Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@08:58:54 GMT

صنایع دستی غرب مازندران به کشورهای هدف معرفی شود

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۴۱۱۲

صنایع دستی غرب مازندران به کشورهای هدف معرفی شود

فرماندار محمودآباد با اشاره به وجود آثار بکر در صنایع دستی غرب استان، گفت: صنایع دستی غرب مازندران به کشورهای هدف معرفی شود. ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از محمودآباد، یحیی یوسف پور امروز در نشست با جامعه هنرمندان صنایع دستی محمودآباد، عدم تولید محصولات بر اساس سلیقه‌های مشتریان و هزینه‌های بالای تولید و تبلیغات ضعیف را مهم‌ترین دلایل نداشتن بازار فروش در داخل و خارج کشور دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تشکیل شرکت تعاونی هنرمندان صنایع دستی به منظور تحقق مطالبات جامعه هنرمندان صنایع دستی می‌تواند کمک حال این قشر فرهیخته باشد. 

فرماندار محمودآباد گفت: در سال گذشته در راستای تقویت تولیدات صنایع دستی و بنگاه‌های زود بازده سال گذشته 10 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به متقاضیان پرداخت شد. 

54 نشان جهانی و ملی در حوزه صنایع دستی چهارمحال و بختیاری‌ کسب شدنمایشگاه صنایع دستی ترکمنستان در تهران افتتاح شدسردر منزل پیشکسوت صنایع دستی مشهد منقش به کاشی ماندگار شدچهارمین نمایشگاه و جشنواره صنایع دستی در زنجان برگزار می‌شود

یوسف پور، توجه به کارگاه‌های تولیدی و بنگاه‌های زود بازده را یک ضرورت در راستای ارتقا و توجه به هنر صنایع دستی دانست و گفت: با هدف ایجاد باز فروش محصولات و تولیدات صنایع دستی در صدد راه اندازی بازارچه صنایع دستی در محمودآباد هستیم. 

فرماندار محمودآباد، دو ویژگی برجسته صنایع دستی را هنر نهفته در اثر و ذئق هنرمند عنوان کرد و افزود: کشور ما ایران از نظر تولیدات ، قطب صنایع دستی و سومین کشور در تنوع و ذوق هنری در دنیا است.

انتهای پیام/ ت

R41358/P/S6,74/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۴۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگذشت هنرمند پیشکسوت صنایع دستی مازندران

حسین ایزدی سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت:استاد عباس نجفی، گنجینه زنده بشری و هنرمند برجسته و پیشکسوت صنایع‌ دستی در رشته آهنگری سنتی درگذشت.

او افزود: این هنرمند به‌عنوان آخرین گنجینه زنده بشری برای حفظ، احیا و ثبت‌ملی هنر و فن چلنگری مازندران در فهرست آثار ناملموس کشور بسیار تلاش کرد.

ایزدی با اشاره به تسلط این هنرمند پیشکسوت به تکنیک خاص در جلنگری، گفت: آهنگری سنتی با استفاده از جوش گِل رس به هم و ساخت ابزار و ادوات کشاورزی یکی از شاخص‌های هنری این هنرمند در ساخت محصولات بوده است.

او، آهنگری را یکی از کهن‌ترین روش‌های فرم دهی فلزات برشمرد و افزود: چلنگری، نوعی آهنگری سنتی است که در آن اشیاء سبک وزن مانند میخ طویله، میخ سرکج، داس، انبر، سیخ، سه پایه، منقل، نعل اسب و جوالدوز ساخته می‌شد

مرحوم عباس نجفی در سال ۱۴۰۰ به عنوان گنجینه زنده بشری در رشته جلنگری، آهنگری سنتی به شماره ثبت ۱۳۴ در فهرست ناملموس ملی ثبت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • ایجاد تشکل‌های تخصصی صنایع‌دستی در کردستان/ هنرمندان صنعتگر حمایت می‌شوند
  • هنرمندان صنعتگر کردستان حمایت می‌شوند
  • درگذشت هنرمند پیشکسوت صنایع دستی مازندران