Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-20@00:45:58 GMT

۱۳۰۰ قطعه داخلی‌سازی شد

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۲۸۴۵

۱۳۰۰ قطعه داخلی‌سازی شد

تین‌نیوز | 

 رئیس کمیسیون صنایع و معادن اتاق بازرگانی ایران گفت: در شرایط فعلی تحریم که امکان تامین تجهیزات و قطعات وجود ندارد، با اعتماد به جوانان و دانشگاهیان و مقوله آموزش، توانسته‌ایم گام‌های مناسبی برداریم.

به گزارش ایسنا به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، بهرام شکوری در ششمین همایش جایزه بهره‌وری معادن و صنایع معدنی ایران، اظهار کرد: ساخت ۱۳۰۰ قلم قطعه با یک دهم قیمت تمام شده، از جمله این اقدامات است و موجب حذف ارز تخصیصی برای این موارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با ارتقای بهره‌وری، قیمت تمام شده کالاها کاهش و منافع جمعی افزایش می‌یابد. در جهان بیشترین محصول با کمترین قیمت تولید می‌شود و در شرکت‌ها، ضایعات به صفر رسیده است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن اتاق بازرگانی ایران افزود: شاخص‌های بهره‌وری بخش خصوصی در مقایسه با بخش دولتی، به شاخص‌های جهانی نزدیک‌تر است.

وی با اشاره به ارتباط دانشگاه و صنعت گفت: این ارتباط باید به صورتی باشد که پژوهش‌ها و پایان‌نامه‌ها بتواند مشکلات بخش خصوصی را رفع کند.

شکوری افزود: منافع حاصله از این روند می‌تواند سهمی بسیار بالاتر از حق مشاوره ایجاد کند. مهمترین مولفه برای ما به عنوان بخش خصوصی، رقابتی شدن تولید، کاهش قیمت تمام شده و افزایش سود بیشتر و در نتیجه توسعه کسب و کار با ارتقای بهره‌وری است.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: اتاق بازرگانی ایران صنایع معدنی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۲۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حراج ۲۵۲ کیلو طلا به قیمت ۴ میلیارد و ۸۶۶ میلیون تومان

طبق اعلام مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هجدهمین حراج شمش طلا با معامله ۲۵۲ قطعه شمش یک کیلوگرمی به پایان رسید.

به گزارش ایسنا، در هجدهمین حراج شمش طلا استاندارد ۲۵۲ قطعه شمش یک کیلوگرمی با عیار ۹۹۵ معامله شد.

گفتنی است؛ طی جلسه معاملاتی امروز و در دو عرضه عمده و خرد، در مجموع ۴۵۹ قطعه شمش طلای استاندارد از سوی صادرکنندگان عرضه شد. همچنین، میانگین قیمت شمش‌های طلای معامله شده در این روز، چهار میلیارد و ۸۶۶ میلیون تومان به ثبت رسید.

دیگر خبرها

  • چرا مونتاژکاران هر شش ماه قیمت را بالا میبرند، اما خودروسازان داخلی نه
  • بازسازی آسیب‌های معدنکاری با اصلاح قانون معادن
  • آغاز آماده سازی زمین های نهضت ملی مسکن در سمنان
  • اختصاص قطعه زمین مسکونی به زوج های جوان در سهند
  • پیشرفت ۸۰ درصدی فاز دوم پروژه اصلاح شبکه داخلی ارمو دره شهر
  • تاکید استاندار خوزستان بر تامین پوشاک مورد نیاز صنایع استان از تولیدکنندگان داخلی
  • حراج ۲۵۲ کیلو طلا به قیمت ۴ میلیارد و ۸۶۶ میلیون تومان
  • 5 طراحی نوآورانه کشوهای گوشه آشپزخانه: بهبود دسترسی و بهره‌وری از فضا
  • قیمت روز انواع سکه و طلا +جدول
  • فراخوان انتخاب برترین‌های صنعتی و معدنی ۱۴۰۳ در چهارمحال و بختیاری