Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی صنعت برق گفت: با هماهنگی استانداران و مجوز سال گذشته هیئت وزیران، ۲۲ استان در سال جاری تغییر ساعات کاری خواهند داشت، اما فعلا لزومی برای انجام این کار در پایتخت وجود ندارد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور با اعلام اینکه ۲۲ استان کشور طبق مصوبه‌ای که سال گذشته هیئت وزیران در اختیار استانداران کشور قرار داده بود، می‌توانند ساعات اداری خود را به منظور مدیریت مصرف برق در پیک مصرف تغییر دهند، گفت: پیش بینی می‌کنیم به این ۲۲ استان ۳ یا ۴ استان دیگر نیز اضافه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: بر اساس صلاحدید و برنامه ریزی استانداران کشور، ساعات کاری ادارات در این ۲۲ استان یک ساعت زودتر آغاز و یک تا یک ساعت و نیم زودتر خاتمه خواهد یافت.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه در مورد پایتخت تصمیمی برای تغییر ساعات ادارات اتخاذ نشده است، اظهارداشت: در صورتی که نیاز باشد، با هماهنگی استانداری تهران ساعات کاری ادارات را تغییر می‌دهیم که قطعاً این تغییرات را اعلام خواهیم کرد.

رجبی مشهدی افزود: پیش بینی می‌شود با اجرا شدن برنامه‌هایی که وزارت نیرو در بخش مدیریت مصرف برق در نظر دارد و همچنین افزایش توان نیروگاه‌های کشور که از طریق احداث واحد‌های جدید یا اصلاح و افزایش بهره وری واحد‌های قدیم انجام شده است، نیازی به خاموشی برنامه ریزی شده در پیک مصرف سال ۹۸ نداشته باشیم. البته برای اجرایی شدن این اهداف از مردم و سایر مصرف کنندگان انرژی برق تقاضا داریم تا حداکثر همکاری به منظور مدیریت مصرف را داشته باشند.

استان‌های خوزستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، گلستان، گیلان، ایلام، هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، زنجان، یزد، قم، کردستان، همدان، اردبیل، کرمانشاه، مازندران، سمنان، چهارمحال و بختیاری و قزوین ۲۲ استانی هستند که قرار است ساعت کار ادارات با صلاحدید استانداران تغییر کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: هیئت وزیران استانداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۳۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ساعات کاری هفته به ۴۰ ساعت

به گزارش تابناک، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از افزایش تعطیلات رسمی هفتگی به ۲ روز و کاهش ۴ ساعته کار کارکنان با تصویب این کمیسیون خبر داد.

حسین گودرزی در گفت و گو با ایرنا درخصوص نشست امروز کمیسیون اجتماعی مجلس با موضوع بررسی ساماندهی تعطیلات گفت: امروز در این جلسه با افزایش یک روز به تعطیلات هفته و تعطیلی روزهای پنجشنبه و جمعه موافقت شد لذا روزهای کاری از شنبه تا چهارشنبه خواهد بود.

 وی با بیان اینکه این تصمیم در کمسیون اجتماعی مجلس با حضور معاون سازمان اداری و استخدامی به عنوان نماینده دولت اتخاذ شد، افزود: دولت نیز با تعطیلی روزهای پنجشنبه علاوه بر جمعه‌ها موافق بود به عبارت دیگر کمیسیون اجتماعی مجلس به نظر دولت برگشت.

گودرزی ادامه داد: این مصوبه در راستای لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری بود ضمن اینکه ساعات کاری هفته نیز از ۴۴ به ۴۰ ساعت کاهش یافت به این معنا که در ماه ۱۶ ساعت از ساعات کاری موظفی کارکنان دولت کاسته شده است. آغاز و پایان ساعت کاری روز نیز با تصمیم دولت و متناسب با فصول سال تغییر می‌کند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: یک اختلافی که وجود داشت این بود که ما روز تعطیلی هفته را مراعا بگذاریم تا دولت خودش تصمیم بگیرد چه روزی تعطیل باشد اما نهایتا به این نتیجه رسیدیم که شأن قانون‌گذاری این است که روز تعطیلی در قانون مجلس شود.

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به فوریت داشتن لایحه مذکور این مصوبه امروز به هیأت رئیسه مجلس ارسال می‌شود تا در نخستین جلسه علنی خانه ملت به رأی گذاشته شود.

دیگر خبرها

  • نام ۳۱ میدان تهران به نام استان‌های کشور تغییر می‌ کند | حضور عجیب گله‌ سگ ها در این بزرگراه پایتخت
  • ساعت کاری از این تاریخ تغییر می‌کند
  • کاهش ساعات کاری هفته به ۴۰ ساعت
  • چرا ساعت کاری ادارات از ۱۵ خرداد تغییر می‌کند؟
  • ساعات کاری ادارات از خرداد تغییر می‌کند + جزئیات
  • چرا ساعت کاری ادارات از ۱۵ خرداد تغییر می‌کند؟/ توضیحات جدید دولت را بخوانید
  • دلایل تعیین ١٥ خرداد به عنوان نقطه شروع تغییر ساعات کاری
  • ضرورت تغییر سبد انرژی برای کاهش آلودگی هوای اصفهان
  • توضیح جدبد دولت درباره تغییر ساعت کاری ادارات/ اعلام جزییات
  • خبر مهم مدیرعامل توانیر درباره ساعات کاری ادارات