Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@10:40:58 GMT

ساخت و سازهای بستر رودخانه جاجرود شمیرانات تخریب شد

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۳۱۸۹

ساخت و سازهای بستر رودخانه جاجرود شمیرانات تخریب شد

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای تهران، راما حبیبی در این باره اظهار داشت: با تلاش اکیپ گشت و بازرسی و اخذ حکم قضائی، هزار مترمربع از اراضی بستر و حریم رودخانه جاجرود در منطقه‌ای گل و باغگل آزادسازی شد.

وی افزود: این اقدام در راستای قانون توزیع عادلانه آب و برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست امور منابع آب شمیرانات ادامه داد: در راستای حفاظت از بستر و حریم رودخانه‌ها و مجاری آب‌های سطحی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در بستر و حریم، گروه گشت و بازرسی به طور مداوم در حال گشت زنی در منطقه بوده و به محض برخورد با هرگونه تخلف اقدامات لازم جهت جلوگیری و رفع تصرف صورت می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: این امور به عنوان نماینده شرکت آب منطقه‌ای تهران همه ظرفیت خود را جهت ایمن سازی جریان آب رودخانه به کار گرفته است و در این راستا با هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز غیر برخورد می‌شود.

شهرستان شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک، شمال و شرق منطقه دو و بخش اعظمی از منطقه سه تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

تهرام/‌۸۱۳۸/‌/‏۱۳۴۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رودخانه تخریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۳۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه مورد نیاز در سال 1403 برای بزرگراه تهران شمال 15000میلیاردتومان، بودجه تخصیصی 165میلیارد تومان

به گزارش خبرآنلاین، این در حالی است که بر اساس قیمت‌های سال گذشته، تنها برای تکمیل باند برگشت قطعه دوم این آزادراه که هم‌اکنون در دست ساخت قرار دارد حداقل ۱۵‌هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: بر اساس برآوردهای سال قبل، برای ساخت قطعه ۳ آزادراه نیز اعتباری بالغ بر ۱۲۰‌هزار میلیارد تومان موردنیاز است. اگرچه تامین همه این اعتبار موردنیاز، در یک‌سال امکان‌پذیر نیست و در بهترین حالت تکمیل قطعه ۳ آزادراه تا ۱۴۱۰ زمان می‌برد اما اعتبار ۱۶۵میلیاردی، اعتباری ناچیز برای کمک به تسریع فرآیند ساخت این آزادراه است.

هر چند با توجه به محدودیت منابع دولتی، عمده تامین مالی ساخت آزادراه از مسیرهای دیگری انجام می‌شود اما نباید فراموش کرد که حل معضل ترافیکی تهران به شمال تا زمان تکمیل و بهره‌برداری از هر ۴ قطعه آزادراه میسر نیست؛ چرا که در همان نقطه اتمام آزادراه به دلیل تشکیل قیف ترافیکی، در زمان‌های پیک سفر، ترافیک‌های سنگین شکل خواهد گرفت. 23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895720

دیگر خبرها

  • تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فومن
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه سیاهمزگی
  • انتقاد فرماندار شهرستان بستان آباد از اجرایی نشدن پایاب سد‌ها در این شهرستان
  • تخریب بند خاکی غیرمجاز در سرخس
  • ساخت وساز در حریم رودخانه سوادکوه نگران کننده است
  • ۸ شوال سالروز تخریب قبرستان بقیع و علم‌کشی در شمیران + فیلم و عکس
  • مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در خوزستان
  • بودجه مورد نیاز در سال 1403 برای بزرگراه تهران شمال 15000میلیاردتومان، بودجه تخصیصی 165میلیارد تومان
  • ورود دادستان زنجان به تصرف حریم رودخانه ولیدر
  • دومین هشدار وضعیت قرمز جوی در سال ۱۴۰۳ | خطر سیل بیخ گوش این استان‌ها