Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@22:57:43 GMT

طرح «احسان مسجد» برای اولین بار در زنجان اجرا شد

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۲۶۱۲

طرح «احسان مسجد» برای اولین بار در زنجان اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الا سلام مسعود صفی یاری ظهر دوشنبه در جلسه ستاد کاهش آسیب‌های اجتماعی در محل سازمان تبلیغات اسلامی، از اهدای ۴ سری جهیزیه به خانواده‌های نیازمند در قالب طرح «احسان مسجد» خبر داد و افزود: طرح «احسان مسجد» برای اولین بار در زنجان اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: تمام نهادهای دولتی می‌توانند در بحث اهدای جهیزیه به نیازمندان مشارکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان بابیان اینکه بالا رفتن سن ازدواج و بیکاری مهم‌ترین علت وقوع آسیب‌های اجتماعی است، گفت: در راستای کمک به خانواده‌های بی‌بضاعت با همکاری و کمک خیرین و مدیریت امام جماعت مساجد نسبت به تأمین جهیزیه اقدام شد.

صفی یاری تأکید کرد: ۴ مورد جهیزیه شامل تلویزیون، یخچال، فرش، اجاق‌گاز، ماشین لباسشویی تحویل خانواده‌های کم‌درآمد شهرستان شد.

وی اهدای مستقیم جهیزیه به نیازمندان را امری انسانی دانست و افزود: برای حل مشکل ازدواج جوانان باید ریشه و موانع شناسایی شود و یکی از مهم‌ترین این موانع بیکاری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان افزود: باید عزم همگانی برای کاهش یا جلوگیری از روند رو به رشد آسیب‌های اجتماعی در جامعه وجود داشته باشد.

صفی یاری ابراز کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی تنها نهادی است که به‌صورت تشکیلاتی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی وارد عمل شده است و در طول سال در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ها و فعالیت های خوبی انجام می‌دهد.

کد خبر 4643009

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان تبلیغات اسلامی آسیبهای اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۲۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم خواهان نقش‌آفرینی در حوزه آسیب‌های اجتماعی هستند

دبیر کارگروه اعتیاد وزارت کشور و شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بدنه مردمی، تشنه کمک و نقش‌آفرینی در حوزه آسیب‌های اجتماعی و به دنبال این است که محله و شهر خود را از این آسیب‌ها پاک کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، ابوالحسن صفرپور در حاشیه بازدید از خانه سبز با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری مشهد در حوزه پیشگیری از اعتیاد، در کشور کم‌نظیر و ارزشمند است، گفت: یکی از این اقدامات، طرح شهید مهرورزی است که با مشارکت ظرفیت‌های مردمی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه استقبال عمومی از طرح «مهرورزی» بسیار خوب بوده است، افزود: این استقبال نشان می‌دهد که بدنه مردمی، تشنه کمک و نقش‌آفرینی در حوزه آسیب‌های اجتماعی است و به دنبال این هستند که محله و شهر خود را از این آسیب‌ها پاک کنند.

دبیر کارگروه اعتیاد وزارت کشور و شورای عالی انقلاب فرهنگی، نقطه قوت طرح «مهرورزی» را ساماندهی و بهره‌گیری از ظرفیت افراد آموزش‌دیده در محلات و مساجد و مدارس دانست و افزود: این نقش‌آفرینی افراد صاحب دانش در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، بسیار حائز اهمیت است.

صفرپور با بیان این که شهرداری مشهد فهم مترقی و رو به جلویی در حوزه آسیب‌های اجتماعی دارد، تصریح کرد: به مشارکت طلبیدن مردم و تمرکز بر پیشگیری از اعتیاد، به ویژه با محوریت نوجوانان و بانوان مصادیق این فهم مترقی است.

وی گفت: البته باید توجه داشت که این موضوع، نشان از بی‌اهمیت بودن حوزه درمان و صیانت و یا بی‌توجهی شهرداری مشهد به این حوزه نیست ولی ضرورت امروز جامعه ما، موضوع «پیشگیری» است که شهرداری مشهد به خوبی آن را درک کرده است.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • نونهالان از سنین پایین در مسیر تربیت دینی قرار گیرند
  • حسینیه تکیه تاریخی مسجد یری پایین شهر زنجان مرمت می‌شود
  • انجام بیش از ۵۰۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مراکز ملکی و غیر ملکی
  • اجرای طرح آموزشی توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار
  • لزوم راه اندازی مرکز شوق زندگی در کرمان/ انسجام بخشی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان
  • عملکرد شهرداری مشهد در حوزه پیشگیری از اعتیاد کم‌نظیر است
  • مردم خواهان نقش‌آفرینی در حوزه آسیب‌های اجتماعی هستند
  • انجام اولین عمل جراحی ترمیم دنده‌های شکسته در بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان
  • عمل جراحی ترمیم دنده‌های شکسته در زنجان برای اولین بار انجام شد
  • (ویدئو) موشک‌های ایرانی برای اولین بار بر فراز آسمان مسجد الاقصی