Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهران سرمدیان رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان، در گفتگو باخبرنگاران گفت: این خانه تاریخی به همت حسین فرمانی، هنرمند مطرح ایرانی فعال در حوزه عکاسی و و با کمک برادران حسن و حسین روشنبخت تعمیر ومرمت شد.

وی با اشاره به اینکه مرمت و طراحی داخلی این مجموعه تحت نظر برادران حسن و حسین روشن‌بخت طی مدت ۹ماه به انجام رسید گفت: هدف این هنرمند کمک به جامعه عکاسی ایران بویژه عکاسان کاشانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته وی، در این مجموعه تعداد ۲۴۰ قطعه عکس آقای استیو مک کوری بنیانگذار جوایز مطرح بین‌المللی و از عکاس مطرح بین‌المللی در سه قطع مختلف به نمایش گذاشته شده است.

سرمدیان، تصریح کرد: عکس‌ها زیر نظر عکاس و در خارج از کشور به چاپ رسیده و در کارگاه عکس تهران قاب شده‌اند.

وی اظهارداشت: این خانه تاریخی دارای هفت اتاق و یک حوضخانه است که فضای حوضخانه و پنج اتاق اختصاص به نمایش عکس‌ها یافته و از دو اتاق دیگر بعنوان اتاق ویدیو و کتابخانه استفاده می‌شود.

معاون مدیر کل ورئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری کاشان از این فعالیت خلاقانه استاد فرمانی به عنوان یک حرکت فرهنگی هنری ارزشمند یاد کرد وگفت این اداره این خانه تا یخی را به ثبت ملی خواهد رساند ودر فرصتی مناسب از این هنرمند تقدیر وتجلیل خواهد کرد.

سرمدیان، افتتاح این مجموعه را نقطه شروعی برای حرکت‌های فرهنگی متعدد در کاشان دانست و ابراز امیدواری کرد با این حرکت زیبا خیرین وسرمایه گذاران میراث یار می‌بایست در تنوع کاربری آثار تاریخی ارزشمند چنین خلاقیت‌هایی را ایجاد کنند.

خانه تاریخی عکاسی کاشان با معماری گودال باغچه و قدمت قاجاریه است که در دو طبقه و در نزدیکی مسجد جامع تاریخی شهر کاشان واقع شده‌است.

انتهای پیام/م

  ایجاد زیرساخت فرهنگی با یک خانه تاریخی در کاشان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی مکان های تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۴۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«ابدواره» سهراب سپهری در کاشان برگزار شد

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان گفت: در محفل ادبی «ابدواره» سهراب سپهری به مناسبت سالگرد درگذشت شاعر آب و آئینه به میزبانی خانه فرهنگ شهید عامر بن ناصر فینی از مراکز تحت نظارت یاد و خاطر این شاعر و نقاش معاصر زنده شد.

محمد علی فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان، اظهار کرد: هم‌زمان با چهل و چهارمین سالگرد وفات سهراب سپهری، این شاعر نوپرداز کشور در اول اردیبهشت ماه، از سوی مراکز و نهادهای فرهنگی و هنری با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، یادمان استاد عباس کی‌منش «مشفق کاشانی»، نعمت‌اله مدیحی و محمود فیلسوفی از دوستان سهراب سپهری با حضور شاعران و هنرمندان برگزار شد.

وی افزود: مرور زیست و زبان شعری سهراب سپهری و کندوکاوی در خاطرات استاد عباس مشفق کاشانی، نعمت‌اله مدیحی و محمود فیلسوفی در قالب سخنرانی جلال فاطمی، امیرمسعود کی‌منش، علی فیلسوفی و محمد ثابت ایمان، پخش فیلم، شعرخوانی رضا کریمی، تقدیر از خانواده‌های استاد مشفق و فیلسوفی، رونمایی از تابلو تصویر سهراب سپهری و اجرای زنده هنرمندان تجسمی از برنامه‌های این محفل ادبی بود که اجرای آن را حسین باغشیخی بر عهده داشت.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کاشان گفت: هم‌زمان با چهل و چهارمین سالگرد جاودانگی سهراب سپهری، علاقه‌مندان و دوستداران وی در قالب گردهمایی، عصر شنبه اول اردیبهشت ماه بر سر آرامگاه این هنرمند کاشانی حاضر شده و با قرائت فاتحه و خواندن اشعار، یاد و خاطره این شاعر پر آوازه را گرامی داشتند.

کد خبر 746447

دیگر خبرها

  • سفر به تهران قدیم؛ شیره‌کش‌خانه‌های سیار در تهران لو رفتند(+عکس)
  • کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران + فیلم
  • (تصاویر) خاص‌ترین خانه این روز‌های ژاپن!
  • خاص ترین خانه این روزهای ژاپن! (+تصاویر)
  • دستور از اتاق رئیس: پاداش تاریخی برای بلیت پاریس
  • دهمین آیین تک چراغ در مراسم میثاق با هنرمندان در مشهد برگزار شد
  • قدیمی‌ترین نقشه بازترسیم شده بافت تاریخی شیراز رونمایی شد
  • پاسخ فرهنگ انقلابی به نیازهای امروزی
  • «ابدواره» سهراب سپهری در کاشان برگزار شد
  • سند دار شدن هزار باب از مغازه‌های بازار کاشان