Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@21:46:31 GMT

تقویت و توسعه بانک ژن گونه‌های گیاهی

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۳۷۹۷

تقویت و توسعه بانک ژن گونه‌های گیاهی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، راه اندازی و ایجاد باغ‌های گیاه شناسی مسئله‌ای مهم در راستای حفظ و نگهداری ژرم پلاسماهای با ارزش گیاهی محسوب می‌شود. در این مکان‌ها می‌توان گونه‌های مختلف و متنوع را نگهداری و از این طریق از خطر انقراض آنها نیز جلوگیری کرد.

البته باغ‌های گیاه شناسی علاوه بر مکانی برای ایجاد اکوسیستم‌های مختلف و حفاظت از گونه‌های گیاهی می‌توانند کاربری‌های تحقیقاتی و پژوهشی نیز داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقیق در زمینه روش‌های تکثیر و پرورش گونه‌های با ارزش از نظر حفاظتی و اقتصادی از موضوعات دیگری است که در باغ‌های گیاه شناسی به آن پرداخته می‌شود.

پس اهمیت ایجاد و راه اندازی آنها مشخص است و در تمامی استان‌های کشور طرح‌هایی در این زمینه در حال اجرا سازی است.

به گفته محمد حسن عصاره دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با توجه به الزامات سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی درباره ضرورت احیا، اصلاح و توسعه بانک ژن و غنی سازی، تقویت و توسعه کمی و کیفی کلکسیون نمایشی گیاهان دارویی در سال ۱۳۹۷ در ۱۰ مجموعه و باغ گیاه شناسی در استان‌های اصفهان، همدان، خوزستان، کرمان، یزد، تهران، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان غربی، لرستان و خراسان رضوی طرح‌های توسعه و احیای کلکسیون گیاهان دارویی انجام شد.

وی افزود: البته ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از سال ۹۲ تا کنون با توجه به سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی برای تقویت و توسعه بانک ژن گونه‌های گیاهی اقدام کرده است و در این زمینه طرح‌های مختلف استقرار کلکسیون گیاهان دارویی به اجرا در آمده است.

کد خبر 4643318

منبع: مهر

کلیدواژه: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گیاهان دارویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۳۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص رازیانه؛ گیاهی سرشار از خواص معجزه آسا (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: راهکارهای ساده برای افزایش احتمال باروری (فیلم) اولین قدم برای کاهش وزن در طب سنتی (فیلم) درمان سنتی عفونت لثه از نگاه طب سنتی (فیلم)

دیگر خبرها

  • گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی
  • ممنوعیت عرضه دارو‌های گیاهی در عطاری‌ها
  • قرار گرفتن گل محمدی در برنامه‌ی توسعه‌ی کشت استان یزد
  • خطر انقراض بیخ گوش گیاهان کوهی ایلام
  • خطر دستبرد به طبیعت با برداشت بی رویه گیاهان دارویی!
  • خواص رازیانه؛ گیاهی سرشار از خواص معجزه آسا (فیلم)
  • احیای رویشگاه‌های گیاهان دارویی در هرمزگان
  • وجود بیش از دو هزار گونه گیاهی در گنجینه گیاه شناسی کردستان
  • الوند همدان زادگاه گیاهان دارویی
  • برخورد قانونی با متخلفان تخریب پوشش گیاهی مناطق حفاظت شده مرکزی