Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ اگر کاربر پسورد خود را فراموش کرده یا پسورد او توسط هکرها تغییر داده شده باشد، در پروسه فعلی تائید مالکیت اکانت، از طریق ایمیل فرمی را دریافت می‌کند که به وسیله آن می‌تواند برای بازیابی اکانت اینستاگرام خود اقدام کند. مشکل متد فعلی این است که در برخی مواقع، هکر به ایمیل شخص هم دسترسی دارد و مجددا می‌تواند روند به دست گرفتن کنترل اکانت اینستاگرام او را آغاز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در پروسه جدید از داخل خود اپ اطلاعات تماس کاربر مثل آدرس ایمیل ثانویه یا شماره تلفن او دریافت شده و سپس با ارسال یک کد 6 رقمی به همان آدرس، او می‌تواند برای بازیابی اکانت اینستاگرام خود اقدام کند. علاوه بر این پس از بازیابی حساب کاربری، اینستاگرام اطمینان حاصل می‌کند که هکرها از طریق دستگاه‌های دیگر به کد شش رقمی مذکور که برای صاحب اکانت فرستاده شده، دسترسی پیدا نکنند.

اینستاگرام همچنین اعلام کرده که این پروسه حتی در صورت تغییر پیدا کردن نام کاربری توسط هکرها، برای کاربر امکان بازیابی اکانتش را فراهم می‌کند. این مساله در شبکه اجتماعی محبوب بسیار متداول است به خصوص در مورد اکانت‌هایی که نام کاربری آن‌ها تک کلمه‌ای بوده یا نام کوچک کاربر باشد. به گزارش وبسایت Motherboard، تجارت این اکانت‌های مسروقه در فروم‌های زیرزمینی بسیار رواج دارد و گاهی اکانت‌ها تا ده‌ها هزار دلار فروخته می‌شوند.

اینستاگرام برای مقابله با این موضوع، روشی در پیش خواهد گرفت که بر اساس آن پس از اعمال هر تغییری در اکانت، هکر نمی‌تواند نام کاربری را برای مدتی در اختیار بگیرد. این قابلیت در حال حاضر برای کاربران اندروید در دسترس است و به زودی برای iOS هم اجرا می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایمیل دلار شبکه اجتماعی مشکلات هکرها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۲۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل واقعی قطعی مداوم سرویس‌های متا

ایتنا - متا، شرکت مادر پلتفرم‌هایی مانند فیس‌بوک، واتس‌اپ و اینستاگرام، از ابتدای سال میلادی  تاکنون حدود 33 بار خاموشی داشته است که شامل دو مورد از بزرگترین قطعی‌ها از سال 2022 بوده است.
متا، شرکت مادر پلتفرم‌هایی مانند فیس‌بوک، واتس‌اپ و اینستاگرام، از ابتدای سال میلادی  تاکنون حدود 33 بار خاموشی داشته است که شامل دو مورد از بزرگترین قطعی‌ها از سال 2022 بوده است.

به گزارش ایتنا، کارشناسان فناوری اعلام کردند که متا ممکن است یک سیستم بسیار پیچیده ایجاد کرده باشد. این امر ادامه فعالیت بدون وقفه را دشوار می‌کند. طبق گزارش دیلی میل، این درحالی است که این شرکت همچنان به کاهش تعداد کارمندان خود ادامه می‌دهد.

یکی از کارشناسان هشدار داد که مشکلات بدتر خواهد شد و قطعی‌ها را برای متا "وجودی" توصیف کرد.

در تاریخ 5 مارس و 3 آوریل سال جاری، خدمات فیس‌بوک، واتس‌اپ و اینستاگرام تقریباً به مدت دو ساعت قطع شدند.

بلافاصله پس از قطعی در 5 مارس، گروه هکر Anonymous مسئولیت یک حمله سایبری علیه این شرکت را بر عهده گرفت.

با این وجود، آنجلیک مدینا، رئیس اطلاعات سایبری Cisco Thousand Eyes، خاطرنشان کرد که خطای انسانی ممکن است محتمل‌ترین مقصر باشد، از جمله توسعه‌دهندگان متا که به‌روزرسانی‌ای را منتشر کردند که تعامل ضعیفی با بقیه زیرساخت‌ها دارد.

 

این گزارش‌ها 33 مورد «وخامت عملکرد» را بین اول ژانویه تا 5 آوریل ثبت کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 154 درصد افزایش داشته است. از آنجایی که قطعی‌ها برای شرکت بسیار پرهزینه است، معمولاً به سرعت رفع می‌شوند.

شایان ذکر است که در یک جلسه داخلی فیس‌بوک در سال 2019 که بعداً به The Verge درز کرد، مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا گفت که قطع شدن خدمات فیس‌بوک در حال جدی‌تر شدن است.

زاکربرگ به کارمندان گفت: «پیچیدگی سیستم‌ها در حال افزایش است، بنابراین چیزهایی که قبلاً اشتباه بودند، اکنون باعث خرابی سیستم‌ها می‌شوند.

دیگر خبرها

  • فیلم| واکنش اکانت‌اینستاگرام لالیگا به دو گل پیروزی بخش جود بلینگام در ال کلاسیکو با ترانه ایرانی
  • توییت جنجالی کاربر معروف روس درباره تحریم ها علیه ایران | عکس
  • مشاوره؛ حریمی امن برای بازیابی، تقویت و پیشرفت
  • دهه کرامت بهترین فرصت برای بازیابی جایگاه زنان در جامعه است
  • دلیل واقعی قطعی مداوم سرویس‌های متا
  • آموزش تصویری دریافت کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۳ + لینک سایت sanjesh.org
  • این افراد از کفترپرانی نان می خورند | کسب و کاری به نام کفترپرانی
  • اقدام مجلس نمایندگان آمریکا برای حفاظت از «داده‌های ۱۷۰میلیون کاربر»
  • ۷ اپلیکیشن انحصاری اندروید که آیفون از آن‌ها محروم است
  • بوستر موشک الکترون بازیابی می‌شود