Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@02:33:54 GMT

تابستان امسال با خوان باجی

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۳۲۲۱

تابستان امسال با خوان باجی

تابستان با گرمای خود در راه است. چند سالی می‌شود که گرما در اکثر نقاط ایران، بیداد می‌کند. دیگر دمای ۴۰ درجه عادی شده است. هر چقدر هم از کولر و وسایل سرمایشی استفاده شود، بازهم وجود انسان گرم می‌شود. این گرما، اعصاب را تضعیف می‌کند و فرد عصبی شده و بی‌قرار می‌شود.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام خوان باجی، عرق کردن باعث می‌شود آب بدن از دست برود و این موضوع نیز به ناخوشایندی و ناراحتی فرد می‌افزاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعریق دفاع طبیعی بدن برای کاهش حرارت است و عملاً سیستم خنک‌کننده بدن انسان محسوب می‌شود؛ بنابراین هرچه بدن عرق بیشتری کند، خنک‌تر می‌شود ولی درعین‌حال آب بیشتری از دست می‌دهد. بهترین راه مقابله با این پدیده، نوشیدن آب فراوان می‌باشد. در حالت طبیعی پیشنهاد می‌شود بین ۶ تا ۸ لیوان آب در طول روز نوشیده شود ولیکن در طول فصل گرما، توصیه می‌شود تا ۱۲ لیوان آب مصرف شود.

ولیکن آب تمام نیازهای بدن را کاهش نمی‌دهد و همچنین بسیاری از افراد علاقه‌ای به نوشیدن آب ندارند؛ بنابراین تغذیه مناسب و سالم در طول فصل گرما، عامل حیاتی برای حفظ شادابی و سلامت بدن می‌باشد. استفاده از میوه‌های تابستانی (که عموماً آبدار می‌باشند) مانند هندوانه، خربزه، هلو، توت‌فرنگی، آلبالو و گیلاس یکی از راه‌های کمک‌کننده می‌باشند. ولی زمانی که فرد عطش دارد، ترجیح به استفاده از مایعات دارد. لذا نوشیدن شربت‌های سالم، طبیعی و بهداشتی، می‌تواند در این مسیر کمک شایانی کند. نوشیدنی‌هایی که بتوانند با کنترل موازنه ویتامین‌ها، مواد معدنی و عناصر بدن مانند سدیم، پتاسیم و پروتئین درعین‌حال که انرژی و مواد بدن را تأمین می‌کند، عطش و استرس گرمایی را کنترل کنند. نوشیدنی که دوست‌داشتنی بسیاری وجود دارد که می‌تواند عطش را کاهش داده و این فصل گرم را دل‌پذیرتر کند.

یکی از شربت‌های دوست‌داشتنی، مفید و جذاب برای کاهش عطش، شربت آبلیمو و عرق بهارنارنج می‌باشد. یک پیمانه آب‌لیمو خانگی و تازه به همراه نیم پیمانه عرق بهار و یک قاشق چایخوری شکر، یکی از بهترین نوشیدنی‌ها می‌باشد. آب‌لیمو ترش، سرشار از آ، ب، ث، آهن، کلسیم، سدیم، منیزیم، فسفر و پتاسیم می‌باشد و با افزایش بزاق دهان، کمک شایانی به حفظ آب بدن و کاهش تشنگی دارد. درعین‌حال عرق بهارنارنج نیز با داشتن خواص، باعث ایجاد آرامش شده و تشنج قلبی و مغزی را کاهش داده و منجر به حس شادابی در فرد می‌شود. همچنین مصرف شربت آلبالو و توت‌فرنگی که از میوه‌های تازه تهیه‌شده باشد، کمک شایانی به رفع عطش می‌کند و همچنین در کنار طعم دل‌نشین و عالی این دو میوه دوست‌داشتنی می‌توان از خواص آن‌ها نیز بهره‌مند شد. یکی دیگر از شربت‌های فوق‌العاده خوشمزه و مفید در فصل گرما، ترکیب عرق کاسنی و شاتره با اندکی شکر می‌باشد. این شربت نیز به رفع عطش و کاهش استرس گرمایی کمک بسیاری می‌کند.

ولیکن امروزه، با گسترش زندگی شهرنشینی، مشغله زیاد افراد و اشتغال بانوان، تأمین و تولید این مواد عالی و مفید در منازل بسیار مشکل می‌باشد. از سوی دیگر تهیه این مواد در بازار به‌صورت خانگی، سالم، بهداشتی و بدون نگه‌دارنده، عملاً غیرممکن شده است. متأسفانه استفاده از مواد شیمیایی، افزودنی‌ها و نگه‌دارنده‌ها در شربت آلبالو، توت‌فرنگی، آب‌لیمو، عرق بهارنارنج، عرق کاسنی، عرق شاتره، در تولیدات بازاری، باعث می‌شود که مضرات استفاده از آن‌ها بیش از فواید آن‌ها باشد. به همین جهت تعدادی از جوانان خلاق و تحصیل‌کرده کشور، اقدام به تهیه و ارائه محصولات غذایی خانگی، بهداشتی و سالم، بدون نگه‌دارنده و افزودنی کرده‌اند تا بتوانند به تغذیه خانواده‌های ایرانی کمک نمایند. تولیداتی مانند انواع مربا (سیب، به توت‌فرنگی، آلبالو، بهارنارنج، کیوی، مارمالاد هلو، مارمالاد کیوی و…) انواع شربت (آلبالو، توت‌فرنگی و…)، انواع ترشیجات (لیته، بادمجان، سالاد میوه، سالاد زمستانی، سیرترشی، لوبیا، فلفل رنگی و…)، انواع کره و روغن گیاهی (کره و روغن کنجد، روغن‌زیتون، کره بادام‌زمینی در سه طعم و…)، انواع عرقیات (عرق کاسنی، شاتره، رازیانه، بهارنارنج، نعنا و…) و هزاران محصول خانگی و خوشمزه دیگر را آماده کرده‌اند.

جهت سهولت دسترسی، احترام به مشتری و پوشش تمامی مشتریان، فروشگاه اینترنتی خوان باجی راه‌اندازی شده که جهت خرید می‌تواند از طریق وب‌سایت این شرکت اقدام کرد. همچنین مشتریانی که از گوشی هوشمند اندروید استفاده می‌کنند، می‌توانند اپلیکیشن خوان باجی را از طریق کافه بازار و یا مایکت دانلود کرده و به سادگی از آن استفاده کنند.

خوان باجی نگین هر سفره ایرانی

انتهای رپرتاژ خبری

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شربت آبلیمو شربت آلبالو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۳۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال

به گزارش «تابناک»، سردار سید تیمور حسینی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آمار اعلام شده از سوی سازمان پزشکی قانونی از شمار جانباختگان حوادث رانندگی در ایام نوروز ۱۴۰۳ گفت:‌ طرح نوروزی پلیس در جاده‌های کشور از ۲۵ اسفندماه آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه پیدا کرد. در این مدت نیز متاسفانه ۱۰۶۵ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه به‌طور میانگین در این ۲۰ روز، روزانه حدود ۵۳ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند، گفت: این آمار در مقایسه با طرح نوروزی سال ۱۴۰۲ که شمار جانباختگان ۱۱۷۵ نفر بود، ۱۱۰ نفر یا به عبارتی معادل ۹.۴ درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهور فراجا به تشریح آمار تفکیک شده از قربانیان حوادث رانندگی در معابر درون شهری و برون شهری نیز پرداخت و به ایسنا گفت:‌ در طول اجرای طرح نوروزی سال ۱۴۰۲، تعداد ۹۴۲ نفر در حوادث رانندگی رخ داده در معابر برون شهری یا به عبارت بهتر در حوزه استحفاظی پلیس راه‌ها جان خود را از دست دادند که این آمار در ایام نوروز امسال به ۸۰۷ تن رسیده و ۱۳۵ مورد کاهش داشت.

کاهش قربانیان حوادث رانندگی در جاده و افزایش قربانیان در شهرها

حسینی افزود:‌ شمار جانباختگان حوادث رانندگی در جاده‌های برون شهری در ایام نوروز ۱۴۰۳ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۱۴.۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد و این بیانگر این است که مسافران نوروزی توجه بیشتری به قوانین و مقررات رانندگی داشتند.

وی درباره شمار جانباختگان تصادفات رخ داده در معابر درون شهری در ایام نوروز ۱۴۰۳ نیز گفت:‌ متاسفانه در نوروز امسال شمار جانباختگان در معابر درون شهری ۲۵ نفر در مقایسه با نوروز ۱۴۰۲ افزایش داشت و شمار قربانیان با افزایشی ۱۰.۷ درصدی از ۲۳۳ مورد فوتی در نوروز سال ۱۴۰۲ به ۲۵۸ مورد در نوروز امسال رسید.

رئیس پلیس راهور فراجا اضافه کرد: در مجموع می‌توان گفت که ۲۴.۲ درصد از کل جانباختگان حوادث رانندگی در ایام نوروز در تصادفات معابر درون شهری و ۷۵.۸ درصد نیز در تصادفات معابر برون شهری یا همان جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.

اعلام روزهای دارای بیشترین تصادف مرگبار در طرح نوروزی ۱۴۰۳

حسینی همچنین درباره روزهای دارای بیشترین تصادف مرگبار در نوروز امسال نیز گفت: آمارهای پزشکی قانونی نشان می‌دهد که بیشترین مرگ‌های ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روزهای سوم فروردین ۱۴۰۳ و ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ رخ داده است. 

وی همچنین درباره جنسیت جانباختگان نیز گفت:‌ ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات در ایام نوروز امسال مرد و ۲۴ درصد هم زن بودند.

رئیس پلیس راهور فراجا تعداد مصدومان ناشی از تصادفات رانندگی در ایام اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۳ را ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر  اعلام کرد و گفت: در شمار مصدومان نیز با کاهشی در حدود چهار درصد مواجه بودیم.

حسینی در پایان با تاکید بر اینکه حتی یک مورد فوتی در تصادفات رانندگی هم از نظر پلیس زیاد است و نباید رخ دهد، گفت: لازم است تمامی دستگاه‌ها به وظایف خود در این حوزه عمل کنند. ما امیدواریم که این روند کاهشی تا پایان سال و با شتاب بیشتری ادامه پیدا کند و در همین راستا نیز از تمام دستگاه‌ها و نهادها میخواهیم که به وظایف قانونی خود در این حوزه عمل کنند.

دیگر خبرها

  • بازیکن رئال که ژابی برای لورکوزن می‌خواهد
  • اگر این کار را انجام دهید از دولت خودرو جایزه می‌گیرید!
  • برق کمتر مصرف کنید، خودرو جایزه بگیرید!
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟
  • ادارات تهران باید تا ۱۵ خرداد امسال برچسب انرژی بگیرند
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • بارش‌های جنوب کشور در تابستان هم ادامه خواهد داشت
  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران