Web Analytics Made Easy - Statcounter

آصفری گفت: حضور نیروهای نظامی انگلیس در منطقه امنیت خلیج فارس را به خطر می اندازد.

«محمد حسن آصفری» در گفت و گو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان در خصوص حضور نیروهای نظامی انگلیس در منطقه خلیج فارس گفت: ما خاطره خوشی از حضور آن ها در خلیج فارس نداریم از زمان رئیس علی دلواری گرفته تا الان.

 

کارشناس سیاست خارجی با تاکید براین نکته که انگلیسی ها هیچ زمانی بی جهت در منطقه ای حضور ندارند، افزود: حضور آن ها در این منطقه به این دلیل است که منافعی را دنبال می کنند که پایشان را اینجا گذاشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی علت حضور نیروهای نظامی کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلیس در منطقه خلیج فارس را بی تدبیری کشورهای این حوزه دانست و تاکید کرد: اگر کشورهای حوزه خلیج فارس با هم اتحاد داشته باشند نباید اجازه بدهند که کشورهای غربی با چراغ سبز و پرچم آن ها در خلیج فارس مانور نظامی برگزار کنند.

 

آصفری با اشاره به این مطلب که خلیج فارس منبع عظیم انرژِی دنیاست و 50 تا 60 درصد انرژی دنیا از این شاهراه های آن عبور می کند، عنوان کرد: امنیت این منطقه بهانه خوبی برای حضور غربی ها و غارت اموال و منابع موجود است.

 

وی بر ضرورت ایجاد امنیت منطقه خلیج فارس از سوی کشورهای این حوزه تاکید کرد و اظهارداشت: ایران امروز آمادگی دارد تا با کشوهای حوزه خلیج فارس برای تامین امنیت این منطقه تلاش کند.

 

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه اجازه نمی دهد که این کشورهای غربی پای کشتی های خود را به آب های سرزمین ایران باز کنند. آن ها هم این مساله را می دانند.

 

کارشناس سیاست خارجی یادآور شد: اگر کشورهای عربی با هم اتحاد داشته باشند امنیت خلیج فارس را می توانند تامین کنند و اگر امنیت خلیج فارس تامین نشود به ضرر همه این کشورها خواهد بود.

 

وی در پایان عنوان کرد: تامین امنیت خلیج فارس بر عهده کشورهای این منطقه است و حضور نیروهای نظامی کشورهای غربی در خلیج فارس به ضرر امنیت منطقه خواهد بود. کشورهای این منطقه باید به این اصل پی ببرند و از میزان حضور کشورهای غربی در خلیج فارس بکاهند./

پایان پیام/281

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت شیراز خطبه نماز جمعه دهه کرامت در فارس شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت جشن های دهه کرامت غنی سازی اوقات فراغت خطبه های نماز جمعه نماز جمعه اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۴۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۱۶ هزار بوشهری در کنکور/ ۶۳ درصد شرکت‌کنندگان خانم هستند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مدرسی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کنکور سراسری در ۱۱ حوزه استان بوشهر آغاز شده است که در مجموع ۱۶ هزار و ۲۴۲ داوطلب در ۵ گروه آزمایشی ثبت‌نام کرده‌اند.

وی اضافه کرد: در دانشگاه خلیج فارس، در گروه آزمایشی علوم ریاضی ۷۷۶ نفر، در گروه آزمایشی علوم انسانی هزار و ۴۵۰ نفر، هنر ۲۴۳ نفر، علوم تجربی ۲ هزار و ۶۴۲ نفر و زبان‌های خارجی ۶۰۶ نفر رقابت می‌کنند.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر خاطرنشان کرد: آزمون داوطلبان گروه‌های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح امروز همزمان با سراسر کشور در ۱۱ حوزه آغاز شد.

نماینده وزیر علوم در سازمان سنجش دانشگاه خلیج فارس بوشهر ادامه داد: آزمون داوطلبان گروه هنر و زبان خارجه هم عصر امروز و آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح فردا برگزار می‌شود.

۶۳ درصد داوطلبان خانم هستند

وی با اشاره به افزایش تعداد داوطلبان نسبت به سال قبل خاطرنشان کرد: در مجموع در بین کنکوری‌های امسال استان بوشهر، تعداد داوطلب ۶۳ درصد خانم و ۳۷ درصد آقا هستند.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر اضافه کرد: در شهر بوشهر پنج هزار و ۷۱۷ نفر بیشترین داوطلب ثبت‌نام کرده هستند که در دانشگاه خلیج‌فارس برگزار می‌شود.

مدرسی تعداد شرکت‌کنندگان در کنکور سراسری در خارگ ۶۱ نفر و تنگستان ۶۰۷ نفر اعلام و تصریح کرد: در حوزه امتحانی جم یک‌هزار و ۱۶۴ نفر، دشتستان ۳ هزار و ۵۶۲ داوطلب، دشتی یک‌هزار و ۲۶۶ نفر و دیر ۱۷۶ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند.

نماینده وزیر علوم در سازمان سنجش دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر ادامه داد: در حوزه‌های امتحانی دیلم ۴۴۳ نفر، عسلویه ۳۷۵، کنگان ۹۷۶ و گناوه یک‌هزار ۲۹۵ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند.

وی اضافه کرد: درصد داوطلبان کنکور در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی ۶۰ درصد آقا و ۴۰ درصد خانم هستند.

کد خبر 6088477

دیگر خبرها

  • لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند
  • حضور ۱۶ هزار بوشهری در کنکور/ ۶۳ درصد شرکت‌کنندگان خانم هستند
  • سمینار «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» برگزار می شود
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • خلیج‌فارس و تبعات تغییر اقلیم
  • تلاش عربستان و امارت در موازنه بین ایران و رژیم صهیونیستی
  • اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا
  • طرح جدید : شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • نماینده کارگزاری عرضه سهام استقلال: از جزئیات واگذاری سهام استقلال اطلاع ندارم