Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@08:16:10 GMT

سوختن 150هکتار از مراتع روستای الگان

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۳۱۷۳

سوختن 150هکتار از مراتع روستای الگان

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با اشاره به آتش‌سوزی روز گذشته در بخش خلجستان گفت: این آتش‌سوزی منجر به سوختن 150 هکتار از مراتع روستای الگان شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم، علی درودیان با اشاره به آتش‌سوزی روز گذشته در بخش خلجستان که منجر به سوختن 150 هکتار از مراتع روستای الگان شده است، گفت: این آتش‌سوزی بر اثر سوزاندن زباله‌های باغی توسط روستاییان رخ داده که حجم آن بسیار قابل توجه است چراکه ما طی سال گذشته فقط 60 هکتار آتش‌سوزی در کل اراضی ملی استان قم داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با اشاره به اینکه رسالت حفاظت از اراضی جنگلی و مرتعی استان قم بر عهده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم گذاشته شده است، اظهار کرد: نیروهای این مجموعه به تنهایی نمی‌توانند در مساحتی با وسعت بیش از 950 هزار هکتار به صورت مستمر حضور داشته باشند به همین علت امیدواریم دستگاه‌ها، نهادها و به ویژه مردم نسبت به حفاظت از اراضی ملی اهتمام جدی داشته باشند و همیار یگان حفاظت باشند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال بیش از 35 مورد آتش‌سوزی در اراضی مرتعی و جنگلی استان قم رخ داده است، اضافه کرد: بیش از 30 مورد از این آتش‌سوزی‌ها به دوره زمانی بعد از عید فطر اختصاص دارد که 15 مورد در سلفچگان، 13 مورد در خلجستان، پنج مورد در کهک و دو مورد در جعفریه رخ داده است.

درودیان افزود: با آتش‌سوزی روز گذشته آمار مراتع سوخته بخش خلجستان به 450 هکتار رسیده است که این نشان از بی‌احتیاطی افراد نسبت به اراضی مرتعی و جنگلی است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آتش سوزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۳۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه

چابک رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارزوئیه با اشاره به اینکه محموله بارگیری شده، چوب درخت گز و بدون مجوز حمل می‌باشد، گفت: در راستای سیاست‌های سازمانی و وظایف قانونی با متخلفان عرصه‌های منابع طبیعی قاطعانه برخورد می‌کنیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارزوئیه ادامه داد: برداشت و حمل هرگونه گیاه دارویی و چوب درختان جنگلی بدون اخذ مجوز از منابع طبیعی ممنوع بوده که بر اساس مواد یک تا سه قانون قاچاق اموال موضوع عایدات دولت، قاچاق کالا محسوب شده که علاوه بر ضبط مال، مجرم به پرداخت جزای نقدی و حبس محکوم می‌شود.

چابک افزود: حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است و مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و ... اطلاع رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • تزریق ۲۰۷ میلیون مترمکعب آب به سفره زیر زمینی
  • تخصیص ۸ میلیارد تومان به مرکز تحقیقات فسیل مراغه
  • تخصیص ۸ میلیارد تومان برای مرکز تحقیقات فسیل ایران در مراغه
  • کاهش ۷۰ درصدی خسارات سیل با اجرای عملیات آبخیزداری
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه