Web Analytics Made Easy - Statcounter

منبع: خبرگزاری فرانسه برچسب ها: رویداد24 ، پاپ فرانسیس ، پاپ ، عکس روز ، عکاسی ، عکس دیدنی سرگرمی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 پاپ فرانسیس پاپ عکس روز عکاسی عکس دیدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۲۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف کلاه‌خود ۲۵۰۰ ساله

باستان‌شناسان بقایای یک کلاه‌خود ۲۵۰۰ساله ایلیری (یونان باستان) را در کرواسی کشف کردند.

به گزارش ایسنا، باستان‌شناسان به تازگی با کاوش در شبه جزیره «Pelješac» کرواسی یک کلاه‌خود ایلیری (یونان باستان) را از زیر خاک بیرون کشیده‌اند، که قدمت آن به قرن ششم قبل از میلاد بازمی‌گردد.

«انشنت اوریجینز» نوشته است این شیء دومین کلاه‌خود مشابهی بوده که در این محوطه باستان‌شناسی کشف شده است و بینش بیشتری را درباره سنت‌های آیینی و رزمی جوامع باستانی در امتداد ساحل شرقی آدریاتیک ارائه می‌دهد.

این کلاه‌خود در بنایی در نزدیکی تپه‌های خاکسپاری واقع در محوطه باستان‌شناسی کشف شده است و گمان می‌رود پیشکش شده باشد. به این ترتیب، این شیء نشان‌دهنده مهارت رزمی ایلیری‌های باستان است و همچنین نشان‌دهنده ساختار‌های پیچیده اجتماعی و باور‌های معنوی است.

وجود اشیاء مخصوص خاکسپاری، مانند سلاح‌های آهنین که در کنار نخستین کلاه‌خود کشف شده است، نشان می‌دهد این اشیاء به جنگجویان اشرافی تعلق داشته‌اند.

کاوشگران علاوه‌بر کلاه‌خودها، مجموعه قابل‌توجهی از اشیاء مخصوص خاکسپاری را در این محوطه کشف کردند که از جمله آن‌ها می‌توان به ۱۵ سنجاق‌سینه برنزی و نقره، زیورآلات برنز مارپیچ، سوزن و صد‌ها مهره شیشه‌ای و کهربایی اشاره کرد. همچنین یک نیم‌تاج برنز و بیش از ۳۰ ظرف به سبک یونانی که بسیاری از آن‌ها در کارگاه‌های معروف آتیک و ایتالیا تولید شده‌اند، نشان‌دهنده شبکه‌های فرهنگی و تجاری گسترده آن زمان است.

این یافته‌ها نه تنها از نظر تاریخی، بلکه به خاطر نقش‌شان در رابطه با تعاملات بین تمدن یونان و ایلیری نیز از اهمیت برخوردارند.

دیگر خبرها

  • ۲ مصدوم در تصادف جاده خاکی انابد بردسکن به روستای حسین آباد
  • اصفهان و پورتو؛ خواهرانی از جنس کاشی‌های آبی با دوستی ۵۰۰ ساله
  • اعتراض متفاوت و شوکه کننده به کریدور زنگه زور توسط کلیسای سرکیس مقدس + تصاویر
  • اجرای طرح آموزش ایمنی و ترافیک در مراغه
  • فلورانس رنسانسی؛ خواهر ایتالیایی اصفهان + عکس
  • فلورانس رنسانسی؛ خواهر ایتالیایی اصفهان
  • جشن هواداران اینتر در خیابان‌های میلان و در مقابل کلیسای معروف شهر پس از کسب بیستمین قهرمانی در سری آ / فیلم
  • کشف کلاه‌خود ۲۵۰۰ ساله
  • آموزش فرهنگ ترافیک به دانش آموزان روستایی در مراغه
  • معرفی کلاه کاسکت راپیدو