Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-18@10:46:38 GMT

روحانی: روابط تهران-ورشو دیرینه و تاریخی است

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۳۲۷۱

رئیس جمهور روابط ایران و لهستان را دیرینه و تاریخی خواند و گفت: در سال های گذشته نیز روابط دو کشور همواره خوب و رو به پیشرفت بوده و امیدواریم شاهد تحرک بیشتری در روابط باشیم.به گزارش بلاغ،حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور روز دوشنبه هنگام دریافت استوار نامه سفیر جدید لهستان در تهران، اظهارداشت: در مقاطع بسیار حساس تاریخی، ایران همواره علاقه خود را به مردم لهستان نشان داده است، دو ملت در طول قرنها روابط نزدیک و صمیمانه ای داشته اند و علاقمند هستیم این روابط در همه زمینه ها توسعه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی با بیان اینکه امروز دو کشور مصمم هستند روابط دوستانه خود را تقویت کنند، افزود: اراده ما تداوم روابط خوب در همه زمینه ها با کشور دوست لهستان است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دو کشور ظرفیت های بسیار خوبی در روابط اقتصادی، علمی و فرهنگی دارند، ابراز امیدواری کرد که در دوره فعالیت سفیر جدید لهستان در تهران فرصتی ایجاد شود که بخش های خصوصی و شرکت ها بتوانند روابط گسترده تری برقرار کنند.

"ماچی فائو کوفسکی" سفیر جدید لهستان در تهران نیز ضمن تقدیم استوارنامه خود در سخنانی، ایران را کشوری با تمدن و تاریخ کهن دانست و افزود: روابط دیرینه تهران – ورشو که نزدیک به 500 سال ادامه داشته  همواره خوب و براساس احترام متقابل و دوستی بوده است.

فائو کوفسکی با تاکید بر اینکه برای توسعه روابط دو کشور در همه زمینه ها همه سعی و تلاش خود را انجام خواهد داد، افزود: روابط دو جانبه ما در حافظه تاریخ ثبت شده و کمک ایرانیان به پناهندگان جنگی لهستان هیچ گاه فراموش شدنی نیست.

سفیر جدید لهستان در تهران، با اشاره به اهمیت و جایگاه نقش موثر ایران دربرقراری صلح و ثبات در منطقه، بر همکاری ورشو با تهران و جامعه بین المللی در این جهت  تاکید کرد.

فائو کوفسکی ابراز امیدواری کرد که  روابط  ایران و لهستان همچنان مستحکم ادامه یابد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۳۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید رییس‌جمهور چین بر توسعه روابط پکن و برلین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، «شی جین‌پینگ» رییس‌جمهور چین امروز سه‌شنبه اعلام کرد که تا زمانی که پکن و برلین به یکدیگر احترام بگذارند و ضمن حفظ اختلاف‌ها، به دنبال یافتن «زمینه‌های مشترک» باشند، روابط دوجانبه آلمان و چین به طور پیوسته توسعه خواهد یافت.

شی در دیدار با «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان در پکن گفت: ما باید روابط دوجانبه را به صورت همه‌جانبه از منظر بلندمدت و راهبردی ببینیم و این روابط را توسعه دهیم.

کد خبر 6079419

دیگر خبرها

  • آقای احمدی نژاد! اسرائیل، کشور است؟ /ناگفته هایی درباره واکنش معنادار رئیس جمهور پیشین به حمله موشکی سپاه
  • احمدی نژاد از اسراییل به عنوان «کشور» یاد کرد
  • دیدار احمدوند و سفیر هند در آستانه نمایشگاه کتاب تهران
  • فرانسه سفیر خود را از باکو فراخواند
  • فرانسه سفیر خود را از جمهوری آذربایجان فراخواند
  • دعوت از ازبکستان برای پیوستن به جنبش جهانی تعهد به خانواده
  • ادعای سفیر رژیم اسرائیل در چین: «تل آویو» حمله ای به ایران نخواهد کرد
  • تأکید رییس‌جمهور چین بر توسعه روابط پکن و برلین
  • حمایت از تحکیم خانواده در مجامع بین‌المللی
  • اظهارات ضد ایرانی سفیر انگلیس درباره نقش تهران در منطقه