Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

 ابراهیم بازیان در نشست خبری امروز خود گفت: مشکل اصلی امروز ما در روند بازسازی بانک‌ها هستند چراکه علی رغم مصوبات دولت، قرار بود بانک‌ها تا آخر خرداد با همه موارد عقد قرارداد کنند اما این روند به شکل کامل انجام نشده و به تاخیر افتاده است.


وی با اشاره به اینکه بنا شده است تا ١۵ تیرماه تمام مواردی که تشکیل پرونده داده‌اند به بانک‌ها معرفی شده و  پرداخت تسهیلات چه بلاعوض و چه معوض  برایشان صورت بگیرد، اظهار کرد: این روند از شنبه آغاز شده است و کمیته امداد و بنیاد مسکن مدعی هستند این روند کند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بازیان با بیان اینکه مجموع مسکن‌های آسیب دیده مناطق سیل زده ۳۰ هزار واحد بوده است، اظهار کرد: ۱۹ هزار واحد از این تعداد نیاز به تعمیرات داشته و ۱۱ هزار واحد نیز در مناطق شهری و روستایی احداثی بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه واحدهای تعمیری تا پایان مرداد ماه به پایان رسیده و واحدهای احداثی نیز تا پایان امسال به مددجویان تحویل داده می‌شود تصریح کرد: تا کنون برای حدود ۴۰ هزار واحد خسارت دیده برای دریافت خسارت از بیمه تشکیل پرونده شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۶ هزار ظرفیت جدید برای پذیرش مددجویان جدید به وجود آمده است ادامه داد: تا این لحظه ۱۰ هزار مددجو در این خصوص پذیرش شده‌اند و در ۲۲ استان در بخش خودکفایی اعلام خسارت شده است.

بازیان با اشاره به اینکه یکی از خدمات مهم کمیته امداد در حوزه مسکن است، افزود: مسکن یکی از مولفه‌های اصلی و تعیین کننده زندگی خانواده‌های ایرانی است و به دنبال شرایط اقتصادی اخیر نسبت مستاجرین و مالکان خانه در کشور جابجا شده که این مسئله نشان دهنده عدم توجه به مسکن خودکفا در کشور است.

مدیرکل دفتر تامین مسکن امور مهندسی ساختمان کمیته امداد با اشاره به اینکه شاخص‌های بازار عرضه و تقاضای مسکن نشان می‌دهد که بازار تولید از نیاز کشور عقب‌تر است توضیح داد: آمارها نشان می‌دهد توجه به بافت‌های فرسوده، بافت‌های نیازمند بهسازی و نوسازی و همچنین مسکن‌های در حال تخریب روند کندی داشته و حوادث اخیر نیز حجم تخریب مسکن روستایی و شهری را افزایش داده است. این آمارها هشدار می‌دهد که باید هر چه زودتر و وسیع‌تر نسبت به تامین مسکن به ویژه برای دهک‌های پایین جامعه اقدام کنیم تا امکان تامین مسکن برای آن فراهم شود.

بازیان با بیان اینکه خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد از ضعیف‌ترین اقشار هستند ادامه داد: تعداد مستاجرین این اقشار زیاد و تعداد مالکان مسکن آنها بسیار کم است. مسئله تامین مسکن برای آنها ضروری است و در این راستا کمیته امداد چند رویکرد را اتخاذ کرده است. رویکرد نخست استفاده از سیاست‌های دولت و بهره برداری از تسهیلات و معافیت‌های اخذ جواز و انشعابات خدمات در این حوزه است. رویکرد دوم نیز به این موضوع اشاره دارد که در کنار تسهیلات بانکی و مصوبات دولت بتوانیم کمک‌های مکمل را در جهت پرداختن به مسکن مددجویان استفاده کنیم که از جمله این کمک‌ها منابع قرض‌الحسنه بوده است.

وی با بیان اینکه خرید مسکن شهری، احداث مسکن شهری و روستایی، تعمیرات، خدمات جانبی مسکن، تاسیس سرویس‌های بهداشتی و … از ماموریت‌های کمیته امداد در این حوزه بوده است، ادامه داد: در سال ۹۷ علی رغم اینکه بر اساس برنامه مصوب بنا بوده تا کمیته امداد ۶۰ هزار خدمت را ارائه کند، بر اساس گزارش کمی این تعداد به ۱۲۰ هزار خدمت رسیده که افزایش ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

به گفته وی اعتبارات این حوزه نه تنها تخصیص ۱۰۰ درصدی داشته بلکه بیش از میزان تخصیص نیز با کمک مشارکت جویی خیران در کنار منابع کمیته امداد محقق شده است.

مدیرکل دفتر تامین مسکن امور مهندسی ساختمان کمیته امداد با بیان اینکه در کرمانشاه نیز ۵۲۰۰ واحد مسکونی احداث شده و ماموریت کمیته امداد در خصوص احداث مسکن مددجویان در مناطق زلزله زده به شکل ۱۰۰ درصدی محقق شده است، ادامه داد: کمیته امداد مناسب‌ترین و مقاوم‌ترین خانه‌ها را در کرمانشاه احداث کرده است. همچنین با پرداخت تسهیلات به مددجویان مشارکت آنها را به تصویر کشیدیم. همچنین کمیته امداد از ظرفیت همه نهادها و دستگاه‌ها از جمله بنیاد مسکن، سپاه و … در کنار همراهی دولت استفاده کرده است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ نیز باید کمیته امداد ۵۵ هزار خدمات را معادل ۸۸۵ میلیارد تومان ارائه دهد تصریح کرد: اعلام می‌کنیم که همچون سال گذشته میزان خدمات ارائه شده از سوی کمیته امداد در بخش مسکن به بیش از دو برابر خواهد رسید.

مدیرکل دفتر تامین مسکن امور مهندسی ساختمان کمیته امداد با تاکید بر اینکه اولویت کمیته امداد در سال جاری مناطق سیل زده است گفت: تا پایان مرداد ماه همه ۲۰ هزار مورد تعمیرات مسکن در مناطق سیل زده به پایان می‌رسد و ساخت ۱۰ هزار واحد نیز تا پایان سال به اتمام خواهد رسید. تا این لحظه احداث ۱۰۰۰ واحد تعمیراتی شروع شده است.

وی در ادامه از تفاهم‌نامه با سازمان مدیریت برنامه ریزی برای احداث ۱۷ هزار واحد مسکونی در سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و کرمان خبر داد و گفت: برای این خصوص ۱,۰۰۰ میلیارد ریال بودجه تخصیص یافته که می‌تواند مشکل مسکن در این مناطق را به شکل بنیادی برطرف کند. سال ۹۸ سال تحول و دگرگونی در حوزه تامین مسکن است و اگر با سال ۹۴ که آغاز فعالیت آقای فتاح در کمیته امداد بود مقایسه کنیم خدمات کمیته امداد در حوزه مسکن تا امسال به بیش از سه یا چهار برابر رسیده است.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۲۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها

روند واگذاری بناهای تاریخی واقع در مناطق روستایی به دهیاری‌ها بررسی و بر اختصاص تسهیلات کم بهره برای بازسازی این بناها تأکید شد.

به گزارش ایسنا، نشست مشترک سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی با حضور مسئولین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مهیار نورعلی معاون امور دهیاری‌ها و اشکان جعفرکریمی مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد.

مهیار نورعلی معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشوراعلام کرد: در این نشست مقرر شد وفق مفاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک، بناهای تاریخی واقع در مناطق روستایی کشور به دهیاری‌ها و شرکت‌های تعاونی دهیاری ها واگذار شود.

وی افزود: دراین تفاهم‌نامه همچنین مقرر شد، منابع مالی مورد نیاز برای بازسازی این بناها نیز از طریق اختصاص تسهیلات کم بهره تأمین و با همکاری بنیاد مسکن و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط، مشکلات دسترسی و ساختاری آنها مرتفع شود.
 
بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، در این جلسه عنوان شد که این اقدام می‌تواند ضمن حفظ و احیای بناهای تاریخی واقع در مناطق روستایی به عنوان میراث فرهنگی کشور، موجب توسعه زیرساخت های گردشگری و رونق کسب و کار در روستاها و درآمدزایی برای دهیاری ها و شرکت های تعاونی دهیاری ها شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان
  • لزوم تعیین تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • لزوم تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • احداث و تعمیر بیش از هزار واحد مسکونی مددجویی در البرز
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری
  • احداث و تعمیر ۱۰۹۳ واحد مسکونی مددجویان در البرز
  • انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی