Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-16@23:03:38 GMT

احکام عاملان قتل ستوان دوم شهید محمود رفیعی صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۳۶۸۵

احکام عاملان قتل ستوان دوم شهید محمود رفیعی صادر شد

شعبه اول دادگاه کیفری یک دادگستری استان حکم متهمان پرونده قتل ستواندوم شهید محمود رفیعی را صادر کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، محمدرضا حبیبی رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: پس از تکمیل تحقیقات نهایی و تشکیل جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان قتل ستواندوم شهید محمود رفیعی قضات شعبه اول دادگاه کیفری یک استان در زمان قانونی احکام متهمان این پرونده را صادر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر این اساس متهم ردیف اول این پرونده به اتهام مباشرت در قتل عمدی ستواندوم محمود رفیعی در ماه غیر حرام از طریق شلیک گلوله با اسلحه شکاری وینچستر به قصاص نفس در ملأ عام و در خصوص اتهام وی دایر بر مساعدت در فراری دادن متهمان به ۱۸ ماه حبس و از بابت اتهام تمرد نسبت به مأموران دولت با حمله به ایشان به تحمل چهار سال و شش ماه حبس و در خصوص اتهام نامبرده مبنی بر تخریب عمدی خودروی سازمان پلیس مبارزه با مواد مخدر به تحمل چهار سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان ادامه داد: در خصوص سایر متهمان نیز  با اتهامات معاونت در قتل عمدی و مساعدت در خلاصی دادن متهمان، تمرد نسبت به مأموران دولت، استفاده از سلاح گرم و سرد و... احکام طویل المدتی از ۱ تا ۳۷ سال حبس و حبس ابد بسته به میزان جرایم ارتکابی صادر گردیده است.

وی تصریح کرد: این احکام قابل فرجام خواهی در دیوانعالی کشور بوده و پس از طی تشریفات قانونی آن به اجرا درخواهد آمد.

حبیبی به هنجارشکنان و متعرضان به امنیت هشدار داد: دستگاه قضایی اشد مجازات قانونی را برای مخلان نظم و امنیت جامعه و متعرضان به جان و مال و ناموس مردم تعیین و اعمال می کند.

شایان ذکر است در آبان ماه سال گذشته دو متهم مواد مخدر به جرمی که مجازات آن اعدام بوده است توسط مأموران نیروی انتظامی در حال اعزام و انتقال از دادگاه به زندان مرکزی اصفهان بودند که پنج نفر از اشرار به قصد فراری دادن متهمان سد راه خودروی پلیس شده و در نزدیکی زندان با مأموران درگیر و این افراد با استفاده از سلاح شکاری ضمن فراری دادن متهمان، یکی از افسران ناجا به نام محمود رفیعی را به شهادت رساندند.

بیشتر بخوانید: ۱۳ نفر متهم هستند متهمین انکار کردند نخستین جلسه رسیدگی به پرونده قتل ستوان دوم رفیعی دومین جلسه رسیدگی به پرونده قتل ستوان دوم رفیعی

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اعدام رييس كل دادگستري استان اصفهان صدور حکم محمدرضا حبیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۳۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای پرونده کثیرالشاکی «کینگ‌مانی» صادر شد/ محکومیت متهمان به پرداخت مطالبات شکات به نرخ روز

رئیس کل دادگستری استان تهران از صدور رای پرونده کثیرالشاکی موسوم به «کینگ‌مانی» و محکومیت سه نفر از اشخاص حقیقی به حبس‌های طویل‌المدت و یک شخص حقوقی متهم در این پرونده خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رئیس کل دادگستری استان تهران از صدور رای پرونده کثیرالشاکی موسوم به «کینگ‌مانی» و محکومیت سه نفر از اشخاص حقیقی به حبس‌های طویل‌المدت و یک شخص حقوقی متهم در این پرونده خبر داد.

علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران از صدور رای پرونده کثیرالشاکی موسوم به «کینگ‌مانی» از سوی دادگاه خبر داد و گفت: پس از انجام بررسی‌های تخصصی و رسیدگی‌های قضایی، دادگاه در خصوص پرونده کثیرالشاکی موسوم به «کینگ‌مانی» مبادرت به صدور رای کرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: بر اساس رای صادره، سه نفر از اشخاص حقیقی و یک شخص حقوقی متهم در این پرونده به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای از طریق ایجاد رمزارز جعلی به نام «کینگ‌مانی» و توزیع آن در بین مردم، محکومیت یافتند که از این تعداد، سه نفر از اشخاص حقیقی به حبس‌های طویل‌المدت محکوم شدند و شرکت «بادران گستران» به ممنوعیت از فعالیت شغلی با استفاده از هر گونه رمزارز به مدت دو سال محکوم شد.

وی در ادامه اظهار کرد: همچنین متهمان یاد شده، به پرداخت معادل یورویی مطالبات شکات با احتساب ارزش ریالی ارز مذکور در زمان اجرای حکم محکوم شدند.

القاصی در پایان با اشاره به قطعیت رای دادگاه نسبت به متهمان یاد شده عنوان کرد: پرونده در خصوص سایر اتهامات، متهمان و شکات مفتوح به رسیدگی است.

دیگر خبرها

  • دور جدید رسیدگی به پرونده متهمان تشکیلات مجاهدین خلق از امروز
  • رای پرونده کثیرالشاکی کینگ‌مانی صادر شد
  • رأی پرونده کثیرالشاکی «کینگ‌مانی» صادر شد/ محکومیت متهمان به پرداخت مطالبات شکات به نرخ روز
  • رأی پرونده رمز ارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
  • رای پرونده «کینگ‌مانی» صادر شد
  • رأی پرونده «کینگ‌مانی» صادر شد
  • رای پرونده رمز ارز جعلی « کینگ مانی » صادر شد
  • رای پرونده کثیرالشاکی «کینگ‌مانی» صادر شد
  • رای پرونده کثیرالشاکی «کینگ‌مانی» صادر شد/ محکومیت متهمان به پرداخت مطالبات شکات به نرخ روز
  • دادگاه منافقین برگزار می‌شود