Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور ویژه نخست وزیر عراق در گفتگویی با یک رسانه آلمانی درباره قدرت گرفتن مجدد داعش به دنبال تشدید تنش‌ها در منطقه خلیج فارس هشدار داد. ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مناقشات بین ایران و آمریکا در دریای عمان تشدید می شود. عراق حالا درباره تشدید تنش ها در منطقه هشدار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"لیت کوببا"، مشاور ویژه نخست وزیر عراق در این باره به روزنامه "دی ولت" گفته است که اگر واقعا جنگی در خلیج فارس رخ دهد ما درباره واکنش زنجیره‌ای آن در عراق هراس شدیدی داریم.

وی همچنین تصریح کرد که در چنین شرایطی، شبه نظامیان فرقه‌های مختلف در کشور ما می توانند به سلاح دست یابند و این می تواند به مبارزات کنترل نشده‌ای بین گروه ها منجر شود که در آن ساختارهای فرماندهی معلوم نیست.

کوببا تصریح کرد که در عراق شمار زیادی از شبه نظامیان دولتی و نیمه دولتی فعال هستند که برخی تحت کنترل دولت های منطقه و برخی هم به صورت مستقل عمل می کنند.

کرملین: نباید به اتهامات بی‌اساس درباره حادثه دریای عمان توجه کردحمله به نفتکش‌ها در دریای عمان کار ایران بود؟ شما قضاوت کنید

وی افزود: تشدید خشونت ها در منطقه می تواند به تقویت داعش منجر شود. این گروه تروریستی همچنان در جایی که دولت ضعیف تر شده و هرج و مرج افزایش پیدا می کند خود را گسترش می دهد.

پیش از ظهر پنجشنبه دو کشتی نفتکش شامل نفتکش «Front Altair» که با پرچم جزایر مارشال متعلق به نروژ از قطر «اتانول»‌ بارگیری کرده بود و نفتکش «Kokuka Courageous» که با پرچم پاناما از «الجبیل» عربستان به مقصد سنگاپور، محموله «متانول» حمل می کرد، دچار حادثه شدند که بنا بر ادعای رسانه‌های غربی هدف حمله قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط دریای عمان اخبار "آمریکا" اخبار "عراق"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دریای عمان اخبار آمریکا اخبار عراق دریای عمان اخبار آمریکا اخبار عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۳۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشینه بارش‌ها در ۵ استان کشور/ خلیج فارس و دریای عمان مواج است

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به تداوم رگبار باران و رعدوبرق در مناطقی از کشور گفت: امروز شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و طوفانی است و جمعه نیز شرق دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، یزد، جنوب خراسان رضوی و بعضی مناطق واقع در فارس، نیمه جنوبی و شرق اصفهان و ارتفاعات زاگرس مرکزی، رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در بعضی مناطق رخداد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: طی امروز بیشینه بارش در کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و یزد خواهد بود و پنجشنبه در بعضی نقاط شرق، جنوب شرق و جنوب، بارش رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: شرایط مذکور روز جمعه در مناطقی از شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس شمالی و مرکزی و البرز مرکزی، شنبه و یکشنبه در بعضی مناطق شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر، بخش‌هایی از مرکز، جنوب و ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و زاگرس مرکزی انتظار می‌رود.

ضیائیان ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، امروز شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و طوفانی است و جمعه نیز شرق دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، ابری در صبح بارش پراکنده، به تدریج کاهش ابر و گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۱۸ و کمینه ۸ درجه سانتی‌گراد است و روز پنجشنبه، صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد با بیشینه ۲۳ و کمینه ۹ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 745310

دیگر خبرها

  • اگر به ایران حمله کنید... ؛ هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
  • سخنگوی پنتاگون: ما خواهان تشدید تنش‌ها نیستیم
  • امداد و نجات جاسک ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی را در دریای عمان نجات داد
  • هشدار معاون فرماندهی کل قوا به اسرائیل: توانمندی‌هایی داریم که اگر اتفاقی برای کشور بیفتد حتما از آن استفاده می‌کنیم
  • نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی در دریای عمان
  • نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی ‌در دریای عمان ‌‌
  • بیشینه بارش‌ها در ۵ استان کشور/ خلیج فارس و دریای عمان مواج است
  • بایدن: به امنیت اسرائیل متعهد هستیم
  • عراق: به دنبال پایان مأموریت ائتلاف بین المللی هستیم
  • ابراز نگرانی سران عراق و اردن از تشدید تنش‌ها در منطقه