Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی فرخزاد روز دوشنبه در حاشیه مراسم افتتاح سامانه نوین آبیاری در روستای آجربند از توابع بخش مرکزی قزوین افزود: خوشبختانه طرح های نوین آبیاری به صورت مشارکتی توسط دولت و مردم اجرایی می شوند و می توانند در کاهش برداشت آب از منابع زیر زمینی موثر باشند.
وی با بیان اینکه معضل بهره‌برداری از منابع آب زیرزمینی از مشکلات اساسی استان است، اظهار داشت: تسریع در روند اجرای طرح‌هایی با محوریت مصرف بهینه آب باید در دستور کار مسئولان قرار گرفته و همه تلاش کنند مشکلات کمبود آب برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرخزاد به پرداخت خسارات ناشی از سیل در بخش کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: پرداخت خسارت‌های ناشی از سیل اخیر در استان با جدیت دنبال می شود و با کمک تسهیلات کم بهره و اعتبارات ماده ۱۰ مدیریت بحران که در حدود ۶۰ میلیارد ریال است به دنبال جبران خسارات‌ها در این بخش هستیم.
این مسئول همچنین تاکید کرد: کمک به کشاورزان برای جبران خسارات ناشی از سیل از اولویت های دولت است و به زودی حمایت های لازم در این زمینه اعمال می شود.

فرخ زاد در پایان ۲۷ مردادماه روز بیابان زدایی را به همه دست اندرکاران و متولیان استان در این زمینه تبریک گفته و از زحمات آنها تشکر کرد.
۹۹۲۵* ۶۱۰۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان قزوین جهاد کشاورزی سامانه آبیاری نوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۳۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت تراز آب های زیرزمینی در کهگیلویه/توقف کشت برنج با آب زیرزمینی

سید هادی خاضعی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: به دلیل اهمیت مسئله آب در کشور دولت سیزدهم تلاش‌های زیادی را برای رفع چالش‌های این بخش انجام داده است.

وی با اشاره به بخشی از این اقدامات در شهرستان کهگیلویه تصریح کرد: پروژه‌های آبی در شهرستان نسبت به دوره‌های گذشته از لحاظ تخصیص اعتبار مالی و پیشرفت فیزیکی نسبتاً خوب هستند و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد اتمام عملیات اجرایی و بهره برداری برخی از این پروژه‌ها در شهرستان باشیم.

خاضعی هشدار داد: در بخش آب‌های زیرزمینی شهرستان متأسفانه شاهد افت تراز آب هستیم و وضعیت منابع آب زیرزمینی نسبت به فروردین ماه سال گذشته و شرایط نرمال ۶ تا ۸ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: ممنوعیت کشت برنج تحت پوشش چاه‌های کشاورزی یکی از درخواست‌های جدی برای جلوگیری از افزایش افت آب‌های زیرزمینی است.

خاضعی افزود: برداشت آب از چاه‌ها برای انجام کشت برنج در حال آسیب زدن به سفره‌های زیرزمینی است.

وی تاکید کرد: باید کشت برنج با استفاده از آب‌های زیرزمینی در شهرستان متوقف گردد.

رئیس امور منابع آب شهرستان کهگیلویه گفت: نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌ها افزون بر کنترل و نظارت بر میزان برداشت آب‌های زیرزمینی از اضافه برداشت آب‌های این منابع به شدت جلوگیری می‌کند.

خاضعی افزود: با نصب کنتور هوشمند کشاورزان بیشتر از پروانه بهره برداری نمی‌توانند از چاه‌ها آب برداشت کنند.

وی در این نشست با اشاره به مشکلات ایستگاههای پمپاژ و سرآب بند جوهای سنتی ابراز داشت: این موضوع یکی از دغدغه‌های برخی از کشاورزان شهرستان بوده که نیاز به بررسی و همکاری‌های لازم نسبت به ترمیم آنها وجود دارد.

خاضعی صیانت از منابع آب‌های زیرزمینی و جلوگیری از حفر چاه غیرمجاز و پرو مسلوب المنفعه نمودن چاه‌های محفوره غیرمجاز را با توجه به اهمیتی که در جلوگیری از تشدید افت آب‌های زیرزمینی و کاهش منابع آبی و ایجاد فرو چاله‌ها و فرونشست زمین دارد، بسیار حائز اهمیت دانست.

رئیس امور منابع آب کهگیلویه پر و مسلوب المنفعه نمودن چاه‌های محفوره غیرمجاز، نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌ها و تمدید پروانه‌ها را از اولویت‌های کاری اداره مربوطه عنوان کرد.

کد خبر 6088552

دیگر خبرها

  • ادامه آبیاری نخلستان‌های آبپخش تا برداشت محصول
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • افت تراز آب های زیرزمینی در کهگیلویه/توقف کشت برنج با آب زیرزمینی
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • انسداد ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • برداشت ۲۲ میلیون مترمکعب آب غیرمجاز از چاه‌های غیرمجاز در قم
  • کشتار غیرمجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • کشتار غیرمجاز دام در روستاهای گردشگری معضل جدی است