Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-03-28@08:02:46 GMT

سرپرست جدید دانشگاه مازندران معرفی شد

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۳۲۷۹

سرپرست جدید دانشگاه مازندران معرفی شد

منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری طی حکمی کوروش نوذری را به سمت سرپرست دانشگاه مازندران منصوب کرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری طی حکمی کوروش نوذری را به سمت سرپرست دانشگاه مازندران منصوب و از خدمات یحیی طالبی رستمی قدردانی کرد.
در سوابق نوذری که استاد گروه آموزشی فیزیک حالت جامد دانشگاه مازندران می‌باشد، ۲ دوره معاونت توسعه و پشتیبانی دانشگاه مازندران و ۲ دوره مدیر گروه آموزشی فیزیک حالت جامد دانشکده علوم پایه به چشم می‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


لازم به یادآوری است: اخیرا مطابق اعلام دبیر فدراسیون سرآمدان علمی ایران، کوروش نوذری استاد فیزیک دانشگاه مازندران در لیست سرآمدان علمی سال ۱۳۹۸ ایران قرار گرفت.

مراسم معارفه سرپرست جدید دانشگاه مازندران در روز چهارشنبه ۲۹ /۳ /۱۳۹۸ به شکل رسمی و با حضور مقامات استانی و نمایندگانی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار خواهد شد.
متن حکم وزیر علوم به شرح زیر می‌باشد:  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رئیس دانشگاه مازندران وزیر علوم سرپرست دانشگاه مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۳۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز دانش بنیان‌ها بر سواحل مکران

زلفی گل وزیر علوم در برنامه صف اول گفت: شرکت‌های دانش بنیان باید در منطقه مکران متمرکز شده و زمینه جذب نخبگان را فراهم کنند.

او درباره ساخت خوابگاه‌های متاهلی گفت: حدود ۳ هزار و ۲۰۰ واحد داریم که پیشرفت‌های فیزیکی چشم‌گیری داشتند، تا پایان ۱۴۰۳ حدود ۳ هزار و ۲۰۰ خوابگاه در حال ساخت است؛ هم اکنون هزار و ۳۵۰ واحد داریم و ۲ هزار و ۶۰۰ واحد کلنگ زنی شده است که از آغاز امسال عملیات احداث آنان انجام خواهد شد، دانشگاه تهران ۵۰۰ واحد را با استفاده از مولد سازی در حال احداث دارد. 

وزیر علوم ادامه داد: دانشگاه یزد از طریق مولد سازی اعتبار لازم را برای ساخت هزار واحد جذب کرده است و تا پایان ۱۴۰۳ نیمی از آن به بهره‌برداری خواهد رسید، از تسهیلات بانک‌ها نیز در این راستا استفاده خواهد شد. 

او ادامه داد: دانشگاه‌های شریف و تهران در جهان رتبه‌های بهتری دارند، اما ۶۵ تا ۷۰ دانشگاه را در جهان در مرجعیت علمی داریم؛ تولید علم جدید نیاز به تجهیزات روز آمد دارد. 

وزیر علوم گفت: ۵ درصد اعتبارات عمومی کشور به وزارت علوم تعلق دارد برای پیدا کرد جایگاه جهانی باید به معیشت اساتید و یاوران علمی دانشگاه‌ها توجه شود. 

زلفی گل بیان کرد: اساتید ما در دانشگاه‌ها باید فضای پژوهشی کافی را داشته باشند، ما باید فضای پژوهشی را به حد مطلوب برسانیم؛ علاوه بر بودجه نظام انگیزشی و سنجشی باید قانونمد باشد و سیستم از یکنواختی خارج شود؛ ما باید به تمامی جوانب نگاه کنیم.

او درباره حذف کنکور تصریح کرد: در شرایط فعلی حذف کنکور مقدور نیست؛ چنانچه بحث اشتغال در کشور ما حل شود امکان دارد کنکور هم حذف شود، اما این قطعی نیست. 

وزیر علوم بیان کرد: در خصوص مهارت محور کردن آموزش حکمی آمد که به گونه برنامه‌ریزی شود که رشته‌های آموزشی در دانشگاه‌ها و نیاز‌های جامعه با یکدیگر تناسب داشته باشند. 

او ادامه داد: دانشگاه‌های شریف و تهران در جهان رتبه‌های بهتری دارند، اما ۶۵ تا ۷۰ دانشگاه را در جهان در مرجعیت علمی داریم؛ تولید علم جدید نیاز به تجهیزات روز آمد دارد. 

وزیر علوم گفت: ۵ درصد اعتبارات عمومی کشور به وزارت علوم تعلق دارد برای پیدا کرد جایگاه جهانی باید به معیشت اساتید و یاوران علمی دانشگاه‌ها توجه شود. 

زلفی گل بیان کرد: اساتید ما در دانشگاه‌ها باید فضای پژوهشی کافی را داشته باشند، ما باید فضای پژوهشی را به حد مطلوب برسانیم؛ علاوه بر بودجه نظام انگیزشی و سنجشی باید قانونمد باشد و سیستم از یکنواختی خارج شود؛ ما باید به تمامی جوانب نگاه کنیم.  او درباره حذف کنکور تصریح کرد: در شرایط فعلی حذف کنکور مقدور نیست؛ چنانچه بحث اشتغال در کشور ما حل شود امکان دارد کنکور هم حذف شود، اما این قطعی نیست. 

وزیر علوم بیان کرد: در خصوص مهارت محور کردن آموزش حکمی آمد که به گونه برنامه‌ریزی شود که رشته‌های آموزشی در دانشگاه‌ها و نیاز‌های جامعه با یکدیگر تناسب داشته باشند. 

زلفی گل همچنین گفت: رشته‌هایی که استاندارد‌های آموزش عالی در آنها رعایت نشده بود حذف شد که پارسال حدود ۲ هزار رشته حذف و تعداد محدودی رشته به دانشگاه‌ها اضافه شد، اما آمار امسال تا کنون مشخص نیست. 

او در خصوص شهریه دانشگاه آزاد گفت: نحوه درست تعیین خود دانشگاه است؛ برخی دانشگاه‌ها با دانشگاه آزاد رقابت دارد مانند دانشگاه‌های غیرانتفاعی، در رشته‌هایی که بین این دو دانشگاه‌ها مشترک نیست شورای رقابت تعیین کننده است. 

وزیر علوم درباره اظهار کرد: ۷۵ مورد کار مثبت در وزارت علوم در این مدت انجام شده که بورس رتبه‌های برتر کنکور، مرجعیت علمی و توسعه فناوری از جمله این موارد هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز تحقیقات هوش مصنوعی در دانشگاه ملی سنگاپور
  • فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها اصلاح شد
  • ادامه پیگیری اولویت‌های پنج گانه وزارت علوم در سال ۱۴۰۳
  • تمرکز دانش بنیان‌ها بر سواحل مکران
  • نشست هم‌اندیشی با وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری؛ 27 اردیبهشت 1402
  • ۲۲ هزار بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در مازندران
  • حیات دوباره چند بیمار با اهدای عضو جوان ۳۰ ساله نکایی
  • فیزیک به چه دردی می‌خورد؟
  • انتصاب سرپرست فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی
  • مسمومیت ۱۷ نفر با گاز مونوکسید کربن در مازندران