Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@20:23:06 GMT

کشف دو تن چوب قاچاق در جنگل های کویری دامغان

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۳۳۰۱

کشف دو تن چوب قاچاق در جنگل های کویری دامغان

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ سرهنگ سیدرضا علوی در خصوص چوب های کشف شده افزود: روز گذشته بر اساس اعلام شهروندان یک دستگاه خودروی کامیونت حامل چوب قاچاق از جنگل های کویری دامغان، توسط یگان پلیس شناسایی شد.
وی تصریح کرد: ساعت سه بامداد روز دوشنبه، این کامیونت در محدوده پاسگاه انتظامی سر کویر دامغان مشاهده و در حالی که بیش از ۲ تن چوب قاچاق حمل می کرد توسط گشت پاسگاه توقیف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علوی ادامه داد: ارزش ریالی این محموله، توسط کارشناسان منابع طبیعی، بیش از ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.
وی به دستگیری یک نفر در این راستا اشاره کرد و افزود: ارزش بالای چوب درخت کویری تاغ، عامل اصلی و انگیزه قاچاقچیان برای دستبرد به منافع ملی است.
علوی خاطر نشان کرد: ماموران ناجا به صورت شبانه روز و بدون وقفه در خدمت مردم بوده و در مقابل مجرمان و قاچاقچیان با تمام توان ایستادگی می کنند.
وی ادامه داد: حفاظت از درختان جنگلی و برخورد قانونی با متخلفان و قاچاقچیان چوب، با هدف جلوگیری از تخریب محیط زیست، وظیفه همگانی مردم، دستگاه های مربوطه و نیروهای پلیس است.
فرمانده انتظامی شهرستان دامغان گفت: ۹ هزار و ۳۲۵ کیلوگرم چوب و ذغال تاغ سال ۹۷ در این شهرستان از ۱۲ خودرو کشف و ضبط شد و سال ۹۸ یک خودرو وانت با ۷۰۰ کیلوگرم چوب تاغ به ارزش ۸۴ میلیون ریال روز دوم خرداد در منطقه سبحان از توابع بخش امیرآباد دامغان کشف شد.
چوب تاغ به علت مقاومت بالا به کم آبی و شرایط سخت محیطی ارزش فراوانی در تثبیت خاک، جلوگیری از فرسایش بادی و ایجاد گرد و غبار دارد و در تولید علوفه و نفوذ آب به اعماق زمین نیز تاثیر فراوانی دارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جنگل خاک زمین قاچاق کشف و ضبط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۳۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان کشف شد

سرهنگ حسین بدری روز پنجشنبه با تشریح جزئیات این خبر افزود: در اجرای طرح ۴۸ ساعته تشدید مبارزه با کالای قاچاق با اولویت مقابله با

خودروهای شوتی، در پی انجام اقدامات اطلاعاتی پلیسی، حمل کالاهای قاچاق با ۲ دستگاه خودروی سواری (شوتی) و چهار دستگاه وانت نیسان (شوتی)، برای ماموران محرز شد و رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی در مجموعه انتظامی استان زنجان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی قضایی در حین کنترل نامحسوس خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی استان زنجان خودروهای مذکور را رویت کرده و آنها را با علائم هشدار دهنده و دستور ایست متوقف کردند.

سرهنگ بدری اظهار داشت: در بازرسی از خودروها در مجموع تعداد ۲۱۰ کارتن هفت کیلویی تنباکو قاچاق (جمعا ۱۴۷۰ کیلوگرم تنباکو)، ۱۰ هزار و ۹۷۷ عدد انواع کالای بهداشتی و آرایشی خارجی، ۹۵۰ ثوب روسری خارجی و هفت راس دام سنگین (گوساله) فاقد مجوز دامپزشکی و حمل کشف شد.

این مقام انتظامی بیان کرد: کارشناسان ارزش مجموع اقلام مکشوفه فوق را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کردند که در این خصوص ۶ نفر متهم دستگیر و به همراه پرونده متشکله به مراجع قضایی معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • از توقیف سیترون ۱۷ میلیاردی قاچاق تا کشف احشام قاچاق
  • کشف سوخت قاچاق در شهرستان خاتم
  • کشف ۳۲ هزار و ۷۰۰ لیتر سوخت قاچاق درشهرستان خاتم
  • انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان کشف شد
  • قاچاقچی کالا در لرستان ۱۲۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال جریمه شد
  • نفت کوره قاچاق در هامون کشف شد
  • کشف ۳ تن چوب جنگلی قاچاق در تنکابن
  • کشف ۲۰۲ حلقه لاستیک قاچاق به ارزش ۴۰ میلیارد در نیمروز
  • کشف کالاي قاچاق به ارزش ۳ ميليارد ريال در بروجن
  • توقیف یک کامیون وکشف ۲۰۲ حلقه لاستیک قاچاق در نیمروز