار امامزادگان سکونت دارند در ایام ماه رمضان به بقاع مراجعه می‌کنند و در این ایام، ۹۸۰ امامزاده برنامه افطاری ساده را دارند و روزانه معادل ۹۵ تا ۱۰۰ هزار افطاری ساده در کشور توزیع می‌شود که خراسان رضوی با توزیع روزانه ۱۵ هزار افطاری ساده در این زمینه پیشرو بوده است و در استان اصفهان قریب به ۱۰ هزار افطاری ساده، استان فارس ۸ هزار، خوزستان ۷ هزار، یزد حدود ۵ هزار و ۵۰۰ و مازندران و هرمزگان ۶۰۰۰ افطاری ساده روزانه توزیع شده است.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: از دیگر برنامه‌های طرح آرامش بهاری، برگزاری جلسات تفسیر و جزء خوانی قرآن در بقاع متبرکه است که بر اساس آمار روزانه ۱۵۰ هزار نفر در جلسات جزء خوانی شرکت کرده اند و در جلسات تفسیر قرآن ۵۳ تا ۵۵ هزار نفر حضور دارند. همچنین تقریبا ۵۰۰ بقعه متبرکه سطح یک و دو، خیمه معرفت دارند و حدود ۷۰ هزار نفر تاکنون روزانه به خیمه‌های معرفت مراجعه کرده‌اند و از برنامه‌های این خیمه‌ها شامل مشاوره، برنامه‌های کودک و پاسخگویی به سوالات شرعی و غرفه‌های عفاف و حجاب بهره‌مند شده‌اند.

وی افزود: این آمار در روز ششم فروردین از سراسر کشور دریافت شده که در مقایسه با سال گذشته رشد ۱۰ درصدی را چه در عدد زائران که به امامزاده‌ها مشرف شده‌اند و چه در اسکان آن‌ها را نشان می‌دهد. بر اساس آمار، سال گذشته حدود ۱۵ هزار نفر در ایام نوروز به بقاع متبرکه مشرف شدند که امسال تاکنون حدود ۷ میلیون نفر بوده است و پیش بینی می‌شود با توجه به اینکه شب‌های قدر را در پیش داریم این عدد به ۱۵ میلیون نفر برسد. سال گذشته کل عدد اسکان در بقاع متبرکه ۳۷۵ هزار نفر شب بود و امسال تاکنون نزدیک ۲۰۰ هزار نفر بوده و پیش بینی می‌شود به ۵۰۰ هزار نفر شب اسکان برسد.

موسوی متقی تصریح کرد: طرح آرامش بهاری تابعی از سفر است به عنوان مثال در سال‌هایی که کرونا شیوع پیدا کرد و سیل آمد و سفر‌ها کم شد از طرح آرامش بهاری هم کمتر استقبال شد. در برخی سال‌ها آمار حضور بالای ۲۰ میلیون زائر را در بقاع متبرکه داشته ایم، امسال و سال گذشته با توجه به اینکه ایام نوروز با ماه رمضان مقارن شده، سفر‌ها کمتر شده و تقریبا ۱۳ تا ۱۴ میلیون زائر در ایام نوروز در بقاع متبرکه حضور یافته اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم شب‌های قدر در ۴۱ بقعه متبرکه هرمزگان
  • در طرح آرامش بهاری بیش از ۶ میلیون زایر در بقاع حضور یافته اند
  • سال‌های گذشته اسکان اضطراری یک میلیون نفر در بقاع متبرکه را تجربه کردیم
  • بیش از ۶ میلیون زائر در زائرسراها اسکان یافته اند
  • برگزاری مراسم شب‌های قدر در ۱۴۰۰ مسجد لرستان
  • برگزاری شب‌های قدر در ۴۱ بقعه متبرکه هرمزگان
  • بیش از ۶ میلیون زائر در بقاع متبرکه حضور یافته‌اند
  • حضور بیش از ۶ میلیون زائر در بقاع متبرکه کشور
  • زائران بقاع متبرکه خراسان جنوبی به ۲۰۵ هزار و ۶۰۷ زائر رسید
  • جایگاه حق سرگرمی از نگاه اسلام