Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@12:06:18 GMT

شرایط اسناد عادی در قانون تعیین و تکلیف شود

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۲۶۲۳

شرایط اسناد عادی در قانون تعیین و تکلیف شود

حمزه نژاد با بیان اینکه شرایط اسناد عادی را باید در قانون تعیین و تکلیف کنیم، گفت: اگر شرایط وضعیت عادی حل شود بسیاری از اختلاف‌ها و پرونده‌ها کاهش می‌یابد و باید شرایطی برای این مهم اندیشیده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان،« عزت‎الله حمزه‎نژاد» امروز(دوشنبه 27 خرداد) در نشست حقوق‌دانان استان با مسئولان قضایی استان اظهار کرد: کاهش اطاله دادرسی یکی از موضوعاتی است که برای این منظور امروز ما گرد هم آمدیم و  ضابطان قضایی یکی از مواردی بود که به آیین رسیدگی کمک شایانی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

قاضی مستشار دادگاه تجدید نظر استان گلستان  ادامه داد: وکیل حرف قاضی را بهتر متوجه می‎شود و قضای نیز حرف وکیل را بهتر درک می‎کند و استفاده از وکیل به روند اطاله دادرسی کمک می‎کند.

 

حمزه‎نژاد گفت: سازش یکی از رسالت‎های وکلا است و به نظر می‎رسد که این موضوع بسیار جدی گرفته نمی‎شود.

 

وی افزود: اصل نخست را در دادگاه‎ها به موضوع سازش بنا می‎گذاریم، در پرونده خانوادگی گاهی نگاه  همکاران ما  به گونه‌ای است که امکان سازش فراهم نیست و همواره تاکید کردیم که بنا به سازش باشد باید با موکل‎ها صحبت کنیم.

 

قاضی مستشار دادگاه تجدید نظر  استان گلستان  یادآور شد: دعاوی که جبهه کیفری ندارد وکلا پرونده‎ها را به این مسیر نکشانند و پرونده‎ها را به گونه‎ای مطرح نکنید که به این سمت برود و پس از بررسی برای رسیدگی حقوقی ارجاع داده شود.

 

حمزه نژاد با بیان اینکه شرایط اسناد عادی را باید در قانون تعیین و تکلیف کنیم، افزود: اگر شرایط وضعیت عادی حل شود  بسیاری از اختلاف‌ها و پرونده‌ها کاهش می‌یابد و  باید شرایطی برای این مهم اندیشیده شود.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز دهه کرامت اردبیل غنی سازی اوقات فراغت اوقات فراغت خطبه نماز جمعه خبرگزاری شبستان دهه کرامت در فارس شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کانون های مساجد اسناد عادی اطاله دادرسی دادگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۲۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۷ هزار واحد صنفی فعال در چهارمحال و بختیاری

حسن شمسی‌پور دهکردی تاکید کرد: پارسال ۱۸ هزار پروانه صنفی منقضی شده در استان تعیین‌تکلیف و سامان‌دهی شد.

وی افزود: از مجموع واحد‌های صنفی چهارمحال و بختیاری پروانه کسب ۲۱ هزار واحد منقضی شده بود که در یک‌سال اخیر ۱۸ هزار فقره آن تعیین‌تکلیف و سامان‌دهی شد.

شمسی‌پور بیشترین تخلف‌های صنفی را مربوط به واحد‌های بدون مجوز اعلام و تصریح کرد: افراد جامعه برای هر فعالیت صنفی مختلف باید علاوه بر تهیه مکان مناسب و اقلام شغلی، پروانه کسب و مجوز لازم را هم دریافت کنند.

بیشتر بخوانید

آغاز برنامه سلامت نوروزی و سلامت رمضان در چهارمحال و بختیاری

وی یادآور شد: در صورت فعالیت واحد‌های صنفی با پروانه منقضی، نسبت به جریمه و تنبیه‌های قانونی شامل تعطیلی موقت واحد تجاری و یا پلمب واحد کسب‌وکار اقدام می‌‎شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • وزش باد با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت در خلیج فارس، ۹ فروردین
  • افزایش سن بازنشستگی در سال ۱۴۰۳ تعیین تکلیف می‌شود؟
  • لزوم خودداری از هرگونه فعالیت دریایی در خلیج فارس
  • پرونده قتل در دزفول منجر به صلح و سازش شد
  • سازش پرونده قتل در دزفول
  • صلح و سازش یک پرونده قتل در دزفول
  • سازش در پرونده قتل پس از ۵ سال در دزفول
  • ۴۷ هزار واحد صنفی فعال در چهارمحال و بختیاری
  • اقبال شاکری: قانون نهضت ملی مسکن مختص به یک دولت و مجلس خاص نیست !/ هیچ اقدام بلندمدت در مورد مسکن اجاره‌ای انجام نشده + فیلم
  • اقبال شاکری : قانون نهضت ملی مسکن، مختص به یک دولت یا مجلس خاص نیست ! / هیچ اقدامی در مورد مسکن اجاره‌ای بلندمدت انجام نشده است + فیلم