Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه کارگاه بین‌المللی سیاست‌گذاری ترویج علم و فناوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ترویج علم و فناوری بخش مهمی از زندگی انسان به شمار می‌رود، علم می‌تواند سبب توسعه سطح زندگی مردم شود.   وی با بیان اینکه ترویج علم و فناوری باید در فضای عمومی انجام شود، گفت: بسیاری از مراکز علمی دانشگاهی فرصت ندارند که در راستای ترویج علوم قدم بردارند و در این راستا باید گرو‌ه‌هایی از نهاد‌های مختلف برای ترویج یافته‌های علمی مردم تلاش به سزایی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وزیر علوم با اشاره به پلمپ مراکز پایان نامه فروشی گفت: بحث شد و شکل گیری مراکز که به تدوین مقالات و پایان نامه‌ها مشغول هستند سبب شد تا تعدادی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اعضای هیئت علمی از این موضوع سوء استفاده کنند.   غلامی ادامه داد: تمام وقت بودن افراد از خصوصیات بارز تحصیلات تکمیلی است؛ اگر یک فرد در طی چهار سال مسئولیت مهمی که در کشور دارد باید در همان دوره هم پیشرفت کند و جای سوال است که چرا برخی افراد از طریق مدارک غیر قانونی دست به انجام این کار‌ها زده‌اند.

وی تصریح کرد: پس از آنکه قانون مقابله با تقلب در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید وزارت علوم با همکاری قوه قضاییه و نیروی انتظامی به این حوزه ورود پیدا کند.

وزیر علوم ادامه داد: وزارت علوم نمی‌تواند با متخلفان به صورت قانونی برخورد کند لذا با همکاری مراکز قانونی توانست تعدادی از مراکز غیر قانونی را تعطیل کند.

غلامی ادامه داد: ۲۵ مرکز در و واحد غیر قانونی فروش مدارک در حال بررسی هستند و تعطیل شدند.

وی با بیان اینکه با استفاده کنندگان از خدمات غیر قانونی هم برخورد می‌شود، گفت: متقاضیان و سفارش دهندگان این خدمات غیر قانونی هم تحت برخورد قانونی قرار می‌گیرند.

علوم و فناوری یادآوری کرد: افرادی دست به تخلفات علمی زده باشند چه دانشجو و چه استاد در کمیته‌های انضباطی مورد رسیدگی قرار می‌گیرند و در صورت کسب امتیاز آن امتیاز‌ها لغو خواهند شد و پایان نامه آن‌ها باطل می‌شود.   انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۳۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز نوآوری و کارآفرینی دسته بندی می‌شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سجاد محمدعلی نژاد، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم در نخستین گردهمایی مدیران مراکز نوآوری دانشگاهی و مراکز نوآوری پارک‌های علم و فناوری کل کشور که امروز صبح در کارخانه نوآوری امیدینو برگزار شد، گفت: مراکز نوآوری پیش از مرحله رشد می‌توانند در کار ترویجی و فرهنگ سازی نقش مهمی ایفا می‌کنند در مراحل بعد نیز در ایجاد شبکه سازی مجموعه مراکز رشد شکل گذاری اثربخشی داشته باشند.

وی افزود: ما در وزارت علوم برای تحقق این مهم آیین نامه‌هایی را آماده کرده ایم تا مراکز نوآوری و کارآفرینی دسته بندی جامعی داشته باشند. یک بخش از رویکرد ما معطوف به مراکز دانشگاهی است که نگاه ترویجی و ساماندهی دارند به آماده سازی دانشجویان و بهره گیری اساتید در اجرای پروژه‌های پژوهشی پارک‌های علم و فناوری به منظور توسعه توانمندی‌ها و مهارت‌های شخصی کمک می‌کنند.

محمدعلی نژاد گفت: ما یک سری سیاست‌های خاصی نیز در وزرات عتف دنبال می‌کنیم تا پارک‌های علم و فناوری از مرحله ایده تا تجاری سازی و دیگر فرایند‌ها به بلوغ برسند. قصد داریم با همکاری وزارت صمت به منظور تکمیل زنجیره افزوده مان به هر پارک‌ها ماموریت خاصی ابلاغ کنیم. به عنوان مثال ۷۰ درصد مواد شوینده در استان قزوین تولید می‌شود. پارک علم و فناوری قزوین  باید در تکمیل این زنجیره کمک کند. ضریب نفوذ این صنعت را ارتقا دهد. 

وی تاکید کرد: هم اکنون در حال تکمیل ۱۰ زنجیره هستیم. قطعا در تکمیل این زنجیره از مسائل اولویت دار حمایت ویژه‌ای می‌کنیم. 

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم بیان کرد: بسیاری از محصولات حاصل سنتز چند فناوری بهم نزدیک هستند. علوم انسانی هرچند نقش ملموسی ندارند، اما برخی محصولات حاصل سنتز این حوزه هستند. در طرحی مشترک‌ با معاونت علمی و فناوری هر نهادی که از حوزه علوم انسانی برای حل مسائل استفاده کند حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • نقش‌آفرینی مراکز نوآوری در حفظ قانون جهش دانش‌بنیان
  • مراکز نوآوری برای هم‌افزایی در ایجاد «مراکز هم‌آفرینی» حمایت می‌شوند
  • تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست آذر بایجان غربی
  • خسروپناه: برداشتن موانع قانونی؛ راهکاری برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان
  • آمادگی برای همکاری با سایر دستگاه‌ها جهت ترویج گفتمان علم، فناوری
  • در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم
  • مراکز نوآوری و کارآفرینی دسته بندی می‌شوند
  • شیوه‌نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت علمی- حرفه‌ای تغییر کرد
  • برخورد قانونی با سودجویان در اراضی کشاورزی وباغی شهرستان نیشابور