Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-25@01:20:38 GMT

گل بِکشیم یا شیشه؟

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۲۷۱۲

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با بیان اینکه قاچاقچیان به دروغ تبلیغ می‌کنند که مصرف ماده مخدر گُل اعتیادآور نیست، گفت: در حال حاضر گرایش جوانان و دانش آموزان به این ماده مخدر افزایش یافته است.

به گزارش صدای ایران از ایسنا، محمدعلی اسدی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران افزود: با اقدامات مقابله‌ای که نیروی انتظامی انجام داده و جای تقدیر و تشکر دارد، جز شیشه و گُل ماده مخدر دیگری بازار را تحت تأثیر قرار نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شایع‌ترین ماده مخدر مصرفی در کشور تریاک و ماده مخدر صنعتی نیز شیشه و گُل است. در حال حاضر نیز گل جایگزین ماده مخدر شیشه شده است.
او افزود:نباید فکر کرد با از بین بردن یک ماده مخدر، دیگر موادی تولید نمی‌شود. در برهه‌ای تولید ۸۰۰۰ تنی تریاک در افغانستان به ۱۸۶ تن رسید و ما به ازای آن مافیای مواد مخدر صنعتی از کمبود مواد سنتی سوء استفاده کردند و مواد مخدری را وارد بازار کردند که چندین برابر مضرات بیشتری از مواد سنتی داشت.

تریاک گران و شیشه ۴۹ درصد ارزان شده است
او ادامه داد: امسال ما شاهد افزایش قیمت مواد مخدر در تریاک، هروئین و حشیش بوده‌ایم که تا ۱۷ درصد افزایش یافته ولی متأسفانه شاهد کاهش قیمت ۴۹ درصدی شیشه هستیم. آن نیز به این دلیل است که آشپزخانه‌های شیشه به کشور افغانستان رفته‌اند و اخیرا نیز ۸۵۰ کیلوگرم شیشه کشف شده است و محموله‌های پیش‌سازی ساخت شیشه را نیز اخیرا کشف کرده‌ایم که مقصد این محموله کشور افغانستان بود و به همین دلیل قیمت شیشه بیشترین کاهش را داشته است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: گل شیشه مواد مخدر صدای ایران ایران صدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۲۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴ کیلوگرم ماده مخدر شیشه در مرز بازرگان کشف شد

خالد جنگجو گفت: ماموران گمرک بازرگان حین کنترل مرز، به یک دستگاه تریلی مشکوک شده و آن را مورد بازرسی قرار دادند.

وی اضافه کرد: در بررسی این تریلی مشخص شد که ۱۴ کیلوگرم‌ شیشه در آن جاسازی شده که در حال خروج از مرز کشف و ضبط شد.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین برنامه های حوزه گمرکات جلوگیری از خروج مواد مخدر از طریق مرزهاست، گفت: علاوه توقیف خودرو، راننده نیز دستگیر و تحویل مراجع مربوطه شد.

جنگجو افزود: در راستای مقابله با قاچاق مواد مخدر همه اقدام‌های لازم مبنی بر استفاده حداکثری از دستگاه‌های کنترلی ایکس ری در دستور کار قرار گرفته است.

طی سه ماه گذشته بیش از ۲۵ کیلوگرم شیشه از خودروهای مختلف در مرز بازرگان کشف شده است.

بازرگان، مرز بین ایران و ترکیه است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در یک منزل مسکونی
  • مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم
  • کشف محموله تریاک در پوشش بار هندوانه در قم
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با تلاش پلیس قم
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز
  • ۱۴ کیلوگرم ماده مخدر شیشه در مرز بازرگان کشف شد
  • کشف ۲۵ کیلو ماده مخدر شیشه در سیریک
  • کشف ۸ کیلوگرم تریاک در ابهر